Lykkefanten paa DR1 i aften.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-03-02 16:59

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

"Lykkefanten", DR1, mandag d. 11. marts 2002, kl. 23:40 - 00:35.

" Syvaarige Ida maa passe baade sin lillebror Skrubsak og sin mors
rengoeringsjob - for moderen har fundet troest paa bunden af flasken,
efter at faderen har forladt familien til fordel for en anden kvinde.

Imens lever Ida i haabet om, at de skal paa den dejlige ferie, som
moderen har lovet. Hun forsoeger tappert af tage styringen af hjemmet
paa sine skuldre - men samtidig frygter hun, at boernevaernet skal
dukke op. " [kilde: TekstTV, DR.]

Prisbeloennet novellefilm (som senere laa til grund for spillefilmen
" Forbudt for Boern ") fra 1997 af Jesper W. Nielsen - med den
underskoenne Stephania Potalivo i hovedrollen som pigen Ida.

Hilsener
Peter S. Winding, s.a.p.
TabulaRasa@nym.alias.net

" ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

Fra : Look

Dato : 11-03-02 19:10

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Peter S. Winding, s.a.p.
> TabulaRasa@nym.alias.net
>
> " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

Der er nok dem der vil mene at Peters indlæg er temmelig meget off topic her
i gruppen men dem der mener det, kender ikke Peters seksuelle præferencer.
For de langsomt opfattende: bemærk de sidste to ord i Peter sign.

Sorry - det skulle bare ud. Hovedsageligt fordi r........ i sine betræbelser
på at være anonym hele tiden smutter udenom mit killfilter.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 11-03-02 21:01

On Mon, 11 Mar 2002 19:10:24 +0100, "Look" <Look_dk@ofir.dk> wrote:

skær lige det væk som du ikke svare på der er sådan set ingen grund
til at tage hele mandens indlæg med - når man ved slevsyn kan læse
det!

>Der er nok dem der vil mene at Peters indlæg er temmelig meget off topic her
>i gruppen

jeg gør for en ikke , da man udemærket kan føre en debat ud fra
referartet om samliv og ced genemsyn måske om seksualitet - det skal
jeg før kunne sige når jeg har set den

> men dem der mener det, kender ikke Peters seksuelle præferencer.
>For de langsomt opfattende: bemærk de sidste to ord i Peter sign.

ja og ?
Det er ikke i strid med fundassen meningen med gruppen - jeg skøner
der i mod at det er en berigelse at få - noget inseide viden fra en
verden som kun ganske få kender til ... unægteligt at det kan bringe
sindene mere i kog ind endnu en imbecil debat om intim barbering ..
men topick er det !

>Sorry - det skulle bare ud. Hovedsageligt fordi r........ i sine betræbelser
>på at være anonym hele tiden smutter udenom mit killfilter.

at du ikke kan tåle at læse et andet menneske fordi de har nogen andre
præferancer ind dig selv er i sig selv bare pineligt - men at
delagtigt gøre resten af gruppen i det er om noget OT - som retsen af
dit indlæg !

Mv
Bo M M
fut :dk.admin.netikette

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-03-02 20:09

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Well -

Det staar andre frit for, om de vil laese mine indlaeg og forholde sig
til, hvad jeg skriver - ligesom de kan slukke for TVet eller slaa over
paa noget andet, hvis omtalte film skulle vaere uinteressant eller
virke decideret forstyrrende paa deres virkelighedsopfattelse.

Jeg postede foerst og fremmest indlaegget, fordi der med rimelig
sandsynlighed sidder andre paedofile derude, som kunne have en
interesse i at se Stephania Potalivo - og filmens noegenscener.

For det andet, fordi den saamaend breder sig over mange gode emner,
der allerede diskuteres i dk.snak.seksualitet, og derfor laegger op
til mere debat.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 12-03-02 12:11

Hej, Bo - du skrev:

> Jeg goer ikke [laes: mener at indlaegget om Lykkefanten var OT. PSW.]
> da man udmaerket kan foere en debat ud fra referatet om samliv og
> ved gennemsyn, maaske om seksualitet - det skal jeg foer kunne sige
> naar jeg har set den.

Naa - kunne du lide filmen?

Den rammer ikke helt saa praecist som " Forbudt for Boern ", hvad i
saer noegenhed og spirrende sexualitet angaar, men jeg mener alligevel,
at filmen (ligesom "FfB" og resten af trilogien) illustrerer, hvordan
man helt bevidst har brudt med den gaengse fremstilling af boern, som
sjove, naive og ubekymrede, ikke mindst, afsexualiserede individer.

Boern som kysser og forelskes i hinanden, boern som klaeder om og tager
kar- og brusebade i fuld figur, boern som gaar til grunde pga.
omsorgssvigt, ja, forsoeger sig med selvmord - " Forbudt for Boern ",
der bestaar af " Lykkefanten", "Ogginoggen" og "Buldermanden",
beskaeftiger sig med alt det, meget faa desvaerre vil se i oejnene.

Og saa goer den det tilmed paa en ond og surrealistisk facon, der borer
saa dybt, at baade alm. indlevelsesevne og egne saar paa sjaelen fra en
ikke glemt barndom til tider stilles paa en meget haard proeve.

Eller endnu kortere, Bo - film bliver ikke mere vedkommende.

Venlige hilsener

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 12-03-02 18:25

On 12 Mar 2002 11:11:08 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

Hi Peter :)

vanen tro så er der altid et større arbejde i at besvare dine indlæg
ind ellers men en tid godt brugt !

>Naa - kunne du lide filmen?

ja for fan optog den .. gik sgu enda glip af ½ times pink floyd på
zulo ... ja ja jeg har 3 video maskiner der dur så....det var
tankeløshed....

men afgjort en stærk beretning om hvor mange krafter børn og måske
også voksne har til at forsøge at håndtere umulige urigemelige livs
situasioner og til overflod med forstanden i behold !

> [...]
>man helt bevidst har brudt med den gaengse fremstilling af boern, som
>sjove, naive og ubekymrede, ikke mindst, afsexualiserede individer.

den er jo mere samliv ( on the edge ) ind seksualitet ... jeg tror som
ordinær sadist & hetro seksuel , kan jeg nok ikke se det erotiske i
den - men kan godt frostille mig en forelskelse i Ida s råstyrke og
væsen

>Boern som kysser og forelskes i hinanden, boern som klaeder om og tager
>kar- og brusebade i fuld figur

Nå men det tror jeg nu ikke at der er nogen der har et problem med irl
eller som på filmen ... jeg kan godt nok ikke lige erindre noget
kysseri eller noget som jeg oplever som en forelskelse (?)

> [...]
>der bestaar af " Lykkefanten", "Ogginoggen" og "Buldermanden",
>beskaeftiger sig med alt det, meget faa desvaerre vil se i oejnene.

frem for alt så er det jo altid næmmer og mere bekvemt at sige det er
samfundets og lærenes skyld ..ind erkende at man ikke selv slår til
som menneske ... men jeg har ikke privat været ældre ind hende da jeg
første gang sad i en 4 sals vindus karm og kikkede ned på asfalten og
tanken slog mig at det sgu da i grunden var en go ide ...fuck for a
joke jeg skulle sgu ha gjort det

>Og saa goer den det tilmed paa en ond og surrealistisk facon, der borer
>saa dybt, at baade alm. indlevelsesevne og egne saar paa sjaelen fra en
>ikke glemt barndom til tider stilles paa en meget haard proeve.

jeg tror forudsætningen for en hver form for god kunst ved brug af
symboler drømme agtige gendgivelser surealisme - at det er en bydenes
nødvendighed for at få den fulde bevisthed-oplevelse med om skaberen
når sit publikum eller bare en stor del af den i et land eller en
verden hvor folk i reglen heller vil se 20 eller er det 24 mand løbe
rundt efter den sammen bold bruge tanker på fodtøj etc. , vil det
altid være beskåret ned til fære ind flere

>Eller endnu kortere, Bo - film bliver ikke mere vedkommende.

nej den er fremragen og det var skægt at side og se Pink floyd lige
bag efter , som det på samme måde altid har været med PF ... man
stopper ikke før det er optimalt uanset prisen nu eller i 1966.

Mv
Bo

Fra : T'abula R'asa

Dato : 23-03-02 21:12

Bo skrev:

> jamen jeg har faktisk ogsaa gaaet og taenkt paa om han har begaaet
> selvmord - han loed lidt saadan - saa Peter kan du ikke bare gi et
> pip hvis du er derude?

"Pip". Nej - jeg har saamaend ikke taget mit eget liv, men ellers en
ganske glimrende ide den opstaaede situation taget i betragtning.

Under alle omstaendigheder, Bo, jeg ville have skrevet i aften for at
sige, at jeg (uforskyldt) er rendt ind i nogle (lovmaessige) problemer,
som medfoerer, at jeg desvaerre maa indstille mine skriverier - i hvert
fald for en laengere periode. Det var ogsaa lige, hvad der manglede,
men det hoerer efter alt at doemme med til "jobbet".

Jeg havde selvfoelgelig i sinde at kommentere dit sidste indlaeg, men
vaelger at lade det ligge, som tingene ser ud, for jeg foeler, at vi
alligevel ikke kommer det igennem over et par enkelte udvekslinger,
hvorfor det ville vaere meningsloest, om jeg forsoegte med nogle
afsluttende tanker. Opfat det som et udtryk for baade sympati,
forstaaelse og respekt for din person. Det er i hvert fald min intention.

Hvad intentioner angaar, naevnte jeg ikke Galebevaegelsen, fordi du
iflg. min vurdering skulle vaere moden til indlaeggelse, men alene som
et muligt alternativ til det etablerede "sundhedssystem", der, som jeg og
flere andre ser det, holder psykiatriske patienter fast i en livslang,
medicinsk virkelighed.

Bevaegelsen, der opstod i slutningen af 70erne, som et oproer mod
psykiatrien herhjemme - herunder dens tvivlsomme anvendelse af medicin og
tvang - tilbyder bl.a. raadgivning med henblik paa medicinfri, psyko-
terapeutisk behandling af sindslidelser. Jeg taenkte derfor, at du maaske
(a) kunne have en interesse i at tale med dem eller (b) allerede havde en
holdning til foreningen, som vi kunne diskutere.

Ser vi bort fra mine egne depressioner igennem de sidste tyve aar, har
jeg selv kendskab til den via et par roedder fra Ungeren paa Jagtvej -
hvor man saa vidt jeg ved stadig har en (laegeuddannet) "antipsykiater"
tilknyttet. Adressen paa deres afd. i Kbh. er smuttet her, men du finder
den nemt via Jubii eller Yahoo, hvis det som sagt maatte have interesse.

Naa, du, jeg afbryder mig selv. " This is The End ".
Pas paa dig selv, Bo.

Peter S. Winding

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

Fra : Henning

Dato : 23-03-02 21:59

> et muligt alternativ til det etablerede "sundhedssystem", der, som jeg og
> flere andre ser det, holder psykiatriske patienter fast i en livslang,
> medicinsk virkelighed.

Vi er langt fra fundatsen, og jeg vil i grunden ikke snakke "sindssyge"
Men bare sige, uden medicin, ville vore sindssygehospitaler, blive til
veritable fæstninger, hvor mennesker skulle spærres inde på livstid.
I øjeblikket har vi stort set kun sikringen i Nykøbing S. Men, såfremt
man ikke havde og brugte medicinen i den psykiatriske behandling,
ville samtlige psykiatriske hospitaler være "sikrings-anstalter"!!
Det er den medicinske behandling, der blev taget i brug i 50`erne,
der gjore, at mure og pigtrådshegn omkring de psykiatriske hospitaler,
blev revet ned og ca. 50 % af patienterne efter et år, kunne udskrives!
Vore lukkede fængsler ville være rene luksus hoteller i sammenligning
med de sindssyge hospitaler der skulle bygges, så fremt man dropper
brugen af medicin i den psykiatriske behandling!

Men lad os diskutere det i f. eks. dk.snak.snik

MVH
Henning

FUT news:dk.snak.snik

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 24-03-02 05:05

On 23 Mar 2002 20:12:09 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:
HI Peter

>"Pip". Nej - jeg har saamaend ikke taget mit eget liv, men ellers en
>ganske glimrende ide den opstaaede situation taget i betragtning.

jamen du skriver lige inden !

>Under alle omstaendigheder, Bo,

Nå men well *vi* jeg tænkte på om der var tilstødt dig noget !

>afsluttende tanker. Opfat det som et udtryk for baade sympati,
>forstaaelse og respekt for din person. Det er i hvert fald min intention.

takker :)

> [...]
>et muligt alternativ til det etablerede "sundhedssystem", der, som jeg og
>flere andre ser det, holder psykiatriske patienter fast i en livslang,

Jaaaeee men ser du - den her med medicinerinegen den er sgu ikke så
dum som den kan lyde - navneligt deppt medicineringen - har jeg haft
utroligt megte glæde af - den tager lige det skarpe hjørne fra man
falder i druk og til at man når rent faktisk at tænke konsikvensen af
det igenem og VIDE med sig selv at det kommer der ARLDIRG noget godt
ud af !

> [...]
>(a) kunne have en interesse i at tale med dem eller (b) allerede havde en
>holdning til foreningen, som vi kunne diskutere.

Tjaaa men nu er jeg well så helbredt som det well næsten kan lade isg
gøre ? alkoholiker vil jeg altid være - bare ja det lyder som en
hul klichie men : altid være ! bare ikke dirkkene !
jeg vil også altid have en snært paranoia angst had etc.
men igenem teaputisk bearbejdning igenem 5-6 år sammen med en meget
heldig medicinering - jamen så går det sgu megte godt op og ned som
for alle andre .... men jeg fyrre ikke længer 40 genstande i sække om
dagen og sætter mig til at snitte mig i maven med en smadret flaske
kommer i situasioner hvor jeg enten for brækket legemelsedele eller
omvendt i konfrontasioner med andre mennesker !

>Naa, du, jeg afbryder mig selv. " This is The End ".
>Pas paa dig selv, Bo.

Reaching your head with the cold sudden fury of a divine messenger.

-Jim Morrison

Yahh skirv når lejlighed byder sig igen
Bedste
Hilsner
Bo

fut :dk.snak.snik

Fra : T'abula R'asa

Dato : 14-03-02 04:28

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> Hi Peter :)

Hej. Indsaet selv smiley.

> Vanen tro saa er der altid et stoerre arbejde i at besvare dine
> indlaeg end ellers [fortsaettes]

Resultatet af aartiers notoriske nattevandringer. Og en netop
tilbagevendt depressiv tankefaelde goer det sikkert ikke hurtigere
overstaaet denne gang - men kommenter, hvad du gider.

> [fortsaettes her] men en tid godt brugt !

SÕ spilder jeg da ikke min egen tid. Tak, Bo.

> Ja, for fan optog den. Gik sgu endda glip af ¢ times pink floyd paa
> zulu [...]

Strange days, for selv glemte jeg fuldstaendigt PF bagefter - taenkte,
at jeg hellere maatte koncentrere mig om "Lykkefanten", hvis nu der
var behov for at huske/referere til bestemte sekvenser.

> Men afgjort en staerk beretning om hvor mange krafter boern og maaske
> ogsaa voksne har til at forsoege at haandtere umulige, urimelige,
> livssituationer, og til overflod med forstanden i behold!

Selvom Skrubsak undervejs maa siges at naerme sig graenselandet, ja.

> den er jo mere samliv ( on the edge ) end seksualitet [fortsaettes]

Bestemt, og hele trilogien skal da ogsaa inddrages, for at man kan tale
om alle de naevnte aspekter.

> [fortsaettes her] jeg tror som ordinaer sadist & hetroseksuel, kan
> jeg nok ikke se det erotiske i den - men kan godt forestille mig en
> forelskelse i Idas raastyrke og vaesen

Nej, og nevermind, min signatur er efter alt at doemme mere sandhed end
provokation, selvom jeg normalt foretraekker at have et reelt valgt -
hvis man da overhovedet kan paastaa at have det i nogen sammenhaeng.

> [...] jeg kan godt nok ikke lige erindre noget kysseri eller noget
> som jeg oplever som en forelskelse (?)

Det forstaar jeg godt, for det var ogsaa i "Ogginoggen", at omtalte
scener fandt sted - dem samt en mindst 20 sekunders lang brusebads-
sekvens med Potalivo og Dollerup. Oh, well.

> frem for alt saa er det jo altid naemmer og mere bekvemt at sige det
> er samfundets og laerenes skyld ..ind erkende at man ikke selv slaar
> til som menneske ... men jeg har ikke privat vaeret aeldre ind hende
> da jeg foerste gang sad i en 4 sals vindus karm og kikkede ned paa
> asfalten og tanken slog mig at det sgu da i grunden var en go ide...
> fuck for a joke, jeg skulle sgu ha gjort det

Ja, du - verden doer med een, saa det havde ingen forskel gjort.

No Future, anyway.

> Jeg tror forudsaetningen for en hver form for god kunst ved brug af
> symboler, droemmeagtige gengivelser, surrealisme [...]

Det er bestemt ogsaa min egen holdning - men det er saa ogsaa nemt at
mene, naar man har brugt et par aartier paa at laese, skrive, stene,
droemme og male sig vaek fra en gudsforladt virkelighed.

> I et land eller en verden hvor folk i reglen heller vil se 20 eller
> er det 24 mand loebe rundt efter den sammen bold bruge tanker paa
> fodtoej etc., vil det altid vaere beskaaret ned til faerre end flere

Endnu mere frustrerende og trist er det faktisk, at to helt tilfaeldige
mennesker, med en altid divergerende baggrund og intelligens, tolker og
forholder sig vidt forskelligt til et vilkaarligt faenomen - well, du
forstaar, hvad jeg taler om, saa vi undlader eksemplerne.

Men som jeg ser det, er det blot endnu en understregning af den
eksistentielle ensomhed; at vi alle maaske nok befinder os i denne
verden, men saa langt fra deler den samme virkelighed.

Og mon ikke mange ville tage kontakten til andre, i saer parforholdet,
op til fornyet overvejelse, hvis en saadan erkendelse, opfattelse, i
det mindste, stik imod alle givne odds, bevaegede sig op paa et bare
nogenlunde fornuftigt forstaaelseniveau.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 14-03-02 06:17

On 14 Mar 2002 03:28:17 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

Hi Peter :)

>Hej. Indsaet selv smiley.

done !

>Resultatet af aartiers notoriske nattevandringer. Og en netop
>tilbagevendt depressiv tankefaelde goer det sikkert ikke hurtigere
>overstaaet denne gang - men kommenter, hvad du gider.

Nahh snarre hvad jeg formår ....

>SÕ spilder jeg da ikke min egen tid. Tak, Bo.

Dine indlæg er altid en berigelse for en del af gruppens skribenter
der har modet til , at tænke og prøve at forstå det - der ligger uden
for , hvad de selv runmmer !

>Strange days,

Have found u ( sorry ku ikke lade være - blev grebet af days

>for selv glemte jeg fuldstaendigt PF bagefter - taenkte,
>at jeg hellere maatte koncentrere mig om "Lykkefanten", hvis nu der
>var behov for at huske/referere til bestemte sekvenser.

ja men der arbejder jeg på en lidt anden måde - jeg ser tingen lader
dem vile lidt og ser dem så igen når de er faldet på plads ved min
første oplevelse !

>Selvom Skrubsak undervejs maa siges at naerme sig graenselandet, ja.

at han ikke knækker på tilskrives - kunsten - jeg tror ikke at der er
noget barn der mentalt ville stå distancen i en autentisk forløb med
forstanden i behold !

>Bestemt, og hele trilogien skal da ogsaa inddrages, for at man kan tale
>om alle de naevnte aspekter.

ja

>Nej, og nevermind, min signatur er efter alt at doemme mere sandhed end
>provokation, selvom jeg normalt foretraekker at have et reelt valgt -
>hvis man da overhovedet kan paastaa at have det i nogen sammenhaeng.

et sprøgsmål jeg ofte har stillet mig selv - det reele valg ( ? ) jeg
ser mennesket som jeg før har beskrevet som en domino effeket af
genetriske disposiosioner og nogen vitale pysisk indtryg i
forsterstadiet og under den kryptomensia der former sindets
grundkomponter og det forsatte livs forløb under - de 3 første leve
års rene sanselige bevisthed !
ikke dermed sagt at den restenrene del af livet står vi som magtesløse
og handlings lammed mennesker , men til den bedre del af min
overbevisning er det tilstadighed de 2 første kreterier der former den
sti vi kommer til at gå på igenem livet !

>Det forstaar jeg godt, for det var ogsaa i "Ogginoggen", at omtalte
>scener fandt sted - dem samt en mindst 20 sekunders lang brusebads-
>sekvens med Potalivo og Dollerup. Oh, well.

jamen det skænkede jeg da en tanke -men min egen far har nu altid
taget min små søskne med i karbad til de blev en 8-9 år og ... ja så
var det noget andet .... men det tror jeg nu ikke at der er nogen der
har tænkt på som noget obskønt .. ..dørene var jo åben i mens de sad
og sendte Øhh jeg mener det var et sæt af gummi ænder frem og tilbage
og havde det skide skægt !

>Ja, du - verden doer med een, saa det havde ingen forskel gjort.

nej det er en mulighed , der står en frit for at vælge ... al ære og
respekt for dem der har modet til at tage konsikvensen !

jeg er nu i mit 36 år kommet frem til at det nok er for sent det
værste må være over ....selv om tomheden og meningsløsheden kan virke
overvædelne og agumentere for det mosatte ...så finder jeg stadigt små
mirakler der puffer ud af det blå når jeg mindst venter det og den
mest fantastiske kvinde det er mig beskåret at kende og som jeg har
det previlegium at elske .... stikker armene ud når faldet begynder at
nærme sig bunden !

>No Future, anyway.

på mine 36 år må jeg sige ja at det var mere reglen ind undtagelsen og
slev om livet ved de fleste selv ransagleser er absurd - finder jeg
øjeblikke der holder mig fast ...

>Det er bestemt ogsaa min egen holdning - men det er saa ogsaa nemt at
>mene, naar man har brugt et par aartier paa at laese, skrive, stene,
>droemme og male sig vaek fra en gudsforladt virkelighed.

Jung skrev : fantasien er den bro der forhindre os i at gå under af
mangel på en tilfredstillene virklighed ( frit efter min erindring )

at virkligheden i reglen er en dræber kræver kunsten at skabe en anden
; finde en plads i bevistheden - hvor man kan leve !

>Men som jeg ser det, er det blot endnu en understregning af den
>eksistentielle ensomhed; at vi alle maaske nok befinder os i denne
>verden, men saa langt fra deler den samme virkelighed.

ja præmissen er stort set den samme... kunsten er at rumme og
finde plads til den virklighed der strækker sig ud over sig selv !
I virkligheden dømmer den der dømmer andre af uvidenhed , der kan
forvekles med karekterfasthed i bund og grund mere sig selv ind det
*han* ikke rummer at finde plads til !

> [...]
>det mindste, stik imod alle givne odds, bevaegede sig op paa et bare
>nogenlunde fornuftigt forstaaelseniveau.

jow .. men hvor åben jeg er for forstå din seksuelle _& emotionelle
præferande - er jeg ikke nåede længer ind til erkendelsen af det
drejer som kærlighed og den respekt der følger med kærligheden til et
andte menneske uanset køn tros retning og alder - må det ligge i
naturen af en hver kærlighed at der ikke kærlighed hvis der forefindes
en grundligene respekt som byder ikke at overskirde grænser ved den
man giver sin kærlighed !

I mit eget regi som sadist . skal man netop også være endnu mere
opmærksom ind ved alm vanielle drift ... da hvis konsikvensen af den
yderste drifts forløselse kan føre til alvorlige skader på partneren !
Hvad er det sidste jeg ku tænke mig !

Mv
Bo

- -

Fra : T'abula R'asa

Dato : 15-03-02 03:41

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> Dine indlaeg er altid en berigelse for en del af gruppens skribenter
> der har modet til, at taenke og proeve at forstaa det - der ligger
> uden for, hvad de selv rummer!

Og derfor vinder jeg saamaend (heller) ingen popularitetskonkurrence.

> Have found u [...]

Alt andet ville vaere den stoerste loegn, du...

> Et spoergsmaal jeg ofte har stillet mig selv - det reelle valg
> Jeg ser mennesket som jeg foer har beskrevet som en dominoeffeket af
> genetriske dispositioner og nogle vitale psyskiske indtryg i foster-
> stadiet [...] [fortsaettes]

[bemaerkning samt reference stroeget ved gennemlaesning]

> [fortsaettes her] ikke dermed sagt at den resterende del af livet
> staar vi som magtesloese og handlingslammede mennesker, men til den
> bedre del af min overbevisning, er det til stadighed de 2 foerste
> kriterier der former den sti vi kommer til at gaa paa igennem livet!

Dahmer fortalte i et interview, kort tid foer han blev slaaet ihjel i
faengslet, at han allerede som seksaarig opdagede tilfredsstillelsen
ved at paafoere andre vaesener lidelse, da han braekkede skelettet
paa en doed fugl, og her hoerte lyden af knuste knogler -

Det understoetter teorien om, at disse ting, for nogens vedkommende i
hvert fald, fastlaegges langt tidligere, end tidligere antaget.

For andre kan en given parafili vaere baade loesning og symptom paa en
personlighedsforstyrrelse, saa det er strengt noedvendigt at komme op
med en integreret model bestaaende af biologiske, psykologiske og
sociologiske observationer, hvis man vil ud over den naturlige
begraensning samt de hertilhoerende faldgruber, der ligger i alene at
betragte et bestemt faenomen fra eet forskningsfelt med en selvsagt
gennemgaaende fastlagt synsvinkel.

> Jamen det skaenkede jeg da en tanke - men min egen far har nu altid
> taget min smaa soeskene med i karbad til de blev en 8-9 aar og ... ja
> saa var det noget andet ... men det tror jeg nu ikke at der er nogen
> der har taenkt paa som noget obskoent ... doerene var jo aabne imens
> de sad og sendte oehh jeg mener det var et saet af gummiaender
> frem og tilbage og havde det skide skaegt !

Soedt -

men jeg vil faktisk meget hellere hoere dig fortaelle om den stedfar,
der voldtog dig som helt lille, naar vi nu taler om sexualitet og
noegenhed indenfor familiens rammer. Det kunne vaere interessant.

> Jeg er nu i mit 36 aar kommet frem til at det nok er for sent, det
> vaerste maa vaere ovre [fortsaettes]

Det er underligt, at du skriver det, for i min ungdom havde jeg en ti
aar aeldre kaereste, som netop sagde det samme, naar talen faldt paa
emnet her. Men desvaerre tror jeg, at min melankolske natur afholder
mig fra at dele den holdning; den store forloesning kommer kun een gang.

> [fortsaettes her] ...selv om tomheden og meningsloesheden kan virke
> overvaeldende og argumentere for det mosatte...saa finder jeg stadigt
> smaa mirakler der puffer ud af det blaa naar jeg mindst venter det

Det paradoksale ved tilvaerelsen er vel nok, ja, at det netop er de
smaa, i en stoerre sammenhaeng, helt meningsloese oejeblikke, som
alene giver mening.

> Jung skrev: fantasien er den bro der forhindrer os i at gaa under af
> mangel paa en tilfredsstillende virkelighed (frit efter min erindring)
> at virkligheden i reglen er en draeber, kraever kunsten at skabe en
> anden; finde en plads i bevidstheden - hvor man kan leve!

Og det er et godt citat. Og - bringer os tilbage til galskaben, fordi
der netop her opstaar fare for, at man mister forbindelsen til den
kollektive virkelighed, afhaengig af i hvor udbredt grad, man
begiver sig afsted.

Du maa have en personlig fornemmelse for dette med din egen diagnose.

> [...] hvor aaben jeg er for at forstaa din seksuelle og emotionelle
> praeference - er jeg ikke naaet laengere end til erkendelsen af, det
> drejer som kaerlighed og den respekt der foelger med kaerligheden til
> et andet menneske [...]

> I mit eget regi som sadist skal man netop ogsaa vaere endnu mere
> opmaerksom end ved almindelige drifter ... da konsekvensen af den
> yderste driftsforloesning kan foere til alvorlige skader paa
> partneren! Hvad er det sidste jeg ku taenke mig!

Saa hvordan kompensere man reelt for foelelser, som ikke umiddelbart
lader sig praktisere og manifestere i selskab med den, man elsker?
Eller det goer de alligevel paa forsvarlig vis i dit tilfaelde?

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 15-03-02 05:16

On 15 Mar 2002 02:41:10 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

Hi Peter

>Og derfor vinder jeg saamaend (heller) ingen popularitetskonkurrence.

Nahh men det er også den største indikasion på der er noget rivens
galt hvis folk først er alt for enige - så er der sgu noget rivens
galt

>Alt andet ville vaere den stoerste loegn, du...

jamen jeg sad her til aften og talte med en gamle på cafe gavlen 2200
kbh n - vi sad sammen med servitricen af definere lykke .... den gik
nu lidt i lort da betjeningen satte sig for at drikke en ½ flaske voka
på 1 time - men i forlængelse af dte kom vi til at tale om dine inlæge
og seksuelle go amurøse præferance ... sad så i nat bussen og
trommeled vider med tanken .... jeg prøvede at sætte kvinde der ejer
mit hjerte og hvad der med følger i den tanke at hun nu var skal vi
sige 8 år og der var ikke nogen kulturelle forhindringer for udleve
denne kærlighed ...... men der hvor mine tanker strander er i en
kærlighed , der komunikere man jo også på mange måder som 2 voksne
mennesker deler sine tanker og oplevelser , det er da for mindst det
det ½ af kærligheden , men de forudsætninger kan jeg ikke se at et så
ungt menneske har ...... og det i sidste instans realisabelt eller
ikke så må det da være ensomt ikke at kunne dele og få den side af et
andet menneske ?

> [...]
>begraensning samt de hertilhoerende faldgruber, der ligger i alene at
>betragte et bestemt faenomen fra eet forskningsfelt med en selvsagt

jamen jeg tror da ikke der er nogen tvil om at dem der råber højets af
andres præferancer dybest set prøver at overbevise sig selv mere ind
de forsøger at overbevise nogen om fornuften i derres budskab...

