CZ 180 erfaringer?
Fra : Buck

Dato : 12-03-02 08:04

Hejsa,
er der nogen der har erfaringer med den lille CZ 180?
Har du evt. kørt på sådan en engang?
Hvad er svaghederne?
Hvor meget kan den køre i topfart?
Hvor langt kører den på literen?
Hvordan er det i det hele taget at køre 2-takt når man er vant til 4-takt?
Er der ulemper ved kun at have 1 cylinder?
(Har hørt at Suzuki Savage er ret hård ved krumtappen, men er det generelt
for 1-cylindere?)

Råd og meninger modtages gerne, da jeg står for at ville købe sådan en og
køre på mens jeg endnu engang skiller min gamle CB ad i atomer...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (der næppe kommer til at køre foreløbig)

Fra : Moller

Dato : 12-03-02 08:28

"Buck" <_buck@sol.dk> wrote in message news:a6k9er$ph$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> er der nogen der har erfaringer med den lille CZ 180?

Jeg samenlignede den med MZ og Jawa dengang jeg sku ha mig et transport
æsel.

> Har du evt. kørt på sådan en engang?

Nopes, nåede det aldrig, men på den anden side så dens data ....

> Hvad er svaghederne?

Udsende, en tunet 45 knallert er hurtigere, og bedre køre egenskaber....

> Hvor meget kan den køre i topfart?

Tjaaa.... med den data sammenlignet med MZ 125, 150 og 251, så har den
samme antal heste som 150'eren... og den køre omkring 80-90, og 100 ned af
bakke.

> Hvor langt kører den på literen?

Kan ik huske....

> Hvordan er det i det hele taget at køre 2-takt når man er vant til 4-takt?

Jeg er vandt til 2 takter, eftersom det er de begge jeg har... har
prøvet 4 taktere... GXR250, samt GS 500, og så en eller anden suzuki 750 kan
ikke huske model.

2 taktere, har knallertlyden, jo mindre, jo være... ud over dette, så
har de en hissighed, men mangler bund... og så er det lige den der metalisk
lyd, som de fleste 4 taktere folk ikke kan lide, men 2 takterfolkne ikke
tager hensyn til.

> Er der ulemper ved kun at have 1 cylinder?

ja, den ryster :) .... min GT-380 med 3 cyl.... ryster ikke, i forhold
til MZ 251'en... men det er kun i tomgang :)

> (Har hørt at Suzuki Savage er ret hård ved krumtappen, men er det generelt
> for 1-cylindere?)

Klart... alle kræfter kommer i 1 stød, af gangen... og savage har lige
650ccm som den smækker sine klamme fingre ned over krumtappen :) men fed
lyd.... dunk....... dunk ....... dunk

> Råd og meninger modtages gerne, da jeg står for at ville købe sådan en og
> køre på mens jeg endnu engang skiller min gamle CB ad i atomer...

Hvis det er en korte fornøjelse, så find en Jawa 350, eller en MZ 251
kender du til knallerter, så nup MZ 251'en... den køre 130, og med lidt
fiksen på gearingen, (1 tandhjul til ca 100Kr.) så er den kanon underholdene
til lidt markrace.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 u/3 gear
Suzuki GT-380, som snart skal hjem og fikses i stand :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-02 17:44

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Nopes, nåede det aldrig

Hmmm...
Moller, hvis du nu læser Per's indlæg og sammenligner det med dit ...
Jeg kunne aldrig drømme om at klandre dig for lav kvalitet, men lidt
selvkritik vil nok være i orden af og til.

Rittig

Fra : Moller

Dato : 12-03-02 19:20

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> Jeg kunne aldrig drømme om at klandre dig for lav kvalitet, men lidt
> selvkritik vil nok være i orden af og til.

Per skrev nu efter mig.... havde sgi ikke regnet med at der var så mange
CZ køre....

Nå, men Per skrev "Det skulle
da lige være en mz251, som jeg mener er dobbelt så god og velkørende."

