hvad betyder
Fra : Connie

Dato : 12-03-02 10:13

Hvad betyder det hvis der på min computer står. " dette er en
ramme og din browser understøtter ikke rammer"
Betyder det at jeg ikke kan lave en hjemmeside i rammer på min
computer og en browser er det noget man kan købe ?
Vh Connie

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : ha

Dato : 12-03-02 10:38

> Hvad betyder det hvis der på min computer står. " dette er
en
> ramme og din browser understøtter ikke rammer"

En side med rammer kan være opdelt således, at der i venstre
side er en side som står fast - typisk med menuen - medens
det er siden til højre der skifter, når man klikker på menuen.

> Betyder det at jeg ikke kan lave en hjemmeside i rammer på
min
> computer

Nej da, men du vil jo få det lidt svært med at se resultatet
hvis din browser ikke kan vise rammesider.

og en browser er det noget man kan købe ?

De (fleste) er helt gratis, mest anvendte er Internet Explorer
fra Microsoft. Nyeste version kan du downloade fra
http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=3&LangDIR
=DA&MSCOMTB=ICP_Download|Download%20center

mvh
ha

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-03-02 12:10

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Nej da, men du vil jo få det lidt svært med at se resultatet
> hvis din browser ikke kan vise rammesider.

Du skal vist tilbage til stenalderen for at finde en som ikke understøtter
rammer
Netscape begyndte med dette i version 2.0 og Internet Explorer fra version
3, så skulle der sidde en enkelt tilbage med disse oldsager så er det vist
på tide at opgraderer skidtet

> og en browser er det noget man kan købe ?

Browser ?....hvad er det ?. Findes det som freeware til Amiga ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-03-02 17:31

"Connie" <nicondoes@yahoo.dk> skrev...

> Hvad betyder det hvis der på min computer står. " dette er en
> ramme og din browser understøtter ikke rammer"

Hej Connie

Det med rammerne skrives vist som standard, når man laver en side med
rammer - fordi er findes browsere (fx Internet Explorer - altså den du
bruger til at komme på internettet med) der har svært ved at vise
ramme-sider (de er vist nok "afgået ved døden" så det burde ikke være noget
problem længere).
Men det kommer selvfølgelig an på, hvornår din computer fortæller dig, at
din browser ikke understøtter rammer...

> Betyder det at jeg ikke kan lave en hjemmeside i rammer på min
> computer og en browser er det noget man kan købe ?

Nej, og nej - for browseren er som sagt fx Microsoft Internet Explorer (det
lille blå e...), som du bruger til at komme på nettet med, så sådan en skal
du sørme ikke købe, browsere er helt gratis!
I øvrigt er her et link hvor man kan læse helt grundlæggende ting om
internet mv.
http://www.db.dk/bib/tutorials/Internet/default.htm

Mvh. Camilla

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 13-03-02 11:27

Hej Connie

F.eks. en mobiltelefon nokia 9110 kan gå på internettet browseren der følger
med understøtter ikke ramme, men browserdelen i denne telefon bliver også
hovedsagligt brugt til tekstbaseret hjemmesider da hastigheden ligger på
9600 baud

Hilsen

Johnny