/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Afgift - hvor individuel ?
Fra : Carsten


Dato : 12-03-02 19:34

Aagesen (www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg for
50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K. Lyder det
ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt af
handelsværdi ?
Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg så
"regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ? (hvorved jeg har sparet
15K)

Carsten (BB wanna-BB)



 
 
Torben Andersen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Torben Andersen


Dato : 12-03-02 19:51

Nej og nej
De vil ikke engang havde at vide hvad du har givet for cyklen i Tyskland,
men tager vuderingsprisen efter de hjemlige cykler som der er på markedet.
Derfor bliver de tit lige så dyre når man selv henter i udlandet når det
drejer sig om en populær model.
For at vide nogenlunde hvad afgiften bliver skal du finde nogle som har fået
en igennem systemet inden for det sidste halve år.


"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:OOrj8.1892$w64.967082056@news.orangenet.dk...
> Aagesen (www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg for
> 50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K. Lyder det
> ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt af
> handelsværdi ?
> Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg så
> "regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ? (hvorved jeg har sparet
> 15K)
>
> Carsten (BB wanna-BB)
>
>



Carsten (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 12-03-02 22:44


"Torben Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8e4c83$0$37663$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej og nej
> De vil ikke engang havde at vide hvad du har givet for cyklen i Tyskland,
> men tager vuderingsprisen efter de hjemlige cykler som der er på markedet.
> Derfor bliver de tit lige så dyre når man selv henter i udlandet når det
> drejer sig om en populær model.
> For at vide nogenlunde hvad afgiften bliver skal du finde nogle som har
fået
> en igennem systemet inden for det sidste halve år.
>

Det var nu heller ikke det jeg mente. Min grundide var at hvis "aagesen" kun
skulle give 85K for en BB til en værdi af 50K, så kunne jeg vel aldrig komme
til at give mere for en tilsvarende MC - eller hwa ?

Carsten




Albert (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 13-03-02 07:43

> Det var nu heller ikke det jeg mente. Min grundide var at hvis "aagesen"
kun
> skulle give 85K for en BB til en værdi af 50K, så kunne jeg vel aldrig
komme
> til at give mere for en tilsvarende MC - eller hwa ?
>

For det første har Aagesen ikke fået den endeligt vurderet - havde han det,
så var afgift betalt, og det tvivler jeg på at han har

For det andet, så er pris udregnet ud fra årgang, km og stand, så hvis du
finder en pænere er prisen også højere


mvh Albert



Kasper (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 13-03-02 11:39

"Carsten" skrev d. 12-03-02 19:34 dette indlæg :
> Aagesen (www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg
for
> 50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K. Lyder
det
> ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt af
> handelsværdi ?
> Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg

> "regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ? (hvorved jeg har
sparet
> 15K)

Der skulle faktisk være en del at spare på at hente Blackbirds i
Tyskland, fordi de angiveligt ret hurtigt falder i værdi dernede (dvs.
mere/hurtigere end øvrige modeller)...

Der har været skrevet lidt om det i forummet på www.honda-blackbird.dk ,
prøv at kigge der...bl.a. er der én i forummet, som har betalt afgift af
sin på kr. 85.500, og dermed fået cyklen på gaden til 125K...

Mvh,
Kasper
Super Blackbird, dog ikke importeret fra Tyskland

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


james (13-03-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 13-03-02 16:49

Afgiftsjungelen: Dersom man, for eksempel, importerer en maskine med
kåbeskade, lakskade osv, revne i saddelen og rustent udstødning, rust på
forgaffelen og MANGE kilometer på klokken, betaler man mindre afgift.
Bruger du hele vinteren til at sætte den i fin-fin stand, og så betaler
afgiften om foråret....bliver afgiften meget højere, idet værdien er
højere. Hele systemet er fuldstændig ulovlig i EU sammenhæng, men T&S bare
smiler og siger: " Indtil vi taber sagen, kører vi som før..." Så det er
krig. Lån derfor så mange beskadigede dele (kosmetisk) som mulig når du
kører den ind til vurderingen!!!! Skift tilbage bagefter. Mon ikke der
findes en BB som er tilnærmelsesvis totalskadet????



-james

Kasper wrote:

> "Carsten" skrev d. 12-03-02 19:34 dette indlæg :
> > Aagesen (www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg
> for
> > 50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K. Lyder
> det
> > ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt af
> > handelsværdi ?
> > Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg
> så
> > "regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ? (hvorved jeg har
> sparet
> > 15K)
>
> Der skulle faktisk være en del at spare på at hente Blackbirds i
> Tyskland, fordi de angiveligt ret hurtigt falder i værdi dernede (dvs.
> mere/hurtigere end øvrige modeller)...
>
> Der har været skrevet lidt om det i forummet på www.honda-blackbird.dk ,
> prøv at kigge der...bl.a. er der én i forummet, som har betalt afgift af
> sin på kr. 85.500, og dermed fået cyklen på gaden til 125K...
>
> Mvh,
> Kasper
> Super Blackbird, dog ikke importeret fra Tyskland
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Jes Vestervang (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-03-02 00:03

james skrev:

............
> Lån derfor så mange beskadigede dele (kosmetisk) som mulig når du
> kører den ind til vurderingen!!!! Skift tilbage bagefter. Mon ikke der
> findes en BB som er tilnærmelsesvis totalskadet????
>
Der er vist bare noget med at den skal være i en stand den kan synes i, for
at de gider at vurdere den :-/
--
mvh Jes Vestervang - der også går ind for tricks
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 18:56


Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
news:OOrj8.1892$w64.967082056@news.orangenet.dk...
> Aagesen (www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg
> for 50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K.
Lyder
> det ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt
af
> handelsværdi ?

Tommelfinger-reglen siger nu: 2/3 af det danske brugtprisleje (derved må
den udenlandske handelsværdi kun være det halve heraf (de 2/3!); men at
vende dét igen til: "dobbelt af handels-prisen", er nok lige kreativt
nok!)
Så hvis så'en en sag koster lige under 130.000,- herhjemme passer de 85K
godt nok

> Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg
> så "regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ?

Hvis du skal "regne" med noget, så brug den med de 2/3 - Den levner
plads til gevinst/overskud!

> ..........(hvorved jeg har sparet 15K)

- - - hvorved man kan se hvad Ågersen vil score på sagen.
Men også: Hvorved at du har udsat dig for såvel meget mere transport,
især hvis den første ikke lever op til forventningerne, endsamt
mer-bøvlet i fald at der er problemer med den købte senere!

Jeg kan forøvrigt ikke se hvorfor forhandlere ikke går "the full monty"
og istedet indregistrerer? Derved kan de jo sælge til fuld dagspris og
score endnu 15-20.000,-, hvilket må være de fattige (op til:)100.000 kr
værd :-/

--
Armand.






james (13-03-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 13-03-02 22:04

> Jeg kan forøvrigt ikke se hvorfor forhandlere ikke går "the full monty"
> og istedet indregistrerer? Derved kan de jo sælge til fuld dagspris og
> score endnu 15-20.000,-, hvilket må være de fattige (op til:)100.000 kr

Det er nok fordi du tænker "Danmark" når du tænker danske forhandlere. Uden
afgift, kan maskinen sælges til en tysker, englander, svensker eller
mordmand lige så godt som til en dansker. Hvorfor spekulere og investere
éns penge i registreringsafgiften, som bare begrænser kundekredsen? Jeg
ville hellere købe 2 cykler mere for de samme penge og have et bredere
udvalg i butikken, samt mulighed til at sælge til alle mulige markeder.

Derfor!

-james
(4 cykler-1 indregistreret i Danmark)



Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 23:31


james <airthy@post5.tele.dk> skrev i en
news:3C8FBEAE.9A2BCBBA@post5.tele.dk...
> > Jeg kan forøvrigt ikke se hvorfor forhandlere ikke går "the full
monty"
> > og istedet indregistrerer? Derved kan de jo sælge til fuld dagspris
og
> > score endnu 15-20.000,-, hvilket må være de fattige (op til:)100.000
kr
> Det er nok fordi du tænker "Danmark" når du tænker danske forhandlere.
> Uden afgift, kan maskinen sælges til en tysker, englander, svensker
eller
> mordmand lige så godt som til en dansker. Hvorfor spekulere og
investere
> éns penge i registreringsafgiften, som bare begrænser kundekredsen?

Indlysende tanke; men mit spørgsmål gik på brugtimporterede modeller, og
hvorfor tro at de kan sælges videre med gevinst (transporten er en god
udgift!)

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste