MC-tøj til piger - fortsat
Fra : Dinah Just

Dato : 11-03-02 21:51

Af en eller anden weird grund kan jeg ikke svare inde i en tråd - kun lave
nye emner. Knap så smart. Men her er mit svar til tråden ovenover!

Ved godt jeg ikke ligefrem kan få en dragt med blonder og flæser - men det
er langt fra min stil, så det passer mig strålende. Men det gør jo ikke
noget, at dragten fremhæver kvindekroppen. But then again - man bestemmer jo
selv hvad man har på indenunder.

Jo - det var mig, der snakkede om en Aprilia RS 250 sidste år. Fik ikke
taget pappet - lang historie. Flyttede i lejlighed, og købte hus ikke så
længe efter, og *pooof* var pengene, jeg ellers skulle have købt mc for,
væk. Øv. Så nu må jeg have sparet op. MÅ bare have sådan et dyr... Kigger
lidt på en Honda CBR 600 i en nyere årgang. En i familien har haft sådan en,
og han siger den er fin som begynder-mc - og jeg synes den er for fræk i
designet.
Og ja, jeg ved godt at en flok prof'er som jer nu sikkert begynder at snakke
om Fireblade, GSXR 1100 og Ninja og hvad det alt sammen hedder - men den her
er fin-fin til mig...

Dinah

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 12-03-02 07:47

"Dinah Just" <dinahjust@hotmail.com> wrote in message
> [...]
snakke
> om Fireblade, GSXR 1100 og Ninja og hvad det alt sammen hedder - men den

Njaaah, der er nok ingen herinde, der vil anbefale dig et fejeblad, en GSX-R
1000 som begyndercykel... Derimod er en CBR 600 fin fin, som begyndercykel,
hvis du dog lige husker at behandle gassen lidt varsomt indtil du er helt
fortrolig med den....

Held og lykke med det,
--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-02 08:40

On Tue, 12 Mar 2002 07:47:02 +0100, "Kenneth Egholm"
<kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote:

>Derimod er en CBR 600 fin fin, som begyndercykel

Jaså - Det er jeg nu ikke enig i....

>hvis du dog lige husker at behandle gassen lidt varsomt indtil du er helt
>fortrolig med den....

Samme argument kan så udstrækkes til enhver anden cykel,problemet er
at det er der meget få der kan og så bliver en CBR600 en farlig sag
for en nybegynder - Jeg ville i hvert fald ikke anbefale sådan en til
en rookie....

-M

Fra : Steffler

Dato : 12-03-02 10:15

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Jaså - Det er jeg nu ikke enig i....

Der er jo stadig en verden til forskel på en F1 og den "nye" 600.
Jeg startede på en GSX600F og det var ikke noget problem..
Den nye ville jeg heller ikke anbefale til nybegyndere..

/S - Måske skulle folk begynde at skrive (F*) når de snakker om
CBR600

PS. Substituer * med 1 - 4

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-02 10:33

Tjah - måske nok,men Dinah skrev :

"Kigger lidt på en Honda CBR 600 i en nyere årgang"

At hævde at det er en god begynder ....well

-M

Fra : Steffler

Dato : 12-03-02 10:42

> Tjah - måske nok,men Dinah skrev :
>
> "Kigger lidt på en Honda CBR 600 i en nyere årgang"

Aaaaarrggghhhh.. Undskylder dybt - det var blevet
overset i fejlen... Min fejl :-|

/S - Som læser det hele TO gange næste gang...

Fra : Armand

Dato : 12-03-02 17:58

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> At hævde at det er en god begynder ....well

Da jeg tog kørekort var det vildeste man kunne tænke sig en 80 HK's
Laverda 1000. Selv startede jeg op med en 34 HK's og sprang efter 2 år
op til 500 ccm/48HK, og jeg har som sådan ikke savnet noget undervejs!
Jeg har aldrig ejet en decideret sportsmaskine, og først den RGV jeg som
32-årig købte til RR viste mig med tydelighed hvor meget kørestillingen
betyder for håndteringen under jævn fart og stilstand - Dette til trods
for RGV'ens væsentlige vægtfordel

Måske ikke mindst derfor vil jeg til enhver tid opponere imod de der
påstår at en 100 hk's model med lavere kørestilling er en god
begyndercykel :-|

Med en mere opret kørestilling, hvorunder man har langt bedre kontrol
over mc'en og derfor også situationen, vil man langt hurtigere nå til
det punkt hvor man bliver 100% fortrolig med modellen - Modsat kan man
risikere aldrig at blive hverken fortrolig, god eller (i den sidste
ende) tryg på/med motorcyklen.
For alle andre end de allermest fandenivoldske (se blot hvor lidt
flertallet af CBR-type ejerne benytter hele bagdækkets bredde! ) er
en mere ordinær model firnuftigst at "modnes" på!

Uanset disse, mine holdninger, er der omkring CBR'eren som begyndermodel
den økonomiske betragtning der ligger i, at det er i løbet af ens første
par år
at man vil opleve de mest banale* styrt endsige fald/tab* af motorcykel.
Og CBR'eren og andre sportsmodeller der er pakket 95% ind i
plastic-skjolde koster en bondegård blot at "tabe" fra stilstand (min
900'er Ninja oplevede to gange at blive vippet blidt ned fra
sidestøttebenet af en parkerende bil - Det kjostede den formastelige
bilist rundt regnet 10.000,- kr hver gang )

Dertil kommer også den måske oversete udgiftsforskel alene til dæk, i
forhold til mere ordinære modeller med mere ordinære dækdimensioner!!

Ergo: Hvis man virkelig skal tage ordet "begyndercykel" i sin mund bør
man ikke afvige fra basis-modeller (á GS500), off-roadere og til en vis
grad costum's! :-/

Men når dét er sagt, så:
Med tidligere focus på RS 250 og nu CBR, Dinah, ér du givetvis solgt til
sports-genren; men vær klar over problematikken :-|

--
Armand.

*) Fra min ellers selvsikre ungdom, husker jeg (og hvem gør ikke det?)
at jeg har været nede og ligge mindst en håndfuld gange ud fra
situationen:
Lige som man sætter igang og er på vej ind i en øjeblikkelig svingning
("starter op og skal den anden vej"), får man tilkoblet for tidligt og
motoren dør i et hug lige dér hvor man har mest brug for motorkraften
til at holde balancen - Begivenheden forårsager oftest et ben i jorden
for at gribe motorcyklen; men lige så ofte er det ikke nok og p.g.a.
modellens vægt kan man tvinges til, at til sidst, og med grædende
hjerte, at beslutte at slippe modellen og springe til siden for ikke at
ende med benet under motorcyklen
En anden klassiker er den hvor man simpelthen forglemmer at sparke
sidestøttebenet ud inden at man parkerer modellem!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-02 21:10

Armand skrev:
> Men når dét er sagt, så:
> Med tidligere focus på RS 250 og nu CBR, Dinah, ér du givetvis solgt til
> sports-genren; men vær klar over problematikken :-|

Hva' med en sportlig 400 cc 4cyl? A la VFR400, CBR400, ZXR400 etc. De
koster godt nok ikke meget mindre end en 600'er, men hvis gensalgsværdien
ikke er væsentligt lavere end indkøbsværdien, så gør det jo intet. Jeg
ville nu hellere anbefale noget mere oprejst, men oprejste mc'er har det jo
med at være kedelige :-/ (det er væltede vel også
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anneli

Dato : 14-03-02 01:41

> En anden klassiker er den hvor man simpelthen forglemmer at >sparke
> sidestøttebenet ud inden at man parkerer modellem!

