Motortosseræs - another lost weekend
Fra : Mads Lund

Dato : 11-03-02 18:39

I vores konstante bestræbelser på at udvikle nye motorrelaterede koncepter,
har et af de mest håbebfulde koncepter vist sig at være - another lost
weekend - konceptet. I store træk går det på at spilde en weekend bedst
muligt. Så det handler om ikke at have noget brugbart med fra sådan en
weekend, men have det så sjovt som muligt.
Sidste uges weekend med druk, kedelig mc udstilling, druk til P dag, og
tømmermændstur til Tyskland efter 2 kasser øl var et glimrende eksempel på
hvordan det kan gøres. Så denne weekend stillede store krav til
opfindsomheden.

Men det lykkedes os til fulde at splide weekenden ganske ukonstruktivt. Uden
at gå for meget i detaljer (hvilket ingen aligevel kan huske) så er
resultatet af weekenden at Per nu igen er ejer af en MZ, Søren og Per's
mekanikker slothed led et alvorligt knæk, Thomas fik repareret hans MZ ihjel
(hvilket har medført at vores begrebsverden er blevet udviddet), Mikkel som
sædvanligt ikke foretog sig noget som helst, stald cross konceptet blev
afprøvet, min Farmor's skov blev omdannet til en perfekt enduro park og alle
som sædvanligt blev godt plørede såvel ud- som indvendigt.

Hvis vi så lige skal opsummere den religiøse diskusion der foregik lørdag
aften, må vi endnu engang konstantere at Motortosse.dk begrebet ikke kan
defineres. Der er nogle læresætniger der kan opstilles, men nogen egentlig
definition findes ikke. Så vi fandt frem til at Motortosse mest er en
individuel tilstand som hver enkelt må gøre op med sig selv om man befinder
sig i.

Af gode stikord der beskriver tilstanden er:

Man skal have en inderlig trang til at have det sjovere dag for dag.
Man skal have en målsætning om at jo mere man kører jo sjovere har man det.
Man synes ikke begrebet "jeg har motorcykler nok" klinger, lige gyldigt
hvad, så finder man jo nok plads til én mer
Man finder tit sig selv i situationer hvor man tænker, det der lige er
foregået var da totalt tosset, og man undre sig over at ens fornuftscenter
ikke greb ind.
Og når man er færdig med at køre, så har man lyst til at køre noget mer. (og
lidt det samme kan ske med øl)

En af de helt store grinere var da vi måtte konstantere at der udover
motortosser også findes andre motor personligheder. Af dem kan bl.a. nævnes
en fyr der hedder Thomas, han er motorspasser. Efter at han i mange timer og
desuden med kyndig rådgivning havde renoveret motoren på hans MZ, meget
spekulativt kunne konstantere at det ikke var muligt at sætte MZ'en i gear
kunne vi konstantere at har er motorspasser. Og det er absolut ikke ondt
sagt. Men som motorspasser må han bare selv indse at det ikke er givet til
ham at reparere på motorer. Hvor andre reparere motorer istand, reparere en
motorspasser dem ihjel.

Af andre motor personligheder vi kunne komme på er : Motortåbe,
Motorignorant og Motoridiot

Og skal vi så lige runde weekenden af, så løber Søren af med sejren som den
ugens mest tossede. Først førsøgte han sammen med Per ihærdigt at montere et
18" dæk på en 19" fælg, og da han så midt i Terndrup skov enduro lavede en
ren Anders And ved at køre ind under en stor gren uden at dukke sig, med det
resultat at WR'en kørte vidre uden Søren var jeg ved at vælte af grin.

Mads Lund
Motortosse.dk - hvorfor et kedsomheden så ulige fordelt

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-02 19:09

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Men det lykkedes os til fulde at splide weekenden ganske ukonstruktivt.

Igen uden mig... Mumle, mumle...

Jeg er ellers ved at være færdig med mit projekt SuperDT, det sidste stelrør
er skåret over, de sidste stykker fladjern svejset på, og jeg er nææææææsten
klar til at give jer middelsvært baghjul på landets mest potente DT, så bare
vent...

Men det er nok det der er problemet: I gider ikke vente.

Rittig

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-03-02 19:22

> [...]
nææææææsten
> klar til at give jer middelsvært baghjul på landets mest potente DT, så

Hvornår kommer der billeder af dit tilsyneladende spænende projekt??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-02 21:48

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår kommer der billeder af dit tilsyneladende spænende projekt??

Tjah, det kan da godt være jeg er nødt til at knipse den en af dagene.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 11-03-02 20:13

"Claus Rittig" wrote ...
> klar til at give jer middelsvært baghjul på landets mest potente DT, ...

Du skal liiige prøve min DT'er.
(så kan jeg prøve din KTM)

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-02 21:37

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal liiige prøve min DT'er.
> (så kan jeg prøve din KTM)

Neeej, jeg vil da ikke se dig græde!

Skidt med KTM'en, nu er det DT der rykker!

Rittig

Fra : Pein

Dato : 11-03-02 22:13

"Claus Rittig" wrote ...
> "Pein" ...
>
> Neeej, jeg vil da ikke se dig græde!

Fordi jeg finder ud af hvor meget bedre din KTM er, eller fordi du smadrer
min DT'er ind i et træ?

/Pein

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-03-02 20:18

Tusind hunde, ja tak skal du eller ha for en weggend... tillad mig at
supplere:

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

>, stald cross konceptet blev
> afprøvet,

Ægte KOHUS-RÆS: med opfinderens egne ord:
"Først en tur gennem laden, 90 grader til venstre på en glat betonopkørsel
til kostalden, hen ad fodergangen (70 cm bred), 90 grader til højre, højt
trin ned til løsdriftstald,90 grader til venstre, udenfor i en 180 graders
sløjfe, ind igen, fuld knald på i moooog-renden, ud af kohusdøren, 90 grader
til højre for ikke at havne i møddingen.

Jeg kalder det KOHUS-RÆS og det lyder rigtig godt
med en 4 takter med mange rpm!!!!!"

Omtalte 4 takter er verdens eneste Honda XL125 med Acrapovic-potte, den
lyder som en Ducati!!
billeder vil en skønne dag finde vej til hjemmesiden...

> [...]
> kunne vi konstantere at har er motorspasser. Og det er absolut ikke ondt

Han havde blandt andet haft kigget ind i gearkassen, men der så ud til at
være farligt mange underlige hjul med takker på, så det var bare med at få
lukket igen.... og der er da heller ingen grund til alle de bolte i et
sidedæksel, det må være nok med det halve, så kan de andre blive liggende i
en plasticspand, sammen med andre sære dele... hvoraf mindst en godt nok
skulle holde på det der sorte klister der svømmer rundt inden i motoren...

> [...]
det
> resultat at WR'en kørte vidre uden Søren var jeg ved at vælte af grin.

Tillad mig at forklare: Per er indehaver af verdens eneste DT med 19-tommer
fælg, og da det var et 18 tommer dæk han købte af mig havde vi en smule mas
med det.... jeg vil ikke tænke på hvad der var sket hvis vi havde fået det
)

Og hvem har ikke prøvet at cykle i en skov og få kasketten viftet af hovedet
af en kvist. Det har var altså en tommetyk gren der forsøgte at vifte min
hjelm af. Men da den sad godt fast på roen, og jeg ikke sad godt fast på
WRen endte det som ovenstående, og en herregriner... men nu har jeg bestil
et CEET- supergrip sædebetræk i England, så det vil ikke ske igen...

Og så har vi ikke en gang nævnt resten af rovet, en tudsegammel 100 watts
rørforstærker, et dusin stålreoler og 16 stålskuffer der faldt af for at
oversætte et snoldet Fahrzeugbrief på en tysk sommerchopper, den gale
pizzamand i Frederikshavn, og bestræbelserne på at hverve bodypaint-modeller
til stumpemarkeds-standen...

Søren.
"pride must never exceed one´s ability to make a fool of oneself"

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-02 21:51

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Omtalte 4 takter er verdens eneste Honda XL125 med Acrapovic-potte, den
> lyder som en Ducati!!

Det mest urimelige jeg har hørt i min lange karriere som motorcyklist!
Man hører en potent 996 køre frisk til og jodle op gennem gearene, og når
lyden dikterer en Ducati med ca. 200 km/t ser man en 12 hestes XL125 snegle
sig forbi med 60! Man tror ikke sine egne øjne - eller ører.
Det ER altså rigtigt, lys har intet med power at gøre, lyd er noget man
designer sig til.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-02 22:10

Søren Lindholt skrev:

> Ægte KOHUS-RÆS: med opfinderens egne ord:.....
>fuld knald på i moooog-renden, ud af kohusdøren

Med lort i? Bwadr

> Jeg kalder det KOHUS-RÆS og det lyder rigtig godt
> med en 4 takter med mange rpm!!!!!"

*GRILL*!

> Omtalte 4 takter er verdens eneste Honda XL125 med Acrapovic-potte, den
> lyder som en Ducati!!

Right..
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-02 23:20

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Right..

Ja, man tror det er løwn, men det er det faktisk IKKE!

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-02 23:49

Claus Rittig skrev:

> Ja, man tror det er løwn, men det er det faktisk IKKE!

Imponerende!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - med lovlig potte og støvsugeragtig lyd :-/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-02 07:57

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<wY5j8.596$uA1.3246@news.get2net.dk>...

> (hvilket har medført at vores begrebsverden er blevet udviddet), Mikkel
som
> sædvanligt ikke foretog sig noget som helst...

Johoo jeg gjorde. Men jeg blev ret hurtigt bremset igen da gaskablet til
MZen knækkede.

Men den bliver godt nok sej med det Renthal PD styr på...

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 12-03-02 08:17

> som
>
> Johoo jeg gjorde. Men jeg blev ret hurtigt bremset igen da gaskablet til
> MZen knækkede.
>
> Men den bliver godt nok sej med det Renthal PD styr på...

Uhhh vi er ude i milimeter retfærdighed

Men jep, den kommer til at se for barsk ud med det styr.

Mads Lund
KTM300