/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Get2net ADSL
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-03-02 20:27

Ja, som diskuteret før kommer Tele2 med ADSL

Men mon ikke det er et TDC produkt, som tele2 køber?

Altså at Tele2 bruger TDC´s D-slams og evt TDC´s Internet...

For på get2net skiver at de vil dække 85% i starten. Så det er sikkert en
sådant løsning, mon ikke?



 
 
Andreas Plesner Jaco~ (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-03-02 20:30

In article <3c8e5691$0$87620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:
>
> Men mon ikke det er et TDC produkt, som tele2 køber?

Jo, mener der stod at de skulle købe fra TDC med 21% rabat.

> Altså at Tele2 bruger TDC´s D-slams og evt TDC´s Internet...

Det ville ikke give mening at de bruger TDCs Internet, de har jo deres
egen IP-infrastruktur. (Med mindre de i højere grad vil være ren SP og
droppe deres infrastruktur)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Avoid the Gates of Hell. Use Linux
| (Unknown source)

TP (12-03-2002)
Kommentar
Fra : TP


Dato : 12-03-02 23:19

Jo det er via TDC de kører ....


Se denne artikkel fra Børsen i dag...

Tele2 og TDC indgik mandag samarbejdsaftale om bredbånd/ADSL. Med både
bredbånd, fastnettelefoni og mobiltjenester er Tele2 tilbage som det mest
seriøse alternativ til TDC, når det gælder privatmarkedet, skriver Tele2.

Bredbåndstilbuddet bliver landsdækkende - mere end 85 pct. af de danske
forbrugere vil fra starten få adgang til Tele2-bredbånd.

"Det er ingen hemmelighed, at vi, ligesom mange andre selskaber, har set
meget kritisk på de vilkår, som der hidtil har været udbudt bredbånd på i
Danmark, men det er i dag lykkedes Tele2 at opnå en tilfredsstillende aftale
med TDC. Aftalen betyder, at Tele2's bredbåndstjeneste vil være attraktiv
både for vores kunder og for Tele2. Det attraktive går enkelhed i
installationen, administrationen samt på driftsikkerhed, kvalitet og pris,"
påpeger adm. direktør Niclas Palmstierna, Tele2 A/S.

Tele2's bredbåndstjeneste ventes klar til august 2002 - men allerede nu kan
kunder forhåndstilmelde sig.





Mvh Tp

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8slqj.hie.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <3c8e5691$0$87620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke
Hansen wrote:
> >
> > Men mon ikke det er et TDC produkt, som tele2 køber?
>
> Jo, mener der stod at de skulle købe fra TDC med 21% rabat.
>
> > Altså at Tele2 bruger TDC´s D-slams og evt TDC´s Internet...
>
> Det ville ikke give mening at de bruger TDCs Internet, de har jo deres
> egen IP-infrastruktur. (Med mindre de i højere grad vil være ren SP og
> droppe deres infrastruktur)
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Avoid the Gates of Hell. Use Linux
> | (Unknown source)



Jens (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 12-03-02 23:55

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8slqj.hie.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <3c8e5691$0$87620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke
Hansen wrote:
> >
> > Men mon ikke det er et TDC produkt, som tele2 køber?
>
> Jo, mener der stod at de skulle købe fra TDC med 21% rabat.
>
> > Altså at Tele2 bruger TDC´s D-slams og evt TDC´s Internet...
>
> Det ville ikke give mening at de bruger TDCs Internet, de har jo deres
> egen IP-infrastruktur. (Med mindre de i højere grad vil være ren SP og
> droppe deres infrastruktur)

De bruger da nok deres egen IP-infrastruktur, men lejer sig ind på TDC's
DSLAM'er (hardware) og linien ud til kunden.

Jens



Martin Højriis Krist~ (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-03-02 23:56

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:LGvj8.39$6x6.8917@news000.worldonline.dk...
> De bruger da nok deres egen IP-infrastruktur, men lejer sig ind på
TDC's
> DSLAM'er (hardware) og linien ud til kunden.

Hvis de kun lejer sig ind på DSLAM'er kan de ikke nøjes med
IP-infrastruktur

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Simon Skals (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-03-02 00:05

It seems Jens wrote:
>De bruger da nok deres egen IP-infrastruktur, men lejer sig ind på TDC's
>DSLAM'er (hardware) og linien ud til kunden.

Der kommer ikke IP ud af en DSLAM (i hvert fald ikke dem TDC
har).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jens (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-03-02 00:35

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8t2dg.edq.spam@www.gid.dk...
> It seems Jens wrote:
> >De bruger da nok deres egen IP-infrastruktur, men lejer sig ind på TDC's
> >DSLAM'er (hardware) og linien ud til kunden.
>
> Der kommer ikke IP ud af en DSLAM (i hvert fald ikke dem TDC
> har).

Så ATM da, det er ikke det der er pointen. Som Andreas skriver giver det jo
ikke mening at bruge TDC Internet når de har deres egen IP-infrastruktur.
Selvom de bruger deres egen infrastruktur kan de da f.eks. sagtens leje sig
ind på TDC's hardware på centralen og ud til kunden. Deres IP-infrastruktur
kan da vel sagtens tilsluttes TDC's hardware, om det så er ATM, IP eller
andet.

Jens



Simon Skals (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-03-02 00:51

It seems Jens wrote:
>Så ATM da, det er ikke det der er pointen. Som Andreas skriver giver det jo
>ikke mening at bruge TDC Internet når de har deres egen IP-infrastruktur.
>Selvom de bruger deres egen infrastruktur kan de da f.eks. sagtens leje sig
>ind på TDC's hardware på centralen og ud til kunden. Deres IP-infrastruktur
>kan da vel sagtens tilsluttes TDC's hardware, om det så er ATM, IP eller
>andet.

Dvs. du forestiller dig, at Tele2's IP-infrastruktur dækker alle
de afkroge af landet, hvor TDC har DSLAM'er stående?

Det kan jeg så fortælle dig, at den ikke gør (og det er der
heller ingen andre ISP'ers netværk der gør).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jens (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-03-02 01:24

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8t530.edq.spam@www.gid.dk...
> It seems Jens wrote:
> >Så ATM da, det er ikke det der er pointen. Som Andreas skriver giver det
jo
> >ikke mening at bruge TDC Internet når de har deres egen
IP-infrastruktur.
> >Selvom de bruger deres egen infrastruktur kan de da f.eks. sagtens leje
sig
> >ind på TDC's hardware på centralen og ud til kunden. Deres
IP-infrastruktur
> >kan da vel sagtens tilsluttes TDC's hardware, om det så er ATM, IP eller
> >andet.
>
> Dvs. du forestiller dig, at Tele2's IP-infrastruktur dækker alle
> de afkroge af landet, hvor TDC har DSLAM'er stående?

Nej, det har jeg ikke forestillet mig. Men ligesom f.eks. Tiscali benytter
Powercom (Nu TeliaNet) på hovedstrækninger og TDC på andre strækninger,
kunne det jo tænkes at Tele2 vil gøre det samme.
Leje transmission af TDC hvor de ikke selv har. Tilslutte den lejede
infrastruktur til deres egen.

> Det kan jeg så fortælle dig, at den ikke gør (og det er der
> heller ingen andre ISP'ers netværk der gør).

Det behøver du ikke, for det er jeg godt klar over!

Jens



Simon Skals (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-03-02 01:31

It seems Jens wrote:
>Nej, det har jeg ikke forestillet mig. Men ligesom f.eks. Tiscali benytter
>Powercom (Nu TeliaNet) på hovedstrækninger og TDC på andre strækninger,
>kunne det jo tænkes at Tele2 vil gøre det samme.
>Leje transmission af TDC hvor de ikke selv har. Tilslutte den lejede
>infrastruktur til deres egen.

Så er du også et stykke vej fra din oprindelige udlægning, hvor
Tele2 blot behøvede at leje porte i TDC's DSLAM'er.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jens (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-03-02 01:43

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8t7eb.eji.spam@www.gid.dk...
> It seems Jens wrote:
> >Nej, det har jeg ikke forestillet mig. Men ligesom f.eks. Tiscali
benytter
> >Powercom (Nu TeliaNet) på hovedstrækninger og TDC på andre strækninger,
> >kunne det jo tænkes at Tele2 vil gøre det samme.
> >Leje transmission af TDC hvor de ikke selv har. Tilslutte den lejede
> >infrastruktur til deres egen.
>
> Så er du også et stykke vej fra din oprindelige udlægning, hvor
> Tele2 blot behøvede at leje porte i TDC's DSLAM'er.