Så der er vi nu meget enig, selv om jeg selv ikke har prøvet en CZ ...
men som jeg også skrev, sammenlignede jeg den med en ETZ 150ccm... og nu
ville han jo bare ha noget at lege med mens han fik liv i den gamle :) og
jeg er nu sikker på, at der nok blir noget vinterkørsel så, og der vil jeg
nu hellere bruge en brugt MZ, frem for en ny CZ... er nu syndt nu den er ny
:)

Så er det lige Anders der nævner 125ccm Moto Union .... den har jeg kørt
om kap med på MZ'en, og tro mig, den fik tæsk :) så jeg ve ik helt, om den
er værd at vælge, især når man sammenligner pris :)

Nå, men det er jo mest personlige meninger, sådan er det jo herinde, og
det er kun godt... så kan man få lidt fra hver side :)

Men hvis Per havde skrevet inden jeg skrev mit indlæg, havde jeg ikke
skrevet :)

VH
Lars Molnit

Fra : Pwh

Dato : 13-03-02 10:23

Jeg må nok holde med Rittig i det stykke.
Moller's indlæg har en tone og en seriøsitet der hører hjemme
i knallertgruppen. Jeg synes at det er helt fint med lidt humor i indlægene.
Men 1/2-delen af Moller's indlæg var for mig fulstændigt uforståeligt.
Der skal værer plads til alle i denne gruppe. Men prøv at lægge
mærke til den stil der normalt bliver kørt her i gruppen. Og følg den.

PWH

Fra : Moller

Dato : 13-03-02 12:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> wrote in message

> [...]
> Der skal værer plads til alle i denne gruppe. Men prøv at lægge
> mærke til den stil der normalt bliver kørt her i gruppen. Og følg den.

Nu har jeg sgi da aldrig i de 4-5 år jeg har været med herinde hørt
magen til bræk... hvis det er uforståeligt for dig, nå og ??? og omkring at
følge stilen, så tror jeg skam udemærkede godt jeg har styr på det.

MEn hvis i 2 skal til at lege politi betjente omkring hva folk skriver
osv... så vil jeg gerne vide hvem der har valgt jer til at bestemme hva folk
kan skrive og ikke kan.... han spurgte om meninger, og han fik meninger,
ellers hved jeg ik hva denne gruppe skal bruges til.

Jeg ku forstå at i brokkede jer, hvis jeg svinede manden til, eller
andet var grov, men det eneste jeg gjorde var at svare på hans indlæg... at
Per så senere på dagen laver et mere detaljeret indlæg, kan i sku ikke
tillade jer at brokke jer, for hva nu hvis han ikke havde skrevet det
indlæg... så ville der ikke være sket en skid.

Men hvis i har så ondt i røven, skal jeg nok holde mig væk...

VH
Lars Molnit

P.S. Pwh læg mærke til jeg bruger mit navn, og ikke et eller andet
dække.

Fra : Pwh

Dato : 13-03-02 14:04

> [...]
> følge stilen, så tror jeg skam udemærkede godt jeg har styr på det.
>
> P.S. Pwh læg mærke til jeg bruger mit navn, og ikke et eller andet

Rolig nu. De var fra min side ment som en venlig opforordring.
Og jeg vil tro at det også var Rittigs tanke.
Det kan du jo så vælge at tage til efterretning. Eller som du har
gjort vælge at hidse dig op i stedet og kalde
os andre for nogle fjolser (hvad vi muligvis også er).

Grunden til at jeg i forums som disse og på internet generelt
vælger at værer anonym. Er for at beskytte mig mod
folk der ikke bryder sig om mine meninger
og samtidig ikke kan styrer deres temperermant.

Mvh PWH

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-02 16:58

"Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse

> Rolig nu. De var fra min side ment som en venlig opforordring.
> Og jeg vil tro at det også var Rittigs tanke.

Nemlig.

> Det kan du jo så vælge at tage til efterretning. Eller som du har
> gjort vælge at hidse dig op i stedet og kalde
> os andre for nogle fjolser (hvad vi muligvis også er).

Det eneste jeg ville påpege var, at du egentlig svarede på noget du ikke
havde svaret på. Du har aldrig prøvet cyklen, og har ingen førstehåndsviden
om den, du har bare en mening? Næste indlæg var fra en der faktisk _har_
førstehåndsviden, og derfor kan jeg se ret stor forskel i kvaliteten af de
to svar.
Jeg er ikke politibetjent for nogetsomhelst, og som jeg vist skrev, så skal
jeg ikke bestemme nogetsomhelst, eller være smagsdommer over nogen. Derfor
min bemærkning om selvkritik.
Hvis nogen nu syns jeg er et fjols, så er det okay. Det er jeg måske også.
_Jeg_ nøjes med at skrive, når jeg mener at have noget viden. Okay, jeg
lufter nok også mine meninger ret frit herinde, men i dette tilfælde var der
tale om et "Er der nogen der har erfaring med..." spørgsmål, og da jeg ikke
har nogen erfaring på emnet, skrev jeg ikke noget.

Rittig

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-03-02 23:37

> [...]
> Jeg kunne aldrig drømme om at klandre dig for lav kvalitet, men lidt
> selvkritik vil nok være i orden af og til.

Tjae... du gør det nu ellers meget godt

Lige et parspg til hele denne diskution.... Har Moller skrevet noget der var
forkert? Har Moller skrevet noget der skulle dække over han ikke havde kørt
på modellen??

Der bliver spurgt, CITAT: "Råd og meninger modtages gerne"

Vil kategorisere Mollers udtalelser som en mening.

Rigtigt at Per´s indlæg er mere konstruktivt... manden har haft cyklen. Dog
var Mollers indlæg skrevet før Per´s. Mon ikke det var ment for at hjælpe
manden med tankerne omkring en CZ180?? Mon det indlæg var blevet skrevt hvis
Per´s var skrevet først?

--

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-02 16:08

"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
var
> forkert? Har Moller skrevet noget der skulle dække over han ikke havde

Nej nej, det sagde jeg heller ikke.

> Der bliver spurgt, CITAT: "Råd og meninger modtages gerne"
> Vil kategorisere Mollers udtalelser som en mening.

Du har selvfølgelig ret.
Men jeg ville nok stadig ikke have skrevet indlægget hvis jeg var Moller -
men det er jeg sådan set slet ikke. Okay, det var nok ikke passende at
kommentere Mollers indlæg, undskyld.

Rittig
(Som holder sine meninger for sig selv)

Fra : Ole Baun

Dato : 14-03-02 21:19

> Rittig
> (Som holder sine meninger for sig selv)

Hæ, vel næppe ret længe

Ole Baun

Fra : Pwh

Dato : 14-03-02 21:40

Det må vi da ikke håbe >

PWH

Fra : Per

Dato : 12-03-02 11:15

"Buck" <_buck@sol.dk> wrote in message news:a6k9er$ph$1@sunsite.dk...
> Hejsa Buck!

> er der nogen der har erfaringer med den lille CZ 180?

Ja det har jeg. Jeg har kørt på en i 1 ½ år.

> Hvad er svaghederne?

Svaghederne: man skal ikke sammenligne cyklen med noget andet på det danske
marked - det vil ikke være fair. De største svagheder på cyklen er helt
klart 6 volts anlægget, lyskontakter og tændingsystemet. Jeg var nødt til at
skifte hele tændingsledningsnettet ud på en maskine der kun havde kørt 4000
km. Det skyldtes irrede ledninger. Der er også et stort spæningsfald over
lyskontakterne, hvorfor 6 volt anlægget må køre på højtryk.
Endvidere mangler den doseringspumpe på de gamle modeller, så man selv må
blande benzinen med 2½ % olie.
Konsturktionen er også uhyggelig gammeldags fra engang i 40´erne. Der er
ingen choker på kaburatoren, men man skal tippe den, så benzinen stiger i
svømmerhuset. Men bevares - det virker da.

Hvor meget kan den køre i topfart?

100 - 110 km/t afhænig af vind og vejr.

> Hvor langt kører den på literen?

den går ca. 18 km/l

> Hvordan er det i det hele taget at køre 2-takt når man er vant til 4-takt?

Svært at svare på - det er et temperamentsspørgsmål. Jeg har selv kørt på
mange både to-taktere og 4-taktere. Jeg vil helst køre to-takt, når det
drejer sig om en lille maskine på ca. 125 ccm.
Der er selvfølgelig den "mærkelige" lyd, når man lader cyklen rulle af ved
lukket gas. (dong-dongdong) hvis du forstår.
Den går heller ikke så jævnt som en 4-takter, den oser og er afhængig af
olie.
Der skal skiftes stempel og stempelringe oftere end på en 4-takter. det
skyldes at der er skyllekanaler, som slider på delene. Vil dog mene at en
cz180 snildt vil kunne køre mindst 50000 km uden at stempelskift, da dens
liter effekt er meget lav og den kører med lave omdrejninger.

> Er der ulemper ved kun at have 1 cylinder?

Ja og nej.
Fordele simpel,billigt og nemt at vedligeholde.

Ulempe: vibrationer og en relativ større belastning af krumtappen.

> (Har hørt at Suzuki Savage er ret hård ved krumtappen, men er det generelt
> for 1-cylindere?)

Ja det er det når det drejer sig en stor slagvolumen og man lader cyklen
sejttrække. Man kan godt være uheldig at "brænde krumtap og plejlstangsleje
af" Der er dog ikke noget problem med en lille to-.takter med kun en
cylinder efter min mening. Jeg har haft mange 125 ccm hidsige offroadere med
1 cylinder og har aldrig haft problemer.

Blot husk: ikke høje omdrejninger ved kold motor.

> Råd og meninger modtages gerne, da jeg står for at ville købe sådan en og
> køre på mens jeg endnu engang skiller min gamle CB ad i atomer...

Summa sumarum: du får hvad du betaler for. Mit råd: hvis du kun skal bruge
den til transport er det et rigtig godt køb. Du må dig endelig ikke
sammenligne cyklen med noget andet produkt på det danske marked. Det skulle
da lige være en mz251, som jeg mener er dobbelt så god og velkørende.

TIl gængæld for du rigtig meget for pengene, hvis du køber en ny cz180 til
15000 kr. som de stadigvæk kan fås til. De har fået monteret 12 volt anlæg,
elektronisk tænding og seperat oliepumpe. Det var jo netop nogle af de ting
jeg beskrev som værende dårlige. Så det må været rettet til det bedre.
Den jeg havde var en model fra 1996 uden ovennævte genstande, så jeg har af
gode grunde besvaret dig ud for mit kendskab til omhandlende model.

Jeg ville selv købe en cz180 frem for en 45-knallert. På grund af prisen,
man må sidde 2 på¨den, køre på motorvej osv.

Glemte i øvrigt at skrive, at den i betragning har glimrende køreegenskaber
og man sider forbavsende godt på den. Men det bliver aldrig en svingæder.

Du kan evt. kontakte Ewalds læderimport, han står for - ja - importen af
jawa og cz.

Her er et link til Dansk Jawa og CZ klub - de må vide en hel del om
maskinen.
http://www.jawa.dk/klubben/

Håber du kan bruge svaret til noget.

Mvh. Per!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-03-02 11:40

> Svaghederne: man skal ikke sammenligne cyklen med noget andet på det
danske
> marked - det vil ikke være fair.

I Øksnehallen var der en stand med bla. nogle chingsjeng knallerter (honda
monkey kopier) men der var også en 125ccm Moto Union der vist er baseret på
gammel honda teknologi. Den har en 4takts motor og så meget "fornuftig" ud
til godt 20kkr. Nogen der kender noget til den ? Den kunne da ligne noget
som CZ kunne sammenlignes med ...

/A

Fra : Hans

Dato : 12-03-02 12:42

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev:

> [...]
> "fornuftig" ud
> til godt 20kkr. Nogen der kender noget til den ? Den kunne da ligne
For et par år siden kostede MU 125'eren 28000,-
Igen er det Ewalds Læder & MC i Vedbæk, der er importør (ligesom
tilfældet også er med TGB, Ural og Velorex sidevogne). Så måske Buck
skulle tage en snak med Ewald.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-02 18:17

Kender en 3 der køre på sådanne cykler.

Forrige år skiftede man 6 volts anlægget ud med 12 volt,

> Endvidere mangler den doseringspumpe på de gamle modeller, så man selv må
> blande benzinen med 2½ % olie.

desuden kom der oliepumpe, så man slap for at blande olie/benzin selv.

> Konsturktionen er også uhyggelig gammeldags fra engang i 40´erne. Der er
> ingen choker på kaburatoren, men man skal tippe den, så benzinen stiger i
> svømmerhuset. Men bevares - det virker da.

Se prisen!

> den går ca. 18 km/l

Min Jawa er opgivet til at køre 25 km/l. Jeg trillede dog til tjekkiet og
retur med fuld oppakning - med 26,7 km/l - i gennemsnit. Forbruget afhænger
altså af kørsel-stil.

> [...]
> cz180 snildt vil kunne køre mindst 50000 km uden at stempelskift, da dens
> liter effekt er meget lav og den kører med lave omdrejninger.

Desuden er den uhyre billig at renovere.

Jeg ville nu anbefale dig at kigge på Moto Union MU 125 - en firtakter
baseret på en gammel honda motor - der også laves af Jawa Moto - spec.
1-cyl. 4-takt och 124 cmm motor, 13 hk ved 9000 o/m, 103/109 kg, sædehøjde
835 mm (ret høj - så du bør nok have lange ben Pris: 19.668,- kr.

Eller kig på Jawa 350/640 Style til 24.996,- kr. - Jawa har fået rettet alle
de fejl, der var på deres motorer fra 92 - 96, og den har nu fået
magnettænding - i stedet for den tidligere problematiske eletroniske tænding
som brændte af hver 15.000 km. (en ny koster ca. 800 herhjemme - 100 kroner
i tjekkiet

> Jeg ville selv købe en cz180 frem for en 45-knallert. På grund af prisen,
> man må sidde 2 på¨den, køre på motorvej osv.

Jeg ville nok undgå det sidste! Ikke en rar oplevelse.

> Du kan evt. kontakte Ewalds læderimport, han står for - ja - importen af
> jawa og cz.

Ja desværre...

> Her er et link til Dansk Jawa og CZ klub - de må vide en hel del om
> maskinen.
> http://www.jawa.dk/klubben/

eller http://www.jawa.cz for at se deres andre modeller

Mvh
Allan Rasmussen
motorcyklist

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 12-03-02 21:50

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote in message

> desuden kom der oliepumpe, så man slap for at blande olie/benzin selv.
Lige et ord fra min far(der selv havde en cz engang i 70erne)
"den havde en olieblander i sig, jovist, men den var ikke meget være, da jeg
havde kørt 1500 km var stemplet lige til at smide væk, den satte sig hele
tiden, men det kunne kureres med lidt olie i benzinen"
Citat min far i et nostalgisk øjeblik..

Jeg har da ikke selv prøvet sån et dyr, men til bucks formål, vil jeg da men
at den udemærket kan gøre det, da dem jeg har set gør det de skal -->køre!
(og til den pris får man ikke meget mc)

Mvh Claus
(der ikke kan komme til syn med sin honda pga sprunget sene i fingeren)

Fra : Hans

Dato : 12-03-02 11:42

Buck <_buck@sol.dk> skrev:
> Har du evt. kørt på sådan en engang?
nej.

> Hvor meget kan den køre i topfart?
100 km/h ifølge MC Revyen

> Hvor langt kører den på literen?
25 km/L ifølge MC Revyen

> Hvordan er det i det hele taget at køre 2-takt når man er vant til
> 4-takt?
Jeg har begge dele. Det er fint med lidt afveksling. 2T er nok lidt
mere sårbar på visse punkter, men holder man tingene i orden virker
det fint som transportmiddel!

> Er der ulemper ved kun at have 1 cylinder?
> (Har hørt at Suzuki Savage er ret hård ved krumtappen, men er det
> generelt for 1-cylindere?)
Jeg tror at store en cylinderede motorer generelt er hårdere ved
krumtappen end små.
Jer har selv en Honda NX 250 (én cylinderet 4T m. balanceaksel). For
noget tid siden læste jeg en tysk artikel, hvor man havde adskildt en
sådan motor, efter den havde kørt mange kilometer. Krumtappen fejlede
intet.
Jeg tror (-er på ingen måde ekspert, så jeg tror kun!!) generelt at
vibrationer er af det onde for en motors holdbarhed.

> Råd og meninger modtages gerne, da jeg står for at ville købe sådan en
> og køre på mens jeg endnu engang skiller min gamle CB ad i atomer...
CZ 180 blev opgraderet for et par år siden. Men stod jeg i dine sko
ville jeg nok bruge de 15000 kr, som en ny CZ 180 koster, på en 3-4 år
gammel en 250 MZ, der har kørt under 10000 km.
Køb ikke en Tyrkisk MZ.

Hans

Fra : Moller

Dato : 12-03-02 19:11

> [...]
> ville jeg nok bruge de 15000 kr, som en ny CZ 180 koster, på en 3-4 år
> gammel en 250 MZ, der har kørt under 10000 km.

Hvordan for man en MZ som ikke er over 4 år, samt ikke tyrkisk ??? den
sidste østtyske MZ smuttede ud fra fabrikken i 1992... har selv sådan en
fætter... men på den anden side ??? hvorfor ikke en tyrkisk, jeg mener...
heller en ETZ 251 tyrkisk, end en ETZ 250 østtysk, som har defect 3 gears
tandhjul....

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 østtysk med ETZ 250 motor, og smadret 3 gear...
Suzuki GT-380... og den har pakninger i :)

Fra : Hans

Dato : 12-03-02 23:21

Moller <news@molnit.com> skrev:
> Hvordan for man en MZ som ikke er over 4 år, samt ikke tyrkisk ???
> den
> sidste østtyske MZ smuttede ud fra fabrikken i 1992...
Ok, det var ikke helt gennemtænkt, men alligevel:
MZ gik konkurs i '92. Derefter byggede MuZ i Zschopau motorcykler frem
til ca. '94, der 80 % var af MZ dele (resten var vist spaghetti dele).
Den danske importør købte stort hjem af disse cykler. Så stort, at man
helt frem til '98 kunne købe en fabriksny MuZ.
Så det var vel ikke helt galt?

> [...]
> mener...
> heller en ETZ 251 tyrkisk, end en ETZ 250 østtysk, som har defect 3

Jeg har en bekendt, der har kørt MZ i mange år. For et par år siden
købte han en ny Kanuni MZ.
Fra første dag var der problemer med gearkassen. I lang tid blev det
ikke "taget alvorligt" hos forhandleren (Mogens MC i Næstved) og det
meste af tiden stod den på værksted. Til sidst viste det sig, at
motorblokken var skæv. Derudover er der blevet skiftet en række andre
dele på garantien.
Lak og crom er også (i følge min bekendte) af en tvivlsom karakter
sammenlignet med cyklerne fra DDR.
Efterhånden som tyrkeren igen går i stykker bliver delene nu skiftet
ud med DDR-dele.

Hans
-der holder sig fra tyrkere

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-02 20:47

Buck skrev:

> Hejsa,
> er der nogen der har erfaringer med den lille CZ 180?

Hvad siger budgettet?
Jeg har nemlig lagt mærke til at mange Yamaha TDR125'ere koster omkring
15k, og de har jo en del fordele fremfor CZ, MZ osv.
30 hk = god nok acceleration til at man kan overhale en bil uden at det
bliver farligt. Derudover behøver man heller ikke at frygte at få baghjul
af en øvert i lyskrydsene
Derudover _tror_ jeg også at køreegenskaberne er en klasse eller to bedre.
Det samme vil jeg tro gælder teknikken, men det er ikke noget jeg har nogen
erfaring med :-/ Anyone?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Buck

Dato : 15-03-02 19:28

Hej Allesammen,
tak for jeres indlæg (allesammen).
Da jeg bad om jeres meninger, forventede jeg ikke kun perfekte
professionelle udtalelser, men al mulig slags respons.
Derfor er jeg lige så glad for at høre Moller´s mening som alle andre
meninger, uanset om den af nogen ses som usaglig.
På baggrund af de tips og næserynk jer har fået her i gruppen, har jeg idag
købt en lettere brugt CZ. Et halvt år gammel, kørt 2kkm til 10kkr. Det synes
jeg selv er en fair pris, og det var jo "kun" tænkt som transport middel som
alternativ til en 6-hjulet dieseldrevet container (bus) for at køre de 42 km
til skole hver dag. Imens jeg prøver om jeg kan få min gamle Honda til at
køre. (Håber jeg får tid i sommerferien).

45-scootere kom slet ikke i betragtning.
For det første må de ikke køre mere end 45 km/t lovligt (det er faktisk
derfor det hedder en knallert-45, smart navn ik´?)
For det andet skal venstre hånd jo altid blive på styret på sådan et dyr...
:o/

Der var også mange tips om andre cykler der "kun lige" kostede lidt mere...
Men der er jo altid en MC der er lidt bedre, der kun koster lidt mere, så
jeg var nu ret fast besluttet på prisklassen i forvejen, og hvis jeg kunne
få en ny så ville jeg helst det, men det er svært at opdrive en ny CZ i
danmark til gammel pris. (Næste år kommer den vist til at koste 22kkr.) så
jeg var glad da jeg fandt en "næsten-ny".

Modellen er ikke just køn, dog hjælper den rødmetallic farve lidt på det, og
så lyder den ganske rigtigt som en tunet Yamaha 4-gear, men ellers er der da
spræl nok i den, og den lægger sig fint ned i svingene...
Ok, hjulene er måske lidt smalle til en tur gennem alperne, men nu er der
heller ikke så mange små snoede bjergveje på min skolevej.

Ang. politibetjentene... så mener jeg ikke en person skal overfuses første
gang han laver en fejl, hvilket desværre er tendensen her i gruppen.
Selvfølgelig bør vi vejlede hinanden, men istedet for at hænge hinanden
offentligt ud i gruppen kunne man jo også sende en venligt tonet email til
vedkommende og gøre ham opmærksom på sine fejl på en mere menneskelig måde.

Fordi DU synes noget er forkert, er det ikke sikkert at alle andre også
mener det samme.
Det var ikke meningen at dette skulle være grund til mere diskussion om det
emne!

Endnu engang tak for ALLE indlæg.
--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (der næppe kommer til at køre foreløbig)
CZ 180 ´01 (den kører da)