Adodc.RecordSet.Update - Fejl
Fra : Erik Thorstenson - N~

Dato : 12-03-02 11:42

Hjælp !!!
Jeg sidder og roder med ADO og MySQL. Jeg skal søge i en MySQL database, og
opdatere nolge felt-værdier.
Problemet er at når jeg søger efter dat virker det fint, men når jeg kalder
UpdateStatus, så fejler den !!! Med fejlkoden:
| Run-time error '-2147217864 (80040e38)':
Row cannot be located for updating. Some values may have been changed since
it was last read.|

Her er lidt kode....

'Koden som skal opdatere MySql Databasens felter
Public Function UpdateStatus(KontoNr As String, ServerIP As String)

'frmMain.MySQL.CursorLocation = adUseClient
frmMain.MySQL.Recordset.Update
frmMain.MySQL.Recordset.Update "status", "2"
frmMain.MySQL.Recordset.Update "ipweb", ServerIP
Print #1, Date & " - " & Time & " - " & "MySQL opdateret for " & KontoNr
frmMain.lstOutPut.AddItem (Date & " - " & Time & " - " & "MySQL opdateret
for " & KontoNr)

End Function
'Søge-funktionen
Private Sub cmdSearch_Click()
Dim Search As String

Search = InputBox("Indtast Abonnements Nr")

frmMain.MySQL.RecordSource = ("SELECT order.*,plads FROM order,produkter
WHERE placering LIKE ""Home"" AND produkter.id = order.produkt AND status =
1 AND order.nr = " & Search)
frmMain.MySQL.Refresh

Jerome Erik Thorstenson

Fra : Rayman

Dato : 12-03-02 16:57

Jeg kan ikke se det ud fra din kode, men har du et current recordset?
Desuden skal det vistnok være et dynamic.

Mvh. Rayman.

Fra : Jerome Erik Thorsten~

Dato : 12-03-02 18:02

Nej det har jeg ikke, jeg er ikke så øvet i det med ADO.
Hvor skal det stå ?? Hvis du har forslag... Er jeg meget interreseret

Erik Thorstenson
----

Fra : Rayman

Dato : 17-03-02 10:58

Hvornår får du fejlen? Er det ved første update?