motorsav
Fra : Niels E. Jensen

Dato : 12-03-02 15:36

Hejsa, jeg har fået en opgave, med en motorsav der ikke vil køre ordentlig,
og selv om jeg er udlært mekaniker, har jeg ikke lige helt styr på sådan en
fætter.

Min plan er at skille karburatoren ad, og rense den, da jeg lige
ummiddelbart mener at det er der problemet ligger.

og så er det jeg behøver lidt hjælp, der er tre justerskruer på
karburatoren, luft ? tomgang ? og strålespids? eller hvad? er der nogen der
kender grundindstillingen, og hvad de hver især er til.

Og så selvfølgelig det er en Ældre model Sachs Dolmar 112

Til de mere nysgerige, den starter og kører et sekund eller to, og så efter
nogle ryk i snoren det samme igen.

Mvh. Niels

Fra : Henning Lund

Dato : 12-03-02 16:46

Niels E. Jensenskrev:

Aller først får du lige fat i et nyt membransæt inden du skiller dyret
ad, det er rart at kunne se hvordan de gamle membraner ligger så de
nye kan monteres korrekt.

>Min plan er at skille karburatoren ad, og rense den, da jeg lige
>ummiddelbart mener at det er der problemet ligger.

Sikkert og "stive" membraner.

er der nogen der
>kender grundindstillingen, og hvad de hver især er til.

H = blandingsforhold høje omdr.

Grundindstillingen er: Blandeskruerne forsigtigt i bund, 2½ omdr. ud
og så skal saven kunne starte og tage gas, derefter finindstiller du
dyret

Pas nu på de små filtre i karburatoren når du blæser den ud, de er
dælme ikke nemme at støve op på et gulv.
--
Mvh/best regards
Henning Lund