Video mirroring (iBook) ?
Fra : walther

Dato : 12-03-02 13:31

Hej,

Den nye iBook har 'Video Mirroring', vil det sige at den eksterne skærm
kun kan vise det samme som iBook skærmen, og altså ikke sit eget
billede?

Hvis dette er tilfældet, er man så også begrænset til 1024x768 på den
eksterne skærm?

Sidste spørgsmål, kan man skifte 'grafikkort' i en iBook?
(enten de gamle 300MHz iBooks, eller de nye).

Glæder mig til den østjyllandske mac-club :)

Tusind tak for hjælpen,
walther

Fra : Morten Reippuert

Dato : 12-03-02 13:42

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Den nye iBook har 'Video Mirroring', vil det sige at den eksterne skærm
> kun kan vise det samme som iBook skærmen, og altså ikke sit eget
> billede?

ja

> Hvis dette er tilfældet, er man så også begrænset til 1024x768 på den
> eksterne skærm?

ja

> Sidste spørgsmål, kan man skifte 'grafikkort' i en iBook?
> (enten de gamle 300MHz iBooks, eller de nye).

nej

<icq:131382336>

Fra : walther

Dato : 12-03-02 13:50

In article <1f8xq03.1pueesz16f9gqiN%spam@reippuert.dk>, Morten
Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> ja

> ja

> nej

Tak for det hurtige, præcise, men crappy svar :)

Kan det virkeligt passe at man ikke kan sætte større opløsning på den
eksterne skærm, det burde da nævnes i tests som et 'major flaw'?

Jeg læste om en PowerBookG3 ekstern skærm adapter som vist gik i en
PCMCIA slot. Vil det dú med en iBook?

tak,
walther

Fra : Morten Reippuert

Dato : 12-03-02 14:24

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Tak for det hurtige, præcise, men crappy svar :)

Jeg er altid mand for dårlige nyheder...

> Kan det virkeligt passe at man ikke kan sætte større opløsning på den
> eksterne skærm

Ja

> det burde da nævnes i tests som et 'major flaw'?

Det er det også blevet, men i forhold til 366/466 er der tale om et
fremskridt. Desuden er der tale om en bevidst produkt diffentiering i
forhold til PowerBook'en.

> Jeg læste om en PowerBookG3 ekstern skærm adapter som vist gik i en
> PCMCIA slot. Vil det dú med en iBook?

ik' uden hammer & mejsel, lodekolbe akrobatik og lidt reverse
enginering.

<icq:131382336>

Fra : walther

Dato : 12-03-02 14:32

> Jeg er altid mand for dårlige nyheder...

'Kill the messenger' er en stærkt overset løsningsmodel :)

> Det er det også blevet, men i forhold til 366/466 er der tale om et
> fremskridt. Desuden er der tale om en bevidst produkt diffentiering i
> forhold til PowerBook'en.

Giver mening på den ufede måde...

hmmmm.... skal, skal ikke ?

Har man fundet ud af om den nye iBook er en "sund" maskine, eller viser
det sig først når man ikke kan købe den mere?.
Min B/W G3 har stort set aldrig givet mig hovedpine og det kan jeg godt
li', min gamle 6200 derimod brrrrrruuuuuhh...

Tak for hjælpen,
walther

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 05:12

> 'Kill the messenger' er en stærkt overset løsningsmodel :)

Du skal være velkommen til at anvende det på andre end mig.

> Giver mening på den ufede måde...
>
> hmmmm.... skal, skal ikke ?
>
> Har man fundet ud af om den nye iBook er en "sund" maskine, eller viser
> det sig først når man ikke kan købe den mere?.

Den er vist meget sund, eneste issue er at hængslet går stramt og piver
på enkelte eksemplare. Det viser sig allerede ved leveringen, så den kan
sendes tilbage i en fart.

> Min B/W G3 har stort set aldrig givet mig hovedpine og det kan jeg godt
> li'

Til gængæld har det givet mange andre problemer, også selv om den
egentlig fungerede som den skulle. Især USB og ADB portene har drillet.

> min gamle 6200 derimod brrrrrruuuuuhh...

fy, jeg vil ikke høre det navn, omtal den venligst som "den unævnelige".
Min unævnelige var i øvrigt fejlfri, men derfor var det stadig en
usædvanlig ringe computer.

<icq:131382336>