Ny i VB og SQL!!
Fra : S@ndman

Dato : 28-01-01 11:40

Hejsa..!!

Hvilke programmer skal jeg bruge til at arbejde i vb og sql??? jeg kan ikke
få det til at virke med at bruge vb i acces 2000. Nogen steder hvor man kan
hente programmer til vb i en trial?? Kan man det samme med sql server 7.0
eller...???

Jimmy

Fra : Rasmussen Peter

Dato : 29-01-01 10:38

Hvis du vil lave programmer som skal compileres er eksempel stederne et fint
sted med forslag til hvordan man connecter til en SQL server via ADO, DAO
eller ODBC. Se tidliger indlæg for steder på nettet. Access er fint til at
skabe overblik og teste forskellige SQL udtryk, via query/forespørgsels
designeren (lav den grafisk og sig vis sql, cut and paste over i dine
programmer). Men husk at MS SQL ikke er helt magen til de andres, hvad der
virker op imod den ene sql database virker nødvendig vis ikke imod den
anden.
Query analysoren fra MS SQL serveren er heller ikke så tosset.