Skærme
Fijala 3554
Skævt skærmbillede?
Fra : thoeger

Dato : 11-03-02 19:13

Hej,

Efter at min søn har haft sin PC med til terminsprøve er skærmbilledet nu blevet skævt når vi starter PC'en op. Der er tilsyneladende sket et eller andet ved at den er blevet flyttet.

Når han starter Windows op er skærmbilledet tiltet flere grader. Der er ingen af skærmens indstillingsmuligheder der kan rette denne fejl. Er der noget vi selv kan gøre for at rette billedet op?

Der er tale om en 15" billigskærm af mærket Pionex.

Vagn

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-03-02 19:45

Hej,

Hvis ikke du er skrap med en loddekolbe, er der ikke meget at gøre end at
klodse skærmen op i den ene side, sådan at skærmbilledet kommer til at
stå lige.

Prøv at kigge på denne side:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_monfaq4.html#MONFAQ_009

mvh
Peter

(Kan jeg i øvrigt ikke lokke dig til at sætte din Outlook Express op til
at sende nyhedsmeddeleser i Uuencode-format, tekstformat? Ellers bliver
det citerede tekst ikke markeret?)

Fra : thoeger

Dato : 11-03-02 23:10

Chuke Mimergolf skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Hvis ikke du er skrap med en loddekolbe, er der ikke meget at gøre end at
>klodse skærmen op i den ene side, sådan at skærmbilledet kommer til at

Tak for linket, det ser godt nok ikke ud til at der er meget at gøre. Jeg må
have spurgt ham om han kan leve med det (Det tager lidt tid, han tog til Rom
i formiddags , ellers må jeg have fat i det nye Harald Nyborg katalog.
Det passer vist lige i tykkelsen.

>(Kan jeg i øvrigt ikke lokke dig til at sætte din Outlook Express op til
>at sende nyhedsmeddeleser i Uuencode-format, tekstformat? Ellers bliver
>det citerede tekst ikke markeret?)

Doh, jeg havde rodet lidt med det og glemt at sætte det tilbage, tak for
underretningen.

Vagn