>men jeg vil faktisk meget hellere hoere dig fortaelle om den stedfar,
>der voldtog dig som helt lille, naar vi nu taler om sexualitet og
>noegenhed indenfor familiens rammer. Det kunne vaere interessant.

det var nu min biologiske far om nogen !
jaaeee men sagen er at jeg jo ikke ved det - men der er mange symtomer
på det .... jeg var som barn og teenager fobisk angst for rødhårede
mænd og sener i livet var jeg bange for hvis jeg fik børn at de gener
skulle slå igenem .... manden er umanerligt grim fysisk og har som
menneske tilstadighed til gode at være til gavn for nogen ...

men jeg så ham jo først da jeg var 20 år gammel og den fobi for
rødhårede mænd er jo på mange måder ikke logisk for den var viterligt
patologisk dyb og de 2 muligheder jeg kan komme frem til er at der
enten har været tale om et overgreb af negativ karekter eller der har
været så meget tumult om skilsmissen fra min mor .... han havde jo
samkvems ret ... så jeg er jo blevet fjernet nogen timer som spæd i
mod min mor og mormors vilje og dte har jeg nok ikke brudt mig om samt
- jeg tror at min mors fuldt forståelige lede ved manden - har well
også haft en afsmitten effekt + jeg blev gemt for ham polti og foged
og lat det her ligger hindsides min hukomelse er sket før jeg var 3 år

jeg ved det sgu ikke ? havde min mor med evd pysolog hvor vi gik
spørgsmålet igenem .... men det benægtede hun kunne have fundet sted
-- da han ikke ville have haft tiden med mig længe nok til at hun
ville kune have opdaget det - men på den anden side så er det også en
grusomhed som hun dybets set nok ikke ville kunne rumme og ville
benægte i stedet ....

Det er nærligene at sige han er typen der godt kunne finde på det
netop fordi han er sådan hyklerisk ål - der foriøvrigt har tjen en
formue på at skirve simple og provinsielle tekster mere simple og
provinsielle ind de ellers var på sådan en fedil klistret måde ...
hvor man har respekt for viborg pilsner når man er i viborg og skriver
for den lokale handelstads forening ...... han lever på en løgn og i
svigtene selv erkendelse der så for ham til at gå periodisk i druk
bliver indlagt udskrevet har dårlig samvitighed også HAR DET ARLDRIG
fundet sted ....... medlem af Lions pænt tøj til en formue ...
men det er så hult ... at man kan mærke den indre rådenskab 15 meter
væk ... jeg tror der er noget grundligene sygt og ondt i et mennske
der bygger sig op omkring status værdier der er satte af andre ... når
mennesket forsvinder i forestillingen om hvad der er mange der synes
er fantastisk .... der MÅ ligge en grusomhed kamuflret i et mennske
der føler isg som et foretineligt menneske fordi han har en
bil til 300 000 kr..... det flyder sammen for mig ... det er for tæt
på ... jeg har set ham meget lidt i mit liv ...og jeg er dybest set
kvalm ved tanken om hans gener løber i min krop ....

> [...]
>emnet her. Men desvaerre tror jeg, at min melankolske natur afholder
>mig fra at dele den holdning; den store forloesning kommer kun een gang.

Ja men jeg har skrevet det før og skirver det gerne igen ... døden
har flere fortrineligheder at byde på ind det meste af resten af livet
Det tror jeg såmænd ikke forandre sig

min kærligehed til freYa og min hund - er nok det mest meningsfulde
jeg personeligt kan komme i tanke om....

men for lige at sætte det til side .....trixet er bare at skrue
forventningerne ned tage en dag af gagen og tage de væreste af dem med
valium og prøve at holde de gode fast i erindringen ... for det er
fanme omfatene at begå selvmord .... jeg tror nok på mine druk ture
fra jeg var 26 til 30 det var da helt klart et forsøg hver gang det
ligger ligesom i naturen af en cooktail på 40 genstande + blaning
speed coke og en håndfuld piller til at slå det ned og op med ... det
dør man jo af ...på et eller andet tidspunkt ... men jeg holdt sgu
afligevel helt op ....

>Det paradoksale ved tilvaerelsen er vel nok, ja, at det netop er de
>smaa, i en stoerre sammenhaeng, helt meningsloese oejeblikke, som
>alene giver mening.

jamen det er der ingen tvil om at man en gang i mellem berøres af
noget fantastisk f.eks i oplevelser med kærlighed til et andte
menneske eller en hund .... menjeg kan også huske jeg lå og læste 2010
af arthur c clark hvor man bliver ramt wauuve det her er genialt TS
Elliots the hollow man JOhn Lennon Doors pink floyd JOy Division Lou
reed .... den følse af dybede og intensitet ... den er jo også
fantastisk ...

> [...]
>begiver sig afsted.
>
>Du maa have en personlig fornemmelse for dette med din egen diagnose.

jamen det skulle jeg well i al beskedenhed også mene er tilfædet ...
men jeg tror også at det er nødvendigt at man bliver periodisk
vandvitig hvis man f.eks skal have gavn af at læse Nietzhie & Kafka -
fordi præmissen er på den anden side af ... der hvor virkligheden
hænger sammen som en well fungerene socialt afabalnceret mennske ..

dybest set er det ikke den optimale situasion ... idealistisk talt
ville det passe mig bedre at flytte ind i et 2 dimisionelt billed af V
V Gogh og blive et med : when the music is over ....

men sandheden er også at det er for hårdt , så er det næmmer at skære
de skarpe hjørne af med noget debot medicin lidt anti depresivt til op
af dagen og en røvfuld pam til natten ....

>Saa hvordan kompensere man reelt for foelelser, som ikke umiddelbart
>lader sig praktisere og manifestere i selskab med den, man elsker?
>Eller det goer de alligevel paa forsvarlig vis i dit tilfaelde?

Hmmm .... jeg kan ganske ofte bringe mig selv i en tilstand hvor jeg
kan asimilere fantasi med begivnedhed på en måde - så ...jeg kan leve
det ud , det er så *kun* driften det der tænder mig ... men under
sleve orgasmen , driver jeg som helt anden ind i den udkårne og DER
forsvinder alt det saditiske ... men jeg når ikke så vidt uden at
samarbejde med det !

Mv
Bo

Fra : Sott

Dato : 15-03-02 09:48

Hej "T'abula R'asa"
(meget sigende nick, jeg kan godt lide det)

> [...]
> der voldtog dig som helt lille, naar vi nu taler om sexualitet og
> noegenhed indenfor familiens rammer. Det kunne vaere interessant.

Hvorfor?
Jeg faldt lige over disse ord fra dig - og indså, at det er ord/vendinger
jeg ofte hører enten direkte eller mere subtilt.

> Det paradoksale ved tilvaerelsen er vel nok, ja, at det netop er de
> smaa, i en stoerre sammenhaeng, helt meningsloese oejeblikke, som
> alene giver mening.

Det er netop ikke meningsløse øjeblikke, det er øjeblikke, der
viser menneskets evne til at sanse og indoptage oplevelser, der
har langt større rigdom end alverdens "materialisme" nogensinde
vil kunne repræsentere - det er når vi i et brøkdel af et sekund
har givet slip på os selv, på forestillingerne om os selv og vores
indlærte opfattelse af verden - at vi virkelig sanser og oplever
disse små fuldendte øjeblikke, hvor vi _er_. Resten er i bedste
fald i stand til at forlede en til tro, at der er mening i galskaben
- i værste fald ren, rå meningsløshed.

> Saa hvordan kompensere man reelt for foelelser, som ikke umiddelbart
> lader sig praktisere og manifestere i selskab med den, man elsker?

Til dette har jeg ikke noget svar.

---------

Jeg har gjort mig nogle tanker omkring dig og de ting du gennem
tiden har skrevet herinde, og derved er der opstået nogle spørgs-
mål i mig, forklædt i mine tankerækker. Nu vil jeg se, om jeg for-
mår at give dem ord. Jeg tror bedst, at jeg kan gøre dette, ved
at præsentere dem som en del af en forestillingsverden.

Hvis jeg var en lille pige, som du elskede - og hvis den kærlighed
var gengældt fra min side. Så ville det, at din kærlighed var så
"tidsbegrænset", få mig til at frygte tiden, hvor min vækst kropsligt
og mentalt ville ende i din kærligheds død.

Ville et barns frygt for og/eller sorg over at miste sin elskedes kærlig-
hed, fordi barnet ikke kunne fastholdes i barndommen, ikke være at
introducere nogle betingelser i kærligheden, hvor betingelser ikke hører
hjemme?

Jeg har svært ved at konkretisere, da jeg bevæger mig en del uden
for egen definerede begrebsverden - så jeg gør blot mit bedste.

Jeg forstår, at du forelsker dig i et menneske, som i manges øjne
er for ungt til din kærlighed (eller i det mindste til nogle af din
kærligheds udtryk) - men jeg forstår ikke, at din kærlighed skal
svinde bort, fordi det menneske du forelskede dig i forandres og
udvikles. Hvorfor er din evne til at elske et andet menneske,
afhængigt af dette menneskes placering udviklingsmæssigt?
Udviklingen er da en naturlig del af livets cyklus, og skulle vel
derfor også kunne rummes i kærligheden.

Et barn kan jo ikke, uanset hvor gerne det end ville, vedblive
at være barn hele livet (medmindre livet slutter (for) tidligt).

Jeg forstår det sådan, at du gerne vil elskes af det barn du
elsker - der hvor du er i livet nu - som en voksen, der selv
er udviklet og ikke længere er barn... er det ikke at bede et
barn om mere, end du selv er i stand til. Nemlig at elske
det som livet har gjort dig til, hvor du ikke vil kunne elske
det som barnet bliver til. Kan det føre til andet end dyb sorg,
for et menneske (uanset hvor ungt ~ 5-8-10 år), at vide at
skønt ens egen kærlighed består, vil den elskedes kærlighed
forgå?
Er det ikke ovenstående, du beder et barn om? Og er det
ikke at bede om "for meget"?

Jeg tror, at jeg forstår, at enhver kan forelske sig i og elske
et andet menneske, uanset dette andet menneskes alder.
For hvor lille/stort en sjæls ansigt er udadtil, er det dog en sjæl.
Jeg forstår ikke rigiditeten i kærligheden - dette behov for
fastholdelse af perioder af livet, som betingelse for denne
kærligheds bestående.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 15-03-02 13:50

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej "T'abula R'asa"
> (meget sigende nick, jeg kan godt lide det)

Latin med flere betydninger :
men mon ikke det her betyder noget med "det uberørte sind?"
evt. "ubeskrevet blad", "det uberørte barn"
Jeg har engang set det ( i religiøs sammenhæng) oversat med:
Kroppen og sjælens renhed, før man har modtaget erfaringernes indtryk
Jomfru Maria forblev "ren" desuagtet hun modtog Guds indtryk og
fødte hans søn

tabula kan også betyde: Tavle
Rasa kan betyde : Slettet
Hvilket sammensat kan betyde " at vaske tavlen ren (og begynde
for fra)"

Hvad Peter mener med sit nick name, må
han selv afslører

Hej "Sømmet_på_hovedet_rammer" Søs

> [...]
> Jeg forstår ikke rigiditeten i kærligheden - dette behov for
> fastholdelse af perioder af livet, som betingelse for denne

Den psykologiske forklaring er ret enkel, nøgleordet er "barn"
eller "Tabuka Rasa" i en mere sjælden betydning: Dødsangst
(Tavlen vaskes ren og du eksistere ikke længere)

> Tusinde hilsner
> Søs

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 15-03-02 13:51

Hej Henning :0)

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Latin med flere betydninger :

Alt det havde jeg sat mig ind i *S*
Jeg kunne så helt specifikt rigtigt godt lide den del med det
ubeskrevne blad - men derfor er det jo ikke sikkert, at det
lige er det Peter mener. Alligevel synes jeg, at hans nick med
sine mange betydninger er meget sigende og rammende. Og
så "lyder det godt".

> Hej "Sømmet_på_hovedet_rammer" Søs

Bop, bop *G*

> Den psykologiske forklaring er ret enkel, nøgleordet er "barn"
> eller "Tabuka Rasa" i en mere sjælden betydning: Dødsangst
> (Tavlen vaskes ren og du eksistere ikke længere)

Jamen, dødsangst - jeg forstår det stadig ikke. Måske skal det
skæres mere ud i pap for mig. Hvis man selv lider af f.eks.
dødsangst, så nytter det jo ikke stort, at man knytter sig til
et barn - det lever man jo ikke længere af selv.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 15-03-02 16:42

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Henning :0)

Hej SøS

> [...]
> lige er det Peter mener. Alligevel synes jeg, at hans nick med
> sine mange betydninger er meget sigende og rammende. Og

Ok , jeg skal nok holde lidt igen

> [...]
> dødsangst, så nytter det jo ikke stort, at man knytter sig til
> et barn - det lever man jo ikke længere af selv.

Måske gælder det ikke spesefikt Peter, men en stor del
af de pædofile.

Det med barn betyder forenklet, at den voksne pædofile i grunden
ikke er voksen, men infantil på de områder der gælder de seksuelle
preferangser, ved at forblive i den infantile seksualitet, undgår han
ubevidst at påtage sig en voksen persons fulde ansvar og
forpligtigelser over for sig selv eller andre, naturligvis vil den pædofile
ikke erkende dette, da hele den trygge og kendte verden så vil bryde
sammen for ham, der er visse ligheder , selv om utryksformerne er
forskellige, mellem de mekanismer der forårsager anorkesi og pædofili.
(min egen fortolkning, ud fra det om ansvar etc. )

Det med dødsangsten, er lidt kringlet, noget der foregår så dybt i sindet,
at det næsten er nede på reptil-hjernens nivo, så det nærmest, ude fra
betragtet, ligner sjælevandring-teori, hvor den pædofile forsøger at få
evigt liv gennem at forene sig sjæleligt og kropsligt med et barn, når
barnet ældes, bliver den pædofile nød til at skifte det ud, for at bevare
det evige liv, intellektuelt ved den pædofile godt, at det ikke kan
lade sig gøre at standse ældnings processerne hos sig selv, men hans
dybeste underbevidsthed styre hans udstødelse af det ene barn og
fører ham frem til det næste, han kan gå i symbiose med ( for katten,
det er over 30 år siden jeg hørte den forelæsning, men jeg har vist
fået gengivet essensen af det)
Den pædofile kan sagtens være en intellektuel velbegavet og
velfungerende person og samtidig være følelsesmæssig infantil
og det behøver f. eks. kun at være på dette ene område.

> Tusinde hilsner
> Søs

MVH
Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-02 16:46

Søde Søs,

[klip-nogle-særdeles-dybe-og-indsigtsfulde-tanker]

Whau, der fik du godt nok sat noget på plads hos mig. Du har så evigt ret.
Takker ydmygst og sender dig en stor buket venlige tanker

--
-Jens B.

Fra : Sott

Dato : 15-03-02 17:27

Hej Jens :0)

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ret.
> Takker ydmygst og sender dig en stor buket venlige tanker

Hvor er det sødt af dig, og hvor er jeg glad for dine ord.

Mange hilsner
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 16-03-02 18:13

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> Hej "T'abula R'asa"

Hej, Soes - men

> Jeg har gjort mig nogle tanker omkring dig og de ting du gennem
> tiden har skrevet herinde, og derved er der opstaaet nogle spoergs-
> maal i mig, forklaedt i mine tankeraekker. Nu vil jeg se, om jeg for-
> maar at give dem ord. Jeg tror bedst, at jeg kan goere dette, ved at
> praesentere dem som en del af en forestillingsverden.

> Hvis jeg var en lille pige, som du elskede [...]

Du undervurderer min intelligens, naar du i indlaegget her forklaeder
dine negative holdninger som hypoteser og spoergsmaal.

