Rengøring af "fastkørte insekter"!
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-03-02 21:46

Jeg har lidt problemer med at fjerne de trafikdræbte insekter, der har det
med at sætte sig på kværnen.

Det er ikke rigtig selve insektet jeg ikke kan få af, men
mere en slags rester der viser sig som en mat plet på lakken. Nogen forslag!

Evt. lidt polering med slipol el.lign?

Mvh.

Lasse Jensen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-03-02 09:13

"Lasse Jensen" <snejbjerg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er ikke rigtig selve insektet jeg ikke kan få af, men
> mere en slags rester der viser sig som en mat plet på lakken. Nogen

ikke slipol...den er grov...men slipoline....men hvad med at ligge pletten i
blød....lidt autoshampoo og et stykke lukoms papir...gennevæd papiret og lig
det på pletten...mon ikke det skulle kunne klare det ...

evt barberskum var der en der nævnte her i gruppen til de mere genstridige
insekt klatter...det skulle bare sidde natten over.

Lasse
860 km kørt i år

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-03-02 14:40

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> evt barberskum var der en der nævnte her i gruppen til de mere genstridige
> insekt klatter...det skulle bare sidde natten over.
Ætser det ikke lakken?

> Lasse
> 860 km kørt i år
/Thomas

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 13-03-02 18:51

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ætser det ikke lakken?

tja.....det er jo et godt spørgsmål, men man kan vel også bruge vand, og så
en lap papir som førnænt, istedet. det burde, uden at jeg har verificeret da
også virke.

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 19:00

Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en

> "Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ætser det ikke lakken?

Ikke á "Bums"; men det tager nok en given lakforsegling, ligesom man kan
mistro skummet for at være medvirkende til at min Ninja's originale
kåbeglas blev meget mat med tiden (jeg har dog noteret mig samme fejl på
flere andre 900'er Ninja'er!) :-/

--
Armand.
(der har det med barberskum, som Leth har det med linolie)

Fra : René

Dato : 16-03-02 17:57

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
meddelelse news:a6o7cq$2ss1$3@news.cybercity.dk...

> [...]
> (der har det med barberskum, som Leth har det med linolie)

"der har det med barberskum, som Leth har det med linolie"
*LOL*
det skulle iøvrigt ikke undre mig, om iblødlægning i
(syrefri) linolie natten over kunne løsne insekterne

René
XJ 600 (med fedtet kåbeglas)

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 18:57

Lasse Jensen <snejbjerg@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> Det er ikke rigtig selve insektet jeg ikke kan få af, men
> mere en slags rester der viser sig som en mat plet på lakken. Nogen

Jup!
Hvis det er en mat plet efter fjernelse af liget, så er det
sandsynligvis fordi liget har afgivet en syrepåvirkning af lakken!
Forøvrigt et argument til at have en god lakforsegling på forenden af
modellen, endsige vaske insektkirkegården af jævnligt

--
Armand.