Internet-manager
Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 11-03-02 19:06

Jeg ønsker at lave et program, som bl.a. kan registrere om der er etableret
forbindelse til internettet (via alm. modem) og handle derefter, ved f.eks.
at starte en timer. Jeg kan imidlertid ikke umiddelbart finde ud af, hvilke
komponenter der skal anvendes til formålet og hvordan disse skal
programmeres. Jeg anvender Delphi 5 Professional.
Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med mit problem?

På forhånd tak

Thomas Hvalsø
mr-whalesea@anarki.dk

Fra : Janus

Dato : 11-03-02 19:29

Tag et kig på http://www.nevrona.com/Indy/ eller nyhedsgruppen

Indy har f.eks. en komponent der hedder TIdIcmpClient som man kan bruge til
at pinge en hjemmeside med. Således kan du se om du har forbindelse med
Internettet.

/Janus
CODEWIRE.NET

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-03-02 09:27

Hej.

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> programmeres. Jeg anvender Delphi 5 Professional.
> Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med mit problem?

Hvis vi kun snakker om modem opkobling, så søg på google efter d_ras.zip.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen