Nokia 3410, 3510, 6310i, 7210 og 9210i
Fra : Nick Christensen

Dato : 12-03-02 19:49

Underligt ingen har skrevet om det endnu, men Nokia præsenterede sine nye
telefoner idag på et pressemøde.

http://www.nokia.com/phones/3410/index.html
http://www.nokia.com/phones/3510/index.html
http://www.nokia.com/phones/6310i/index.html
http://www.nokia.com/phones/7210/index.html
http://www.nokia.com/phones/9210i/index.html

--

Nick Christensen
- Hvad blev der af MOBILTLF_R23.PUB ? ;)

Fra : Morten HB

Dato : 12-03-02 21:09

"Nick Christensen" <slet-dette-foer-du-sender-mig-mail_nch@mail.sonofon.dk>
wrote in message news:a6liik$p8n$1@sunsite.dk...
> Underligt ingen har skrevet om det endnu, men Nokia præsenterede sine nye
> telefoner idag på et pressemøde.

Ja jeg har set dem tidligere i dag.
Jeg synes 7210 skuffer enormt. Den er uhyggelig grim hvis du spørger mig!
Det er nok hovedsageligt knapperne der ødelægger den synes jeg.

Min næste telefon bliver enten T68i eller 6310i når den kommer.
Det jeg går efter er GPRS, Bluetooth og GSM1900.

/Morten

Fra : Nick Christensen

Dato : 12-03-02 22:10

> Jeg synes 7210 skuffer enormt. Den er uhyggelig grim hvis du spørger mig!
> Det er nok hovedsageligt knapperne der ødelægger den synes jeg.

Jeg må også indrømme det skuffer mig lidt. Men ja, hvor er bluetooth i
deres 7210. Og er skærmen ikke lige lovlig lille?

> Min næste telefon bliver enten T68i eller 6310i når den kommer.
> Det jeg går efter er GPRS, Bluetooth og GSM1900.

Jeg har 6210 og 6310 for tiden. Jeg går også udfra at min næste telefon
bliver T68i, eller blot en T68'er med opdateret software.

Too bad Nokia. Men de skal da helt sikkert nok scorer kunder på deres
lavsegment telefoner 3410 og 3510. Der dominere de jo kraftigt.

Og alt nyt Nokia sælger jo. Så de andre telefoner skal jo nok blive solgt.

Fra : Morten HB

Dato : 12-03-02 22:42

wrote in message news:a6lqpu$n9h$1@sunsite.dk...
> Jeg har 6210 og 6310 for tiden. Jeg går også udfra at min næste telefon
> bliver T68i, eller blot en T68'er med opdateret software.

Jeg har selv en 6210 som jeg købte da den var helt ny. Den bedste telefon
til dato.

Jeg savner dog et par ting som du måske kan fortælle mig om er blevet rettet
i 6310?

-Muligheden for at få vist alle aftaler i kalenderen (som man kunne på
6150).
-Hvis banke-på er slået til og man modtager et opkald mens man snakker
ringer/vibrerer telefonen i stedet for at komme med et dut i røret.

Det er ærligt med de nye Nokia. De skuffer en del synes jeg. Den perfekte
telefon ville være en med indmaden fra 6310i, på størrelse med 8310 og med
farvedisplay....

/Morten

Fra : Nick Christensen

Dato : 12-03-02 23:10

> som du måske kan fortælle mig om er blevet rettet i 6310?

> -Muligheden for at få vist alle aftaler i kalenderen (som man kunne
> på 6150).

Den funktion savner jeg også _rigtigt_ meget. Den funktion har 6310
desværre heller ikke. Men den har fået en rigtigt god kalender, hvor
man kan se alle dage på en måned på engang. Og de dage der så er en
bemærkning ud for, de er så fremhævet. Så kalenderen er blevet meget
bedre end 6210's.

> -Hvis banke-på er slået til og man modtager et opkald mens man snakker
> ringer/vibrerer telefonen i stedet for at komme med et dut i røret.

Det er på samme måde som 6210. Altså at den blot bipper i højtaleren
mens man snakker. Den skal jo ikke vibrerer når man man taler i den i
forvejen.

> Den perfekte telefon ville være en med indmaden fra 6310i, på
> størrelse med 8310 og med farvedisplay.

Det lyder hvert i fald ikke helt tosset :) 6610 måske? ;)

Fra : Morten HB

Dato : 12-03-02 23:24

wrote in message news:a6luaq$50m$1@sunsite.dk...
> [...]
> man kan se alle dage på en måned på engang. Og de dage der så er en
> bemærkning ud for, de er så fremhævet. Så kalenderen er blevet meget

Lyder lidt bedre. På 6210 er det jo umuligt at se hvad man har af aftaler.
På min gamle 6150 brugte jeg mest kalenderen som notesblok. Jeg tastede bare
de ting ind jeg skulle huske og så kunne jeg finde det igen ved at kalde
hele kalenderen frem.

> Det er på samme måde som 6210. Altså at den blot bipper i højtaleren
> mens man snakker. Den skal jo ikke vibrerer når man man taler i den i
> forvejen.

Det er netop det min 6210 ikke gør. Den ringer som den nu er indstillet til
med den profil jeg har aktiv. Er den indstillet til at ringe med højeste
ringetone så gør den det selvom jeg er midt i en samtale. Det er ikke så
diskret når personen i røret spørger hvad det er der ringer :) Jeg bruger
godt nok vibrator 99% af tiden, men nogle spørger så hvad det er der
brummer...

> Det lyder hvert i fald ikke helt tosset :) 6610 måske? ;)

Det kan kalde den hvad de vil, bare de laver den :)

/Morten

Fra : Nick Christensen

Dato : 12-03-02 23:59

> Lyder lidt bedre. På 6210 er det jo umuligt at se hvad man har af
> aftaler. På min gamle 6150 brugte jeg mest kalenderen som notesblok.
> Jeg tastede bare de ting ind jeg skulle huske og så kunne jeg finde

Ved ikke hvorfor Nokia har droppet det. Det er totalt irriterende.

> Det er netop det min 6210 ikke gør. Den ringer som den nu er indstillet
> til med den profil jeg har aktiv. Er den indstillet til at ringe med
> højeste ringetone så gør den det selvom jeg er midt i en samtale. Det

Det gjorde min 6210 også med en rigtig gammel software. Få den opdateret,
så er du over det problem. Jeg har selv 05.44, men jeg ved 05.56 er ude.

Fra : Morten HB

Dato : 13-03-02 00:30

wrote in message news:a6m17m$dkr$1@sunsite.dk...
> Det gjorde min 6210 også med en rigtig gammel software. Få den opdateret,
> så er du over det problem. Jeg har selv 05.44, men jeg ved 05.56 er ude.

Ok, så er det der problemet er. Jeg synes ikke jeg har haft nogle problemer
med den andet end de to småting jeg har nævnt, så jeg har aldrig gidet få
den opdateret af frygt for at jeg så skulle genindtaste alle numre osv.

Som jeg har nævnt før købte jeg telefonen da den lige var kommet ud. Min
softwareversion er... hold fast.....3.01 og er fra 21-08-00 :)

Skal lige overveje om det kan betale sig at få en upgrade eller om jeg køber
en ny inden alt for længe.

/Morten

Fra : wheeeeeeee

Dato : 14-03-02 17:19

snip

T68 har da været ude i lang tid. Men den har dog ikke Java.

Fra : Anders Berg

Dato : 15-03-02 14:44

> T68 har da været ude i lang tid. Men den har dog ikke Java.

T68 er da ABSOLUT ikke perfekt. Synes faktisk det er lidt af en snot
telefon. Kunne virkelig ikke lide den.

Anders

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 14-03-02 00:10

On Tue, 12 Mar 2002 22:41:38 +0100, "Morten HB"
<mortenb@FJERNEStrashcan.dk> wrote:

> [...]
>i 6310?
>
>-Muligheden for at få vist alle aftaler i kalenderen (som man kunne på

Denne mulighed forsvandt desværre også i 8310, men den var i 8210.
Underligt hvorfor Nokia lige pludselig syntes at denne mulighed er
skulle være i deres telefoner længere?

--
Benjamin

Fra : Christian Larsen

Dato : 13-03-02 01:24

Hej.

> Jeg må også indrømme det skuffer mig lidt. Men ja, hvor er bluetooth i
> deres 7210. Og er skærmen ikke lige lovlig lille?
Skærmen er større end T68'eren og i bedre opløsning. FYI.

m.v.h.
Chris.

Fra : John K

Dato : 12-03-02 21:35

> Underligt ingen har skrevet om det endnu, men Nokia præsenterede sine nye
> [...]

Hverken 6310 eller 9210 erda nogen nyhed længere.

7210 er da iøvrigt noget af en skuffelse rent designmæssigt, efter min
mening.

Mvh

John K

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-03-02 21:49

John K skrev:

>Hverken 6310 eller 9210 erda nogen nyhed længere.

Bemærk de små i'er (6310i og 9210i).

venligst,
Lasse Hedegaard

Du kan nu få opdateret softwaren i din Nokia-telefon,
og du kan få ekstra spil i alle udgaver af Nokia 3210.

Fra : John K

Dato : 12-03-02 23:06

> Bemærk de små i'er (6310i og 9210i).

Ahhh - dem havde jeg overset - sorry.

Mvh

John K

Fra : Ham selv !

Dato : 13-03-02 19:55

> [...]
wrote in message news:a6liik$p8n$1@sunsite.dk...
> Underligt ingen har skrevet om det endnu, men Nokia præsenterede sine nye

Ja, så mangler vi bare nogle priser !!

Nogen som har et bud ?

Glenn

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-03-02 10:13

"Ham selv !" <(delete_this)frezee@iname.com> wrote:

>Ja, så mangler vi bare nogle priser !!
>
>Nogen som har et bud ?

Nokia sagde 3410 og 3510 EUR 200-250 (ca. kr. 15-1850) uden abo. 7210
lidt mere end 8310, da den blev introduceret, så det bliver nok kr.
4500-5000. 6310i og 9210i bliver nok til samme pris som forgængeren, men
der er jeg ikke sikker. Det kan blive lidt mere - især for 6310i.

Peter

Fra : wheeeeeeee

Dato : 14-03-02 17:20

snip
> Underligt ingen har skrevet om det endnu, men Nokia præsenterede sine nye
> telefoner idag på et pressemøde.

Fedt at de har Java. Gad vide om det kan bruges til noget smart. Eneste ting
som de har over Ericsson.

Fra : Christian Larsen

Dato : 14-03-02 19:22

Hej.

Hvad med de polyfoniske ringe toner (MIDI tones)!? - jeg kan afsløre at det
lyder temmeligt sejt!

m.v.h.
Christian.

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> wrote in
message news:a6qikv$da0$1@sunsite.dk...

Fra : wheeeeeeee

Dato : 15-03-02 12:55

snip
> Hvad med de polyfoniske ringe toner (MIDI tones)!? - jeg kan afsløre at
det
> lyder temmeligt sejt!

Jeg har hørt det på en Alcatel. Jeg foretrækker diskrete ringetoner og
vibrator. Men ja, det lyder bedre end en 3210.

Det ultimative bliver når man kan afspiller .wav filer som ringetoner. Kan
man ikke allerede det på 9210 (som dog er en PDA)?

Fra : Anders Berg

Dato : 15-03-02 14:51

> Fedt at de har Java. Gad vide om det kan bruges til noget smart. Eneste ting
> som de har over Ericsson.

Og så har de jo også lige det at de har lavet fede telefoner. En ting
som Ericsson Snot mangler. Den nye T68i ser dog lovende ud.

Men T68m synes jeg absolut IKKE er noget at råbe hurra for. Langsomme
menuer, samt et mærkværdigt design. Farveskærmen er dog fed nok, men
efter en dag mistede den lidt det fede. Man kan jo ikke bruge den til
noget.

Så hellere hurtige menuer, og flere nyttige funktioner, samt federe
design. Så har man en Nokia fx. 6510

Anders

Fra : Christian Larsen

Dato : 16-03-02 17:22

Hej.

Ja, 6510 er rigtig sej. Pt. den bedste tlf. fra Nokia, efter min mening.
T68'eren har efter min mening "grimme"/"kedelige" farver i display'et, de
virker underligt matte og afvaskede. Og knapperne (Yes/No) virker meget
plastisk-agtigte og skrøbelige. Men det er jo bare min mening. ,-)