Eller som min veninde, der væltede da hun glemte at sætte fødderne ned ved
rødt lys ;0)

Anneli (med IXS Lady fashion goretex) og Super Savage - på vejen igen!
:0))))))))))
www.anneli.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 14-03-02 14:10

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Eller som min veninde, der væltede da hun glemte at sætte fødderne ned
ved
> rødt lys ;0)

Jup! Man ved aldrig på forhånd hvilke dumheder man vil gøre indtil man
er kommet i absolut rutine

Jeg kan forøvrigt én i samme stil:
Et medlem i klubben havde tillagt sig en vane at sætte i frigear, slukke
motoren, og slå sidestøtte-benet ud inden at motorcyklen holdt stille -
På denne måde kunne han meget "casual" lade modellen vippe til side idet
den holdt stille og fra denne position starte deltagelsen af snakken på
klubbens parkeringsplads!
Efter at have købt sig en Yamaha XS 750 måtte han en aften ned og ligge
for næsen af det halve af klubben førend at han havde lært at
Yamaha-støtteben slår op af sig selv
han forsøgte dog at ½-redde ved at give aften-disen skylden: Han troede
at den kunne "bære"

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-02 16:12

> Jup! Man ved aldrig på forhånd hvilke dumheder man vil gøre indtil man
> er kommet i absolut rutine

Jeg har lavet TO lignende bommerter. En gang for mange år siden kørte jeg
fra Randers til Aalborg i småkoldt regnvejr iført jeans. Da jeg stoppede i
carporten ver mine knæ så kolde, at mine fødder ikke kunne nå ned på jorden.
KLASK!
Men bommerten over alle bommerter, var i mine dage som arbejdsdreng på et MC
værksted. Da vi skulle have morgenbasser satte jeg mig op på sædet af en
CB750 der stod på sidestøtteben. Jeg satte mig som i "damesaddel" og op fra
den høje (højre) side. Jeg hørte godtnok et diskret lille "klak", men jeg
sad jo med kage og kaffe, så jeg var mere koncentreret om det end om ...
nåja, min koncentration skiftede hurtigt fokus, men da var det for sent.
MAND hvor blev jeg til grin!

Rittig

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 12-03-02 13:05

> [...]
> at det er der meget få der kan og så bliver en CBR600 en farlig sag
> for en nybegynder - Jeg ville i hvert fald ikke anbefale sådan en til

OK, den æder jeg.. Men i vil vel gerne medgå mig at det er bedre end en
GSX-R 1000 - heheh

Narj, i har da ret i at det ikke er det oplagte valg for en begynder, men
jeg vil dog stadig hævde at man sagtens kan køre pænt og lære at køre selv
på en ret vild maskine.. Det er vel et spørgsmål om temperament - ikk' ?

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-03-02 13:15

"Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> wrote in message
> [...]
> på en ret vild maskine.. Det er vel et spørgsmål om temperament - ikk' ?

Ikke helt. Man skal jo også lære å beherske maskinen i kreitiske situasjoner
og i sving, og da er mange krefter absolutt ikke en fordel.

JS

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 12-03-02 13:19

<origo@earthling.net> wrote in message news:a6krfa$2ki$1@sunsite.dk...

> [...]
situasjoner
> og i sving, og da er mange krefter absolutt ikke en fordel.

OKOK, jeg giver mig.... - Dinah, køb noget andet

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-02 17:58

"Kenneth Egholm" <kenneth@NOSPAMegholmnet.dk> skrev i en meddelelse

> OKOK, jeg giver mig.... - Dinah, køb noget andet

Jeg kender en pige der startede på en CBR600 for et par år siden. Det er
muligt hun stadig ikke vil indrømme det, men den var for stor til hende. Hun
slap med knoglebrud, men hun kører ikke motorcykel mere.

Jeg vil faktisk i ramme alvor råde dig til at starte på noget mindre. Husk,
på en billig cykel taber du ikke noget videre, hvis du skal skifte den ud
med en CBR600 om et år eller to, når du har lært at køre, men ET styrt på en
nyere CBR, og din kasko koster over 30.000 om året (ja, jeg taler af
erfaring), og så er det ikke sikkert du har råd til den fine cykel mere.