Nej, det er jeg da ikke ?
Jeg har snakket om at de sikkert lejer porte i TDC's DSLAM'er, ikke at de
kun behøver at leje dem.
Og ligesom Andreas har jeg snakket om at de sikkert benytter deres egen
IP-infrastruktur.
2 forskellige ting.

Jens



TBC (13-03-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 13-03-02 04:19

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna8t530.edq.spam@www.gid.dk...

> Dvs. du forestiller dig, at Tele2's IP-infrastruktur dækker alle
> de afkroge af landet, hvor TDC har DSLAM'er stående?
>
> Det kan jeg så fortælle dig, at den ikke gør (og det er der
> heller ingen andre ISP'ers netværk der gør).

Apropos IP-infrastruktur. Er det så sådan at mens vi mæsker os i op til
flere IP addr. (f.eks mulighed for en håndfuld med BB) at det virkeligt
forholder sig sådan som et radioprogram jeg overhørte slog til lyd for: "At
man på verdensplan med den ip struktur der er aktuel idag var ved at 'løbe
tør' " som de benævnte det. Er der overhovedet noget hold idet eller var det
en gang misforstået vås ?

TBC



Martin Højriis Krist~ (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-03-02 08:24

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:Tyzj8.59$6x6.16064@news000.worldonline.dk...
> Er det så sådan at mens vi mæsker os i op til
> flere IP addr. (f.eks mulighed for en håndfuld med BB)
....
> 'løbe tør'

Ja, vi løber tør. Før eller siden, og nok umiddelbart nærmere siden end
EU og diverse dommedags profetier mener.
Det er rigtigt at BB giver mulighed for en del adresser. Til gengæld er
BB meget effektivt til kun at bruge de nødvendige adresser. Ligesåsnart
(næsten) maskinen er slukket kan en anden få den pågældende IP. Det er
ikke tilfældet ved router-løsninger.
Dermed kan man nøjes med en mindre procentdel en de solgte IP'er
(sålænge der er nok)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper Skriver (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-03-02 09:29

On Wed, 13 Mar 2002 04:19:20 +0100, TBC wrote:

> "Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrna8t530.edq.spam@www.gid.dk...
>
>> Dvs. du forestiller dig, at Tele2's IP-infrastruktur dækker alle de
>> afkroge af landet, hvor TDC har DSLAM'er stående?
>>
>> Det kan jeg så fortælle dig, at den ikke gør (og det er der heller
>> ingen andre ISP'ers netværk der gør).
>
> Apropos IP-infrastruktur. Er det så sådan at mens vi mæsker os i op
> til flere IP addr. (f.eks mulighed for en håndfuld med BB) at det
> virkeligt forholder sig sådan som et radioprogram jeg overhørte slog
> til lyd for: "At man på verdensplan med den ip struktur der er aktuel
> idag var ved at 'løbe tør' " som de benævnte det. Er der overhovedet
> noget hold idet eller var det en gang misforstået vås ?

IPv4 løber nok ikke tør for adresser, men forbrugs mønsteret må ændres
radikalt, sådan at private ikke kan få tildelt offentlige adresser, men
tildeles rfc1918 adresser, som NAT'es hos udbyderen osv.

Paralellt med dette vil man så rulle IPv6 ud, sådan at en sådan bruger
vil få en rfc1918 IPv4 adresse, og en offentligt IPv6 adresse, så er der
en gulerod for at skifte.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Aston Villadsen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Aston Villadsen


Dato : 12-03-02 23:23

On Tue, 12 Mar 2002 20:27:20 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Ja, som diskuteret før kommer Tele2 med ADSL
>
>Men mon ikke det er et TDC produkt, som tele2 køber?
>
>Altså at Tele2 bruger TDC´s D-slams og evt TDC´s Internet...
>
>For på get2net skiver at de vil dække 85% i starten. Så det er sikkert en
>sådant løsning, mon ikke?

Tjo, noget kunne tyde på det eftersom de på siden også skriver:
"Tele2 og TDC har indledt et samarbejde, som betyder, at Tele2 get2net
kan tilbyde dig en enkelt, driftsikker ADSL forbindelse af høj
kvalitet til en meget attraktiv pris. "

mvh
Aston

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste