Velo Solex
Fra : Annie Feltmann

Dato : 12-03-02 19:19

Jeg har et problem med min Velo Solex. Baghjulet nægter at køre rundt.
Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor? Måske nogen her kan hjælpe mig?

Fra : Neser

Dato : 12-03-02 19:45

> Jeg har et problem med min Velo Solex. Baghjulet nægter at køre rundt.
> Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor? Måske nogen her kan hjælpe mig?

Det er vel ikke fordi at den er forhjulstrukket..??

--
- Neser
Neser@neser.dk

Fra : Brian Sørensen

Dato : 12-03-02 20:28

Hmmmm .... der er jo ikke så meget andet end bremsen der kan lave knuder,
såfremt den ikke har stået i en garage i 25 år???
Prøv at se om du kan aktivere bremsearmen. Bevæger den sig ikke, så er der
ikke andet at gøre end at pille baghjulet af, og få løsnet bremsen.
Er det selve navet og akselen med lejer og det hele, der er rustet sammen,
så ser det ikke nær så billigt ud!!!

/Brian

Fra : Annie Feltmann

Dato : 13-03-02 18:14

Hej Brian...
Tak for din respons.
Min Velo har ikke stået i en garage i 25 år, den kørte fint sidste
sommer, og pludselig ville den ikke dreje på baghjulet. Jeg valgte at
sætte den i kælderen, men nu kommer foråret jo lige straks, og jeg vil
gerne ud og køre på den igen! Så jeg vil helt klart prøve dit fif.
Hej fra Annie

Fra : Brian Sørensen

Dato : 13-03-02 22:01

Hej!

Selv tak!
Jeg håber at du kommer ud og nyde det gode vejer!!