Island -what to see...
Fra : Najda

Dato : 12-03-02 18:33

Jeg står og skal en tur til Grønland. På hjem vejen
planlægger vi 1-2 uger på Island og 2-3 uger på Færørene. Og
vi er ikke "rige dollar turister". Det er nærmest på
backpacker-maner vi skal rejse.
Vi er dog lidt uenige om hvor meget tid vi skal bruge på
Island: "Skal vi kun bruge 5 dage eller 2 uger".
Der må da være noget mere end blot de 3 højdepunkter
(Gullfoss, Blå Lagune og ____).

På F.Ø. er der andet som trækker. Bl.a. familie. Derfor
bliver det under alle omstændigher prioriteret lidt højere.

Er der en som kan give et forslag/ideer til hvad vi skal se
på Island?

Mvh

Jan

Fra : Henning Nielsen

Dato : 12-03-02 23:02

Hej Jan

Island er et rigtigt spændende rejsemål og bestemt mere end 5 dage værd.
Udover de traditionelle "sights" omkring Reykjavik, vil jeg anbefale at man
tager lidt længere ud på landet - f.eks. op til Akureyri og Lake Myvatn. Her
kan man rigtigt opleve at jorden koger!!!

Hvis I har lyst, så kig ind på min hjemmeside på www.henningn.dk - her kan I
læse om min tur til Island sidste sommer.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Najda

Dato : 13-03-02 17:15

"Henning Nielsen" <HenningNoSpam@post5.tele.dk> wrote in
message
> [...]
>
> Hvis I har lyst, så kig ind på min hjemmeside på
www.henningn.dk - her kan I
> læse om min tur til Island sidste sommer.

Tak for tipsene. Jeg vil kigge nærmere på din hjemmeside.

Jan

Fra : Najda

Dato : 13-03-02 17:21

> [...]
>
> Hvis I har lyst, så kig ind på min hjemmeside på
www.henningn.dk - her kan I
> læse om min tur til Island sidste sommer.

Jeg hører at det er meget dyrt på Island. Mad mm. Men hvad
med transport? Jeg tænker på busser osv. (læste forøvrigt
godt din flytur til
Akureyri).
Vi ender nok med at have 10 dage på Island.

/Jan

Fra : Henning Nielsen

Dato : 13-03-02 19:27

Ja det er dyrt på Island - også transport (og overnatning for den sags
skyld).
Du kan læse mere om busser på island på det her link www.bsi.is - skriv evt.
en mail til dem, og bed dem om at sende deres 2002-køreplan når den er klar
(indeholder også priser - de har nogle rundrejsepas, som kunne være en
mulighed). Men besynderligt nok, var jeg udsat for at det var billigere at
flyve end at tage bussen. I kan læse om indenrigsfly på www.flugfelag.is

/henning

Fra : Michael

Dato : 17-03-02 11:22

Hej Jan og Henning ! (og måske andre)

I er også meget velkomne til at kigge ind på vor side med rejsebeskrivelse
fra Island. Der er også rejser til Australien, New York og en lørdagstur
rundt om Mariager Fjord.

Det er en flot og omfattende side du har Henning og sikken nogle fine
billeder.

Mange hilsener fra

Ulla og Michael
www.michulla.dk