Man kan underkende mine foelelser - selvom de nu er reelle nok, ikke
er spor forskellige fra heterosexuelles, medens de staar paa - og have
den mening, at paedofile som jeg bedrager boernene, fordi kaerligheden,
som vi normalt definerer den, ikke varer ved -

Men ud fra den betragtning, at jeg, og helt primaert af egoistiske
grunde, ikke agter at indlede et sexuelt betonet forhold til min
nuvaerende veninde, eller andre efter hende, forbeholder jeg mig
retten til udelukkende at se det fra egen side - det er mig, og
ligesindende, som bedrages og lider tab pga. disse foelelser.

Hvad den paagaeldende pige saa i oevrigt angaar, er jeg temmelig sikker
paa, at hendes tilbedelse af mig vil blive alvorlig forstyrret af
toejmode, mobiltelefoner, alkohol, MTV, smarte drenge paa hendes egen
alder og andre fornoedenheder inden ret laenge, saa hun skal nok klare
sig uden min daglige tilstedevaerelse. Og hvis ikke, vil hun vide, at
hun er mere end velkommen til at slaa vejen forbi.

Fra : Sott

Dato : 16-03-02 20:40

Hej T'abula R'asa"

> Du undervurderer min intelligens, naar du i indlaegget her forklaeder
> dine negative holdninger som hypoteser og spoergsmaal.

Jeg havde ikke til hensigt at undervurdere din intelligens, og
mener heller ikke, at jeg har gjort det/gør det. Jeg føler heller
ikke, at mine holdninger er negative - så det du skriver her
virker sårende på mig, simpelthen fordi jeg mente mit indlæg
så oprigtigt. Jeg synes, at det er trist, at du har opfattet mig
og indlægget sådan - og jeg tror desværre ikke, at det er
muligt fra det ståsted mentalt, at give hinanden en oplysende
og givende debat.

> - det er mig, og
> ligesindende, som bedrages og lider tab pga. disse foelelser.

Efter min mening er det _også_ dig og ligesindede (og ligesindede
gælder i min terminologi ikke samtlige pædofile - men pædofile
med samme menneskelige egenskaber som jeg tror, du er i be-
siddelse af).

De venligste hilsner
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 16-03-02 18:17

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Hej, Henning.

Det er et spaendende indlaeg, du har skrevet - og vi starter her:

> Maaske gaelder det ikke specifikt Peter [laes: det at paedofili
> skulle udspringe af doedsangst], men en stor del af de paedofile.

Hvad bygger du denne teori paa? Egne erfaringer, interviews, rapporter
eller afhandlinger om paedofile? I saa fald, hvilke? Jeg spoerger,
fordi jeg gerne vil vide det.

Uanset hvad, saa boer man vaere paapasselig med at tale om en stor del
af x, naar x primaert, som du allerede ved, optraeder i behandlings-
systemet pga. lovovertraedelser - med et utal af grunde til disse.
Det efterlader en, maa man antage, langt stoerre gruppe, som ingen
reelt har kendskab til.

> [...]
> ikke er voksen, men infantil paa de omraader der gaelder de seksuelle
> preferangser, ved at forblive i den infantile seksualitet, undgaar
> han ubevidst at paatage sig en voksen persons fulde ansvar og
> forpligtigelser over for sig selv eller andre, naturligvis vil den
> paedofile ikke erkende dette, da hele den trygge og kendte verden
> saa vil bryde sammen for ham, der er visse ligheder, selv om
> utryksformerne er forskellige, mellem de mekanismer der foraarsager
> anorexi og paedofili. (min egen fortolkning, ud fra det om ansvar )

Jeg er faktisk ikke helt uenig i ovenstaaende afsnit, selvom det halter,
naar du, som jeg laeser det, betegner paedofili som en psykologisk
brist, og paa samme tid taler om, at disse mennesker fravaelger det
voksne foelelsesregister med en hertilhoerende voksen-sexualitet.

Forklaringen er nok naermere den, at der i ovenstaaende ligger to,
af flere, forklaringer paa, hvorfor visse mennesker foretraekker
boern fremfor voksne.

I forlaengelse heraf skriver du til sidst flg.:

> Den paedofile kan sagtens vaere en intellektuel velbegavet og
> velfungerende person og samtidig vaere foelelsesmaessig infantil og
> det behoever f. eks. kun at vaere paa dette ene omraade.

Ene omraade - taler du om det foelelsesmaessige, sexuelle eller begge
dele her?

Jeg er enig, naar du differencierer mellem intelligens og foelelses-
maessig udvikling; at det ene ikke forudsaetter en tilsvarende
udvikling af det andet. Derimod er jeg uenig, hvis du mener, at den
sexuelle udvikling ikke er afhaengig af den foelelsesmaessige; at der
ikke skulle vaere en direkte forbindelse mellem personens foelelses-
maessige udviklingstrin og dennes sexualitet.

Der kommer en pointe herfra, men vi tager foerst:

> Det med doedsangsten, er lidt kringlet, noget der foregaar saa dybt i
> sindet, at det naesten er nede paa reptil-hjernens nivo, saa det
> naermest, ude fra betragtet, ligner sjaelevandring-teori, hvor den
> paedofile forsoeger at faa evigt liv gennem at forene sig sjaeleligt
> og kropsligt med et barn, naar barnet aeldes, bliver den paedofile
> noed til at skifte det ud, for at bevare det evige liv [...]

Vi kan tale om doedsangst - eller maaske blot frygten for at blive
voksen, og hermed at skulle paatage sig de mange forpligtelser, du
ogsaa naevner. Det passer paa flere cases, jeg har kendskab til,
ligesom man indimellem selv stoeder paa andre paedofile, som paa den
ene eller anden maade ser ud til at vaere fastlaast i egen barndom.

Omvendt har jeg paedofile venner, der bestemt ikke kan beskrives som
underudviklede i en foelelsesmaessig forstand, og ikke er mere bange
for voksenlivet end flertallet. Min egen ungdom var heller ikke just
praeget af angsten for at doe - tvaertimod, var min egen vildskab ikke
aftaget i takt med alderen, havde jeg saamaend nok ikke siddet og
drukket roedvin i skrivende stund.

Jeg mener, at man altid skal tage udgangspunkt i mennesket fremfor
praedikatet, at der er flere forklaringer, som jeg ogsaa tidligere
skrev, for hverken den psykologiske brist, doedsangsten eller
Peter Pan-syndromet giver svar paa flg.:

Hvorfor visse paedofile tiltraekkes af drenge fremfor piger, og omvendt.

Hvorfor visse paedofile tiltraekkes af en helt bestemt aldersgruppe,
andre et langt bredere spektrum.

Hvorfor visse paedofile ikke tiltraekkes af alle boern - hvis det netop
udelukkende skulle handle om " barnet som objekt " og ikke " selve
personen " med alt, hvad denne maatte bringe af psyke og fysik.

Hvorfor visse paedofile ogsaa forelskes i og taender sexuelt paa
jaevnaldrende, hvor jeg gerne naevner egne forhold til voksne kvinder.

Hvorfor mange mennesker, som er blevet misbrugt som boern, som ikke
oensker at paatage sig ansvaret, der foelger med det at blive voksne,
som er bange for at skulle doe, som foeler, taenker og opfoerer sig som
femaarige - alligevel IKKE har den fjerneste interesse i boern.

Holder vi os til det rent fysiske, mener jeg stadigvaek, at der stort
set ikke er forskel paa, om man taender paa sorte stoevler, store
bryster - eller de mindreaariges fraekke roeve. Saa ironisk nok er det
faktisk det mindste af to afvigende aspekter, som goer folk aller mest
oproerte; modsat det, at man som paedofil forelskes i visse boern.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 16-03-02 18:21

Henning skrev:

> Latin med flere betydninger [laes: tabula rasa]
> men mon ikke det her betyder [...]

> Hvad Peter mener med sit nick name, maa han selv afsloere

Men det goer han ikke, Henning. Det maa vaere op til folk selv at tolke.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 16-03-02 18:25

Bo skrev:

> Nahh men det er ogsaa den stoerste indikation paa der er noget rivende
> galt hvis folk foerst er alt for enige - saa er der sgu noget rivende
> galt

Bestemt, men det var ogsaa blot en konstatering - og maaske en lidet
skjult hentydning til menneskets (mangel paa) vaerdier. Her betyder det
ingenting, for jeg har alligevel kun mig selv - for at blive i samme
sindsstemning, jeg tidligere slap.

