Dymag fælg
Fra : Brian Luckow

Dato : 11-03-02 19:41

Hej!

Jeg kører med Brembo alu fælge nu, men disse fælge har lidt dårlig ry mht.
hvor stærke de har. Og mine egne erfaringer med disse fælge lever fuldt op
til det ry. ;) Så jeg leder efter et alternativ til disse fælge.

Jeg har specielt kig på Dymag's Custom Street fælgen. Den har magnesium nav
og (poleret) aluminiums fælgkant. Nogle der har erfaringer med denne fælg?
Er den stærk nok til de Københavnske hullede veje? Hvad med magnesium i det
hele taget, skal man holde sig helt fra det, pga. faren for metaltræthed
hvis der ryger en klat maling af, eller er det stærkt opreklameret?

Nogle der kan anbefale hjemmesider med on-line salg af fælge?

Mvh., Brian Luckow
....som snart ikke længere kan vente med,
at lufte den 2-hjulede

Fra : finn sander

Dato : 11-03-02 20:44

Ikke at jeg skal blade mig i dit valg,,,, men Tyske PVM har lavet hjul til
flyindustrien siden sidst i 40´n, og det er vel at mærke i magnesium. Jeg
kender efterhånden en del der har købt deres mag.hjul ( til mc!) hos
PVM-indklusiv mig selv, evt så køb i Tyskland det kan spare dig nogle
bas-øre.
FS
KØB ALDRIG-brugte Marvic!!!!! jeg har måtte kasere en bagfælg efter to år,
fordi den revnede ( og det gør gamle Marvic ) jeg har ved eget øjesyn set to
andre med samme fejl. Dog var alle tre til enklet-svinger.
www.PVM.de

PS
PVM har intet med PFM at gøre, men der findes et andet Tysk firma som laver
PVM - efterligninger de hedder et eller andet med Macu.......men det er kun
hovedcylender/m.m.

Fra : Brian Luckow

Dato : 11-03-02 22:40

Kanon, tak! Dymag er ikke mit valg, jeg er åben over for alle forslag! Har
lige været inde på deres side, imponerende udvalg der har. Har lige sendt
dem en mail...

Dymag skriver noget med, at deres fælge er 'die casted' og de andres er
'sand casted', så deres skulle være mere solide og dermed de eneste der
levere 1 års garanti på deres magnesium fælge.

--
Mvh., Brian Luckow

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-03-02 22:45

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> wrote in message
> Dymag skriver noget med, at deres fælge er 'die casted' og de andres er
> 'sand casted', så deres skulle være mere solide og dermed de eneste der
> levere 1 års garanti på deres magnesium fælge.
Hvis du kjøper PVM hjul, så pass på med deres magniesium racing hjul. De er
ikke sterke nok til gatebruk. Da er Dymag et meget bedre valg.

JS

Fra : finn sander

Dato : 12-03-02 20:40

> [...]
> er

> ---------------------------------
> Det "kan" du have lidt ret i, men for 1,5-2 siden kom deres 6egeret fælg
med
> forstærkninger imellem hver eger, min MC-"guru" i hamborg har nok solgt de
> første 15-20 sæt af de gamle og nye uden at nogle af disse er revnet. Her
er
> et link til ham og nok den SP1/SP2 Honda skulle have bygget...
> www.Honda-RC51.de
> han siger ved kørsel på gode veje så skift fælge efter 8-10år, ved
dårlige veje 6-8 år.efter egne erfaringer tror jeg det er meget rigtig.
sidst jeg var dernede, stod en marvic-penta (3 egeret-meget,meget let
fælg,,men revnet, den var nok 10 år)

Fra : Mads Lund

Dato : 13-03-02 08:16

> sidst jeg var dernede, stod en marvic-penta (3 egeret-meget,meget let
> fælg,,men revnet, den var nok 10 år)

Marvic-penta er som navnet indikere 5 egers. Så det må have været en anden
model.

Mads Lund
Ninja9RT snart med nye Marvic Penta

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-03-02 08:28

> [...]
> dårlige veje 6-8 år.efter egne erfaringer tror jeg det er meget rigtig.
> sidst jeg var dernede, stod en marvic-penta (3 egeret-meget,meget let

Hvis det er den felg som er avbildet (sort PVM), så er det presis samme felg
som jeg har sett revnet etter een sesong på Nürburgring. Nå er det riktignok
en vesens forskjell i belastning på Ringen og normal gatekjørsel, men til
gjengjeld er det ingen huller i asfalten på bane...

JS

Fra : finn sander

Dato : 13-03-02 16:58

> [...]
> en vesens forskjell i belastning på Ringen og normal gatekjørsel, men til
> gjengjeld er det ingen huller i asfalten på bane...

------------------------
Jeg tror vi har misforstået hinanden, jeg mener den "normale" (PVM
6-SPEICHENRAD- RACING- afbilledet i guldfarve), , jeg kender intet til den
"sorte" 5 egert racing.

angående det Mads skrev, så skal jeg ikke påstå det var en 3egert, jeg kan
huske forkert ,men Marvic fik for få år siden ændret deres form de har også
fået lavet en "af-stivning" mellem/fra hver eger og ned på selve fælge,
dette gælder ihvertefald deres fælge til enkelt svinger.
Jeg er rimelig sikker på det var en Marvic fælg der var "skyld" i Robert
Dunlop´ alvorlige uheld på IOM i 94´ ( RC45 ) de andre havde "orginale"
mag.hjul.
Men alt i alt er fælge vel en smagssag,.....
FS