Candida
Fra : Lene og Leif Heltbor~

Dato : 12-03-02 14:33

Hejsa

Er der nogen der ved lidt om svampeinfektionen: Candida albicans.
Eksempelvis kostråd, behandling osv.

Lene

Fra : Mari

Dato : 12-03-02 20:12

"Lene og Leif Heltborg" <heltborg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:a6l088$1nbt$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Er der nogen der ved lidt om svampeinfektionen: Candida albicans.
> Eksempelvis kostråd, behandling osv.

Ja, se her.
<http://www.google.com/search?q=Candida+albicans&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da>

og du vil se, at man kan have svampeinfektion
- Candida albicans i alskens varianter.

Mh

Fra : Line Illum

Dato : 12-03-02 21:29

Hej
Candida er en svamp, som findes naturligt i vores tarmflora, hvor den vel
har en naturlig funktion i forbindelse med nedbrydningen af vores næring.
Desværre kommer den let ud af balance, den er nemlig ekstrem glad for
penicillin, sukker, p-piller og stress,- fire faktorer som de fleste af os
ikke kan udelukke fra vores hverdag (det skulle da lige være mænd og
p-piller . Når den får rigelige mængder af benævnte ting, vokser den sig
stor og kan sætte sig som "propper" for fordøjelsens - og resten af
kroppens - naturlige kredsløb, såvel det fysiske som vores energi-kredsløb,
og skabe en hel del problemer. Den kan nemlig diffundere gennem tarmvæggene,
ud i blodbanen, og så er der ellers frit spil til hele kroppen. Jeg har læst
om candida som værende årsag til alskens sygdomme ligefra blodpropper over
mavekramper til muskelsmerter, blodsukker-problemer, nyreproblemer osv. ,
men har kun selv erfaret, hvad en candida kan gøre ved fordøjelsen, og det
er ikke småting!!!
Efter 10 år med mavesmerter og tre uafhængige lægers dom for "kronisk
mavekatar, som vi ikke kan helbrede men kun medicinere" fik jeg anbefalet en
candida-kur af min zoneterapeut, gående ud på 3 måneder UDEN sukker og gær.
AL sukker og gær, dvs. også det "skjulte" som fx. i alkohol. SUK! -det var
hårdt, især da kuren også indebar minus mælk, minus kød og minus fedt. Jeg
indtog nu noget fedt, fordi jeg er temmelig slank i forvejen og ikke kan
tåle at tabe mig mere, ligesom jeg spiste både kalkun, kylling og fisk. Men
der var ingen tvivl,- det fjernede alle maveproblemer, og den dag i dag - 6
år efter - har jeg ingen problemer overhovedet i dén retning.
Så langt, så godt,- håber I kan bruge det til noget.
Mange hilsner
Line.

Fra : Rie Lysvad

Dato : 02-04-02 22:41

Hej Line

Jeg printede lige dit indlæg ud, da min mor har haft mavesmerter i 4 år og
ingen ved hvad det er. Hun er 87 år og vil heller ikke have maven undersøgt.
Hun bor på plejehjem og for disse mavesmerter får hun meget stærk
smertestillende medicin, som er vanedannende og derfor ikke bliver ved med
at virke.
Men hvis hun skal undgå gær, så kan hun jo ikke spise brød, og kager kan hun
heller ikke få, da der er sukker i, og der kan være mælk i sovsen etc. Jeg
ved ikke hvor meget de vil gøre i den retning på et plejehjem. Hun kan intet
lave selv, eller rettere hun vil ikke. Men nu læser jeg lige dit indlæg højt
for hende.

Venlig hilsen Rie

Line Illum <line.illum@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8e65b7$0$7432$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Line Illum

Dato : 03-04-02 19:14

Kære Rie.
Jeg er glad for, at du kan bruge mit indlæg,- du har ganske ret i, at kuren
er problematisk i relation til fx. plejehjemskost, da nogle af vores
basis-fødevarer ganske enkelt ikke dur, fx. brød og for mange menneskers
vedkommende kager, kød, et glas vin til maden osv. Med hensyn til brødet kan
man omgås kuren - med mindre effekt, naturligvis - ved at købe brød, der i
så vid udstrækning som muligt er bagt på surdej. Surdej startes som du
sikkert ved også på gær, men indholdet er minimalt i forhold til almindeligt
brød. Kagerne kan desværre ikke omgås, med mindre man kender en lækker
opskrift, der ikke indeholder sukker.
Jeg kender ikke dit forhold til din mor, men må måske forsigtigt foreslå, at
du i en periode forsynede hende med hjemmebagt surdejs-brød???? Jeg kan i
hvert fald levende forstille mig, hvad det ville betyde for mig, hvis min
datter forkælede mig på den måde, en stærkere motivator for en benhård kur,
kan jeg ikke finde
Mange hilsner med håb om snarlig bedring for din mor,
Line.

www.illuminee.dk

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 12-03-02 21:27

In message <a6l088$1nbt$1@news.cybercity.dk>
date 12 Mar, wrote a daemon named Lene og Leif Heltborg:

>Hejsa
>
>Er der nogen der ved lidt om svampeinfektionen: Candida albicans.
>Eksempelvis kostråd, behandling osv.

Carsten Vagn Hansen havde en længere smørre i sidste uge.

Prøv http://www.dr.dk/syd/ - spørg om sundhed og manuskriptet for sidste uge
(uge 10 så vidt mine matematiske evner lige rækker).

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Suzanna Ipsen

Dato : 13-03-02 23:04

> [...]
> Hejsa
>
> Er der nogen der ved lidt om svampeinfektionen: Candida albicans.

Eva Lydeking har skrevet en bog som vistnok hedder
candida svampen. Lån den på biblioteket. Den er rigtig god!
Venlig hilsen
Suzanna