j2me og motorola accompli 008 eller?
Fra : Christian Dalager

Dato : 11-03-02 22:03

Jeg skal til at vælge en wireless/pda dims til noget j2me-udvikling.
Præmis 1: det skal være en pda-size håndholdt
Præmis 2: den skal køre gprs
Præmis 3: den skal helst have indbygget j2me.
Præmis 3½: den skal helst være en telefon på samme tid...

Hvis #3 ikke er opfyldt, skal dimsen kunne køre en virtuel maskine med
adgang til gprs.

Den skal bruges til udvikling af java/soap/webservices etc.

Jeg er selv voldsomt tændt på Motorolas accompli 008
(http://danmark.motorola.com/pcs/dk/A008_product.html)
Men jeg ville gerne høste andres erfaringer inden jeg smider pengene på
bordet.
Er der nogen der har hørt noget? Jeg er her specielt interesseret i
java-ydelsen.

Og er der nogle alternativer i samme prisklasse?
iPaq skal have en gprs-kåbe for at spille, ved jeg, og så bliver den vist
lidt dyrere end de 4000,- jeg umiddelbart vil smide i projektet.

Nå, men jeg vil være supertaknemmelig, hvis der er nogen, der ved bare lidt
af det.

/christian dalager

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-03-02 23:57

Christian Dalager wrote:

> [...]
> bordet.
> Er der nogen der har hørt noget? Jeg er her specielt interesseret i

Det er en rigtig lækker telefon/PDA-kombination, hvor begge dele faktisk kan
bruges til noget fornuftigt.
PDA-delen fungerer generelt rigtig godt, og en kammerat, som bruger Ericssons
380(?)'er var misundelig på hastigheden.
Jeg synes dog ikke helt J2ME-delen ser ud til at have samme hastighed. Hvis
du får en telefon i hånden, ligger der en "Introduction" som bare viser en kort
tekst på to sider. Når du skifter side, "ruller" teksten ned på skærmen (2-3
sekunder), mens skærmopdatering ellers sker nærmest øjeblikkeligt.
Jeg prøvede at lave en "MIDlet" med en enkelt Radio-button, og der tager det
1-2 sekunder fra man trykker på en knap til skærmen er opdateret.
En anden ting, du skal være opmærksom på er, at man ikke p.t. har adgang til
telefonens øvrige funktioner (f.eks. kalenderen) fra J2ME).
Hvis du primært skal bruge den on-line, så overvej om du egentlig har brug
for J2ME eller kan køre det hele over WAP.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Christian Dalager

Dato : 21-03-02 22:28

> [...]
brug
> for J2ME eller kan køre det hele over WAP.

Jeg vil primært bruge den til j2me.
Det lyder lidt trist med hastigheden.
Specielt fordi jeg gerne vil lege med noget relativt tungt soap/xml gennem
j2me.
Det er sgu lidt svært at beslutte sig for en dims, når man ved at om et
halvt år kommer der en der er lidt bedre til lige netop det, man kigger
efter. Men det er jo det evige og banale problem med den slags
/chr
PS: tak for jsp-hotel-tippet...

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-02 07:12

"Christian Dalager" <christianREMOVE@dalager.com> wrote in message
> [...]
> halvt år kommer der en der er lidt bedre til lige netop det, man kigger
> efter. Men det er jo det evige og banale problem med den slags

Vent til Nokia's 3410 er på markedet, den er noget hurtigere i reaktionen.
Der tager det ikke flere sekunder ved tastetryk osv.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-03-02 13:23

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Vent til Nokia's 3410 er på markedet, den er noget hurtigere i reaktionen.
> Der tager det ikke flere sekunder ved tastetryk osv.

- Eller Accompli 008's afløser, som også får mere hukommelse og hurtigere
processor...

Som gammel Nokia-fan, der først blev betragtet som mobil-debil jubi og senere
som oldtidsfund med den samme telefon (Nokia 2110 - jeg havde den i 7 år!),
måtte jeg lige sluge en kamel for at gå rundt med en Motorola, men den har det
suverænt bedste forhold mellem skærm-størrelse og telefon-størrelse. Man skal
helt op i Nokia 7650 for at få et display, der kommer i nærheden af Motorolaens.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-02 21:48

> [...]
skal
> helt op i Nokia 7650 for at få et display, der kommer i nærheden af

Ja hvis displayet er vigtigt, jeg synes tilgengæld motorola's design er
totalt grimt.

Jeg har selv en Accompli 008, som jeg bruger til j2me test, og hold da ferie
den er grim.

Fra : Christian Dalager

Dato : 23-03-02 18:19

> Jeg har selv en Accompli 008, som jeg bruger til j2me test, og hold da
ferie
> den er grim.
Heh, det lyder trist...
Ved du om den kan køre https?
Jeg har lige fået hul igennem ksoap til j2me på en emulator, og nu er det
sgu snart tid til at handle dims. Kunne være en fordel at køre soap på et
nogenlunde sikkert niveau, hvis man skulle bruge den til udvikling af web
services.
/christian

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-03-02 18:21

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]
> skal
> Motorolaens.
>
> Ja hvis displayet er vigtigt, jeg synes tilgengæld motorola's design er

Som reelt alternativ til en "løs" PDA, ville jeg nødigt leve med et display i
traditionel mobiltelefon-størrelse. Det store display er også rart til J2ME (og
WAP).
Om man kan lide designet er jo en smagssag...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 20-03-02 22:04

Christian Dalager wrote:
> [...]
>
> Den skal bruges til udvikling af java/soap/webservices etc.
>
> Jeg er selv voldsomt tændt på Motorolas accompli 008

Sådan en har jeg, og den er rigtig god . Jeg har dog ikke rigtigt
haft tid at teste jave delen af den endnu, men de andre dele fungere
ganske godt.

mvh
henrik