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 12-03-02 19:01

> [...]
> nyere CBR, og din kasko koster over 30.000 om året (ja, jeg taler af
> erfaring), og så er det ikke sikkert du har råd til den fine cykel mere.

Jeg er rimelig enig med Rittig - start på noget lidt mindre. Jeg ved, at hvis jeg startede på en
CBR600, så ville jeg enten være fast lænket til 4 hjul (den slags man driver med håndkraft) idag
eller også have en etværelses med låg.

Jeg var 18 da jeg startede og du lyder ældre (har købt hus...) og jeg kom lige fra knallerten som
kun havde on/off gas så det er ikke sikkert at mine erfaringer helt kan bruges i dit tilfælde -
men laver du fejl på en CBR600 vil konsekvenserne afgjort være mere hårdtslående som følge af at det
er en nogenlunde hurtig cykel.
Man tænker, at det er da bare at lade være med at køre hurtigt. Hallo. Det er vist nemmere for en
nymfoman at leve i afholdenhed når hun er gift...

Hondaen er dog en dajli cykel som er _meget_ pålidelig og har en meget holdbar motor

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Leonard

Dato : 12-03-02 21:29

Dette er fuldstændig OFF-Topic:

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev:
>så ville jeg enten være fast lænket til 4 hjul (den slags man driver med håndkraft)

Hvorfor bruger man stadig det udtryk i vores moderne samfund?
- der er ikke lænker på nogen af mine kørestole, og jeg har næsten
ligeså mange som Rittig har MCer ...
--
http://leonard.dk/
VW Transporter TDI 2,5 Syncro '02

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-02 22:04

"Leonard" <thisisnotavalidemailadress@sospamoff.cuba> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bruger man stadig det udtryk i vores moderne samfund?
> - der er ikke lænker på nogen af mine kørestole, og jeg har næsten
> ligeså mange som Rittig har MCer ...

Og vi to har jo en fælles bekendt om hvem man så kunne sige at han -
ihvertfald somme tider - var lænket til sin Harley!

Rittig

Fra : Leonard

Dato : 13-03-02 21:56

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:

>Og vi to har jo en fælles bekendt om hvem man så kunne sige at han -
>ihvertfald somme tider - var lænket til sin Harley!

Flot reddet tilbage til topic igen
Ja, han har godt nok solgt den igen, og jeg ved faktisk ikke til hvem,
men mon ikke lænkerne fulgte med

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-02 22:42

> Ja, han har godt nok solgt den igen, og jeg ved faktisk ikke til hvem,
> men mon ikke lænkerne fulgte med

Jeg forstår ham simpelthen ikke, han sælger alt det sjove legetøj, først
Camaro'en og så Harley'en. Jeg har ellers altid syntes at det er de suverænt
sejeste handicap-køretøjer jeg nogensinde har set. Måske ikke de mest
praktiske, men dælme de sjoveste!

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-03-02 09:03

Grunden til at du ikke kan se dine svar på en tråd, kan fordi der står "Sv"
i stedet "Re" i emnelinien.

CBR600, tja jeg er vist ikke den rette at spørge, da jeg er Honda-mand er
min holdning lidt farvet Men synes jo klart det lyder som en rigtig god
idé.

Vi ses derude

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Dinah Just

Dato : 12-03-02 16:14

Kan da ikke gøre for, at en flok fart-liderlige mænd ikke kan styre sig, når
de kommer op på en mc. - Det er det jo ikke ensbetydende med, at alle ikke
kan!!

Nej seriøst - jeg har stor respekt for fart. Havde en bekendt, der for 1½ år
siden kørte frontalt ind i en lastbil med 40 km/t (40!) - i bil. Døde på
stedet, som 19-årig. Skal ikke ende med en lignende skæbne - vil i hvert
fald gøre alt for at undgå det!

Hvis det her svar virker - så tak til Henrik Nielsen!

Dinah
Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6kco8$d5j$1@sunsite.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-02 18:00

"Dinah Just" <dinahjust@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> de kommer op på en mc. - Det er det jo ikke ensbetydende med, at alle

Det kan være meget sværere end du tror!

> Hvis det her svar virker - så tak til Henrik Nielsen!

Tak, til Henrik Nielsen.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-02 21:03

Claus Rittig skrev:

> Det kan være meget sværere end du tror!

Jeps, selvom min Fazer ikke er så slem til at fremlokke den indre djævel
(opret siddestilling), så kan det stadig være svært ikke at falde for
fristelsen for at speede kedelige ligeudsstrækninger op :-/ Så er det bare
at tage en dyyb indånding og køre pænt, eller også tænker man sig lige om
at par ekstra gange og finder ud af om det overhovedet er forsvarligt. Det
sjoveste er selvfølgelig at dreje af den førstkommende sidevej

> Tak, til Henrik Nielsen.

Hov, jeg behøvede vist ikke at poste det der link til oefix.exe... nå pyt,
der er andre der har brug for det ved jeg

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-03-02 18:30

Det var så lidt. Skulle det være en anden gang.

Du har fuldstændig ret i at man selv bestemmer farten, uanset størrelsen.
Det er ikke MC'en der er farlig, men føreren som sidder på den. De fleste
MC'er kan jo kører stærkere end føreren

--
Mvh.
Henrik (som lige har et øjebliksklarhed midt i feberen )

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 12-03-02 20:38

> Mvh.
> Henrik (som lige har et øjebliksklarhed midt i feberen )

Ja, jeg troede du lå og var syg... Kan du så holde op med at surfe rundt....

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : SLP/JM

Dato : 12-03-02 22:05

"Dinah Just" <dinahjust@hotmail.com> skrev > Kan da ikke gøre for, at en
flok fart-liderlige mænd ikke kan styre sig, når
> de kommer op på en mc. - Det er det jo ikke ensbetydende med, at alle
ikke
> kan!!

Hvad er det, der får folk til at tro, at det kun er mænd, der er
fartgale?

--
Mvh Susanne
der glæder sig til snart for alvor at prøve RGV'en til forårstræning i

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-02 22:10

On Tue, 12 Mar 2002 22:04:40 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

>Hvad er det, der får folk til at tro, at det kun er mænd, der er
>fartgale?

Det gør folk heller ikke - Kun (nogle) kvinder der tror det )

-M

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 18:38

Dinah Just <dinahjust@hotmail.com> skrev i en

> Hvis det her svar virker - så tak til Henrik Nielsen!

Det virker!
Var det Henriks lille tip alene (á manuel ændring for hvert svar)? Eller
har du fået patchen der retter problemet i Outlook Express?
I fald at du mangler patchen, er der et link til downloading (á sølle 38
Kb) af den i indlægget:

--
Armand.

Fra : Anneli

Dato : 14-03-02 01:45

> [...]
når
> de kommer op på en mc. - Det er det jo ikke ensbetydende >med, at alle

Ja ja, vent du bare! Selv jeg, der ellers praler med fornuftig og sikker
kørsel på softchopper, oplever undertiden den indre Brian (undskyld Brian)
poppe op! ;0)

Anneli og Savage - på vejen igen :0))))))))))))
www.anneli.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-02 20:57

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev:

> Grunden til at du ikke kan se dine svar på en tråd, kan fordi der står
> "Sv" i stedet "Re" i emnelinien.

Med med OE 5.0blahblah som Dinah bruger løses problemet med
<http://the.subnet.dk/oefix.exe>. Man skal vist bare køre filen, så skulle
problemet være ordnet. OE skal nok lukkes inden.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 12-03-02 17:55

Hoplahopla..

Jeg mener nu godt man kan starte på en cbr600, om end man skal være lidt
forsigtig. Men det skal man jo i bund og grund altid som begynder. Måske
ville jeg lure lidt på en CB600 i stedet for, men then again...
CBR'en er måske lidt dyrere at holde kørende end mere touring prægede
cykler, men hvis man vil ha' en racer, må man jo betale ved kasse 1.

Mvh
Kristoffer

Fra : Dinah Just

Dato : 13-03-02 20:30

Jeg indrømmer blankt jeg ikke ved noget om mc'er. Og at jeg sikkert burde
lytte til jeres formaninger - men kan lige så godt være ærlig fra starten,
og sige, at det gør jeg ikke. Idéen for mig er, at få en mc jeg synes er
smuk. Det er muligt den er dyr i forsikring, det er muligt den er for svær
til begyndere - men alt kan læres. Livet ER for kort til ikke at gøre
tingene rigtigt første gang. Vil hellere køre forsigtigt, end at have en mc
jeg ikke kan længes efter at få solgt, og købt en sports-model.

Så en gut på en Aprilia RSV Mille i dag - behøver jeg sige, at jeg praktisk
talt savlede? Det er muligt jeg er dum og uvidende - det sidste er jeg i
hvert fald, men sådan ligger landet. Må tage de gode råd til mig, I vil give
mig ang. at lære at klare Honda'en. Det er dog ikke ligefrem nødvendigt nu,
der går et - to års tid, før jeg skal have en.

Dinah.
- Som blankt indrømmer, at jeg ER fortabt til sportsmodellerne. Hverken
Harley'er, Goldwings, Offroadere eller dem, hvor man sidder mere oprejst
(ved ikke lige hvad de hedder) siger mig noget...

Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8f5709$0$29641$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Leonard

Dato : 14-03-02 21:02

"Dinah Just" <dinahjust@hotmail.com> skrev:

>Idéen for mig er, at få en mc jeg synes er
>smuk.

Helt forståeligt, men hvorfor så ikke købe en fin rød Ducati uden
afgift til at stille i et hjørne af stuen med en rød snor omkring?
Den er smuk!

Alvorligt talt, så forstår jeg dig godt og måske går det også fint
nok, men vil det ikke være pisseærgerligt at din fine smukke
racermodel stiger til det ubetalelige i forsikring, blot fordi du ikke
har erfaring nok til at lade være med at tabe den ved en parkering?
Når du alligevel har en tidshorisont på et par år, før du har råd, så
har du jo også tænkt dig at leve lidt længere, og er der så noget
forgjort i, at bruge et år på en billig MC, hvor det ikke gør noget
hvos du taber den - for så at være meget mere sikker på håndteringen
af den smukke racermodel?
De fleste småbørn skal kravle før de går ... og de slår sig altså
mindre når de falder på et tykt gulvtæppe, selvom et høvlet trægulv er
smukkere.

Fra : Armand

Dato : 15-03-02 00:35

> [...]
for
> svær til begyndere.
> Livet ER for kort til ikke at gøre tingene rigtigt første gang.

Livet er for dyrt hvis man ikke tænker sig grundigt om

> Vil hellere køre forsigtigt, end at have en mc jeg ikke kan længes
> efter at få solgt, og købt en sports-model. -Det er dog ikke ligefrem
> nødvendigt nu, der går et - to års tid, før jeg skal have en.

Prøv at forhør dig på forsikringspræmierne som begynder hhv. med to års
erfaring!
faldet i præmie med blot to års anciennitet er så betragtelig at det kan
svare sig for dig at købe en synet 1500,- kr's MZ til blot at have
indregistreret og ansvarsforsikret i de næste to år
Og hvis du gør det uden også at bruge den til dagligt, er du for
stolt-dum
:-|
Med MZ-løsningen som udgangspunkt, kan du så regne videre på hvilken
billigere model at du ville kunne tåle at køre lidt på imens den blot
sparede
anciennitet op for dig - Jeg er sikker på at dit regnestykke i den
retning næsten falder sammen med nogle af de alternativer der er nævnt
her i tråden

--
Armand.
(hellere en Folkevogn nu, end en Porsche om nogle år)