Tilbagebetaling af for meget betalt inst.p~
Fra : tb

Dato : 12-03-02 21:38

Hej

Jeg søger råd om hvorvidt man kan få justeret sin delvise økoniske friplads
til sit barn bagud. Det vil sige at jeg har glemt at oplyse lønnedgang og
har derfor betalt fuld takst i over 1 år. Hvor jeg rent faktisk skulle have
betalt 50% ca. Kan man få det justeret med tilbagevirkende kraft?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig!

tb

Fra : Peter G C

Dato : 12-03-02 21:48

"tb" <tbru@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kan man få det justeret med tilbagevirkende kraft?

Det tror jeg da godt at du kan - men intet er sikkert når det gælder den
offentlige forvaltning

Henvend dig til kommunen, og forklar problemet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-03-02 22:05

On Tue, 12 Mar 2002 21:48:28 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det tror jeg da godt at du kan - men intet er sikkert når det gælder den
>offentlige forvaltning

Tror du? Hvad var det lige du skrev her:

a4vgs7$um$1@tux.netsite.dk

Lad nu være med at slagte mig, jeg kunne bare ikke lade være

/Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Peter G C

Dato : 12-03-02 22:09

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse

[klip]

> Lad nu være med at slagte mig, jeg kunne bare ikke lade være

Grrr. Du har ret

Men som udgangspunkt (det som vi kalder 'de almindelige regler') ville
spørgeren nok have ret til at regulere - også med tilbagevirkende kraft.

Der gælder så åbenbart nogle særregler på området.

Men det ændrer dog ikke ved mit råd: spørg hos kommunen. Mød op.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Erik G Christensen

Dato : 12-03-02 21:56

tb wrote:

> [...]
> har derfor betalt fuld takst i over 1 år. Hvor jeg rent faktisk skulle have
> betalt 50% ca. Kan man få det justeret med tilbagevirkende kraft?

Desværre, dette er gældene for de fleste ydelser af denne art :

"
Uddrag af Socialministeriets bekendtgørelse om betaling for ophold i
dagtilbud for børn
Gælder fra 1. januar 2001

pgf 12 :
Bortfald eller nedsættelse af betalingen får
virkning fra begyndelsen af den måned, der følger
efter datoen for ansøgningen eller ved
nyoptagelse fra datoen for optagelse i
dagtilbuddet."

Så det gælder desværre, at der altid skal søges, tjener du så for
meget, skal du efterbetale.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-03-02 09:51

tb <tbru@worldonline.dk> skrev i artiklen
> [...]
> Hej
>
> Jeg søger råd om hvorvidt man kan få justeret sin delvise økoniske

Det kan man.

> [...]
have
> betalt 50% ca. Kan man få det justeret med tilbagevirkende kraft?

Ja.

Og mærkværdigvis er det sådan, at der kun kan reguleres i kommunens favør.