gf4
Fra : /palle

Dato : 12-03-02 18:14

Dur dette kort:
Producent : OEM
Produkt : nVidia Geforce 4 MX440 64 MB TV-OUT
Info : nVidia GeForce 4 MX440 / 64 MB DDR RAM / TV-OUT
Model : GF4440TV
Reklamationsret : 24 Mdr.
Service: Garanti reparation håndteres af Midt-Data, Følg vores retur
procedure Link eller kontakt os på tlf.
87 256 256, email: rma@midtdata.dk
Pris : Kr. 995,00

Yderligere Info :

Grafikprocessor:
nVidia GeForce4 MX 440 Chipset

Ram:
64MB DDR Ram

Monitor udgang:
1 x Std. analog monitor udgang

TV:
1 x Std. Video Out (S-VHS Kabel og Phono Kabel medfølger)

Special:
WinDvd medfølger

Info
Fill rate: 1.1 Billion Texels/Sec.
Triangles per Second: 34 Million
Memory Bandwidth: 6.4GB/Sec.

Er der noget som er bedre hvis man vil spille CS med bedste opløsning, på et
32" (whiteSkreem, kan ikke stave...)
Kan det spille cs med god grafik, er jeg sikker på at det passer til min
computer: ATLON 1,7+ XP, 512mb ram...

Er der ellers noget som jeg burde vide???

/palle

Fra : /palle

Dato : 12-03-02 18:15

glemte lige dette om kortet:

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-03-02 18:41

> Er der noget som er bedre hvis man vil spille CS med bedste opløsning, på
et
> 32" (whiteSkreem, kan ikke stave...)

Widescreen

> Kan det spille cs med god grafik, er jeg sikker på at det passer til min
> computer: ATLON 1,7+ XP, 512mb ram...

Det kan helt sikkert køre cs med god grafik. Jeg spiller selv cs med 70-99
fps på boomtown, med et GeForce256 m 32mb sg-ram (et af de allerførste GF
kort der kom)
Om det kan køre allerhøjeste opløsning 100% flydende aner jeg ikke.
Det kører også fint over mit 29" sony tv.

> Er der ellers noget som jeg burde vide???

Ja.
1. Det er ren lort at spille cs med et fjernsyn som skærm.
2. Et 4:3 tv kører 800*600 opløsning og det kan ikke ændres. Hvilken
opløsning dit 32"ws tv kører med ved jeg ikke men det bliver sikkert også
til 800*600 når du spiller cs over det. Om ikke andet kan du i hvert fald
ikke spille cs med den højest mulige opløsning (1600*1200?) på dit tv.
3. Tror egentligt ikke der er nogen fordel ved at køre cs i ekstremt høje
opløsninger. 'Dem der er rigtig gode' spiller cs i 1024*768 el. 800*600 så
jeg tror ikke der er noget at hente ved de høje opløsninger.

/Søren

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 18:42

> Er der noget som er bedre hvis man vil spille CS med bedste opløsning,
på et
> 32" (whiteSkreem, kan ikke stave...)

Ja, en hel del - fx:
Selv ASUS AGP-V7700 GeForce2 Pro TV-Out er hurtigere,
og ASUS AGP-V8460 TV-Out er meget hurtigere.

Du må specificere dine behov / økonomiske rammer, hvis svaret skal være
tydeligere.

mvh
Peter

Fra : /palle

Dato : 12-03-02 21:34

OK mit behov:
Skal se sindsygt flot ud når jeg bruger et tv som skærm, ellers ikke så
meget...
Hvad betyder alt det der med hastighed.

jeg har fået at vide at forskællen på fx. 32 64 mb ram, er at 64mb-ram er
bedre når man arbejder med fx, 3D program. Har det ikke indflydelse på fx et
spil???

/palle

Fra : /palle

Dato : 12-03-02 21:41

kan denne bruges:
asus v8200 t2 deluxe(gf3 ti 200)
64mb ddr tv ud vidio in

/palle
No lame SIGNATUR

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 22:06

"/palle" <palleravn@dude.dk> skrev
> kan denne bruges:
> asus v8200 t2 deluxe(gf3 ti 200)
> 64mb ddr tv ud vidio in

Ret hurtig 3D - acceptabel TV-out. (Har selv et Asus-kort - dog ikke den
model, men tv-chippen er den samme - og er generelt godt tilfreds med
tv-out kvaliteten, men den er under alle omstændigheder for dårlig til at
kunne bruge den seriøst til tekst)

Asus ASUS AGP-V8460 er hurtigere og dyrere - og tv-out kvaliteten er den
samme.

mvh
Peter

Fra : /palle

Dato : 12-03-02 21:43

Eller du den i den 1. medelse?

/palle
No lame SIGNATUR

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 21:59

"/palle" <palleravn@dude.dk> skrev

> OK mit behov:
> Skal se sindsygt flot ud når jeg bruger et tv som skærm, ellers ikke så
> meget...

Så skal du bruge et kort med en god tv-udgang, og her er der virkelig
forskel de forskellige producenter. Her er Matrox i førertrøjen sammen
med Ati Radeon. Hvis du vil have suværen 3D hastighed, næsten perfekt 2D
og TV-ud, skal du gå efter fx et ATI Radeon 8500. Matrox kan ikke rigtig
hamle op med god 3d-hastighed, men deres kort leverer perfekt
2d-kvalitet. Geforce3 og 4 kort er også meget hurtige, men har desværre
ofte en meget svingende 2d og tv-out kvalitet.

> Hvad betyder alt det der med hastighed?

Jo hurtigere et kort er, jo flere og mere detaljerede billeder kan kortet
vise flydende på skærmen. Nyere spil stiller store krav til
grafikkortet - ofte større end til processoren - hvorfor det er vigtigt
med et hurtigt grafikkort.

> [...]
er
> bedre når man arbejder med fx, 3D program. Har det ikke indflydelse på

Ram-mængen er også vigtig i spil. Som hovedregel kan man sige, at hvis du
kun skal spille spil i 800*600 eller derunder, kan det være ligegyldigt,
om du har 32 eller 64 mb ram på kortet, men så snart du bevæger dig op i
1024*768 er rammængden vigtig. Den bestemmer nemlig hvor mange
grafikflader (textures), der kan lagres direkte i kortets hukkommelse -
og når opløsningen er højere, bliver grafikfladerne mere detaljerede, og
fylder mere.

- Men hvis du skal spille på tv og kun tv, vil du alligevel ikke komme op
på over 800*600, og så kan det i praksis være ligegyldigt, om du vælger
32 eller 64 mb ram på kortet.

mvh
Peter