> [...] der hvor mine tanker strander er i en kaerlighed, der
> kommunikerer man jo ogsaa paa mange maader som 2 voksne mennesker,
> deler sine tanker og oplevelser, det er da for mindst det halve af
> kaerligheden, men de forudsaetninger kan jeg ikke se at et saa
> ungt menneske har ... og det i sidste instans realisabelt eller
> ikke saa maa det da vaere ensomt ikke at kunne dele og faa den side
> af et andet menneske?

Naar jeg taenker over det, saa tror jeg, at det mere er dybden, end
indholdet som saadan, som er forskelligt her. De ting, man taler om,
hvad enten, man tilbringer tiden sammen med jaevnaldrende kvinder eller
mindreaarige piger, er stort set de samme - selvom barnet naturligvis
ikke kan have de samme forudsaetninger for at saette tingene
(laes: foelelserne)i relief.

Eller som forfatteren Kasper Ginning udtrykker det:

" Ganske vist mangler der [...] kendte strofer, men til gengaeld har
netop dette digt en ganske saerlig blid charme, en aldrig foer oplevet
poetisk ynde. "

Ensomheden, hvis vi et oejeblik ser bort fra den eksistentielle, kommer
for mit vedkommende mest til udtryk, naar jeg maatte vaere sammen med et
barn, som jeg af forskellige aarsager ikke kan fortaelle, at jeg elsker.
I saadan en situation foeler jeg ofte et ubehageligt split mellem
ord og handlinger paa den ene side, og de tanker, jeg i virkeligheden
indeholder, paa den anden.

> [...]

> vitterligt patologisk dyb, og de 2 muligheder jeg kan komme frem til
> er at der enten har vaeret tale om et overgreb af negativ karakter
> eller der har vaeret saa meget tumult om skilsmissen fra min mor [...]

> jeg ved det sgu ikke? havde min mor med ved psykolog hvor vi gik
> spoergsmaalet igennem .... men det benaegtede hun kunne have fundet
> sted -- da han ikke ville have haft tiden med mig laenge nok til at
> hun ville kunne have opdaget det - men paa den anden side saa er det
> ogsaa en grusomhed som hun dybets set nok ikke ville kunne rumme og

Mennesket stortrives i selvbedrag, saa det aspekt skal man bestemt
ikke undervurdere.

Ellers er jeg ogsaa enig i, at der maa ligge noget konkret til grund
for din angst - hvad enten vi saa taler om adskillelse, og afsavn, som
foelge heraf, sexuelt traumatiserende oplevelser eller vanroegt af
mere udbredt karakter.

Spoergsmaalet er bare, en af mine tidligere pointer, om man altid har
lyst til, reelt har en interesse i, at kende sandheden. Selv oplever
jeg, at det faktisk kan vaere langt nemmere at forholde sig til
angsten, end hvad der udloeser den.

> jamen det skulle jeg vel i al beskedenhed ogsaa mene er tilfaeldet...
> men jeg tror ogsaa at det er noedvendigt at man bliver periodisk
> vanvittig hvis man f.eks skal have gavn af at laese Nietzsche og Kafka -
> fordi praemissen er paa den anden side af ... der hvor virkeligheden
> haenger sammen som en velfungerende, socialt afbalanceret menneske...

> dybest set er det ikke den optimale situation ... idealistisk talt
> ville det passe mig bedre at flytte ind i et 2 dimisionelt billed af
> V Gogh og blive et med when the music is over ....

Jeg er i hvert fald med, hvad musikken angaar. Ellers maatte
alternativet gerne bestaa i en livslang kombination af morfindrop og
Sabbaths " Planet Caravan ".

> men sandheden er ogsaa at det er for haardt, saa er det naemmer at
> skaere de skarpe hjoerner af med noget debot medicin lidt antidepresivt
> til op af dagen og en roevfuld pam til natten ....

Alopam, endnu et vidundermiddel fra vennerne i medicinalindustrien,
som bragte os synsforstyrrelser, svedeture, opkastninger og svimmelhed.
Men, indroemmet, et ellers godt praeparat, hvis blot man lige er
opmaerksom paa, hvor dybt afhaengig, man hurtigt bliver.

> Hmmm .... jeg kan ganske ofte bringe mig selv i en tilstand hvor jeg
> kan assimilere fantasi med begivenhed paa en maade - saa ...jeg kan
> leve det ud, det er saa *kun* driften det der taender mig ... men
> under selve orgasmen, driver jeg som helt anden ind i den udkaarne og
> DER forsvinder alt det saditiske [...]

Det er interessant, for hermed siger du ogsaa, at sadismen ikke er
maalet i sig selv, det forloesende element, men alene drivkraften.

Spoergsmaalet er, hvorfor du har brug for dette braendstof. Jeg ved
ikke, om det handler om forloesning af egen smerte, had til egen
sexualitet, som herigennem overfoeres til objekt/partner, eller
noget helt tredje.

Men jeg er sikker paa, at sadisme og masochisme for nogen menneskers
vedkommende udspringer af samme faenomen - som jeg undlader at definere.
Forskellen bestaar i, hvordan man som individ tackler den paagaeldende
foelelse; om man overfoerer den til andre eller optager den i sig selv.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 17-03-02 02:08

On 16 Mar 2002 17:25:10 -0000, "T'abula R'asa"
> [...]

>skjult hentydning til menneskets (mangel paa) vaerdier. Her betyder det
>ingenting, for jeg har alligevel kun mig selv - for at blive i samme

jaaee det var ikke lige dte jeg mente selv om jeg godt ved hvad du
mener - men mere i retning af om de fleste er de bedste eller bare de
fleste ( Nils Hausgaard )
selvføligt skal man som venner bruge hianden på godt og ondt - det er
jo derfor man er venner b.la.... det er mere den ... værdi som nogen
tillæger wild fremmed mennesker - samt dem man ellers løber på i f.eks
et debat forum op i røwen med dem der ikke kan bruges !

> [...]
>mindreaarige piger, er stort set de samme - selvom barnet naturligvis
>ikke kan have de samme forudsaetninger for at saette tingene

jamen det kan også godt være det er mig der går og råber lidt i skoven
fordi - hvis man kan bruge en repsons - så er det jo lige meget hvor
dne kommer fra -

for lige ta bevæge mig ud i det marginal - så føler jeg f.eks at jeg
for en bedre respond fra min hund ind 99,3 % af de mennesker jeg har
m,ødt i mit liv og jeg vil sgu ikke bytte hende for nogen af dem...for
at sætte en utopisk situasion i relief

> [...]
>I saadan en situation foeler jeg ofte et ubehageligt split mellem
>ord og handlinger paa den ene side, og de tanker, jeg i virkeligheden

jamen det forstår jeg afligevel godt .... har en søster der er 20 år
ynger og det forhold vi havde til hianden som bror og søster - var da
meget eller mere givene ind jeg havde til maneg voksne fra hun var 3
til 11 år .... hun er også favoritten ...

>Mennesket stortrives i selvbedrag, saa det aspekt skal man bestemt
>ikke undervurdere.

dybest set tror jeg at det var en erkendelse der strakte sig ned i
noget der ikke kunne komme noget godt ud af hvis den rent faktisk var
tilstede - men jow et eller andet sted tror jeg også at selvbedraget
kan være en befrielse hvis man skal holde virkligheden ud !

> [...]
>for din angst - hvad enten vi saa taler om adskillelse, og afsavn, som
>foelge heraf, sexuelt traumatiserende oplevelser eller vanroegt af

jeg ved det ikke men har faktisk det samme forhold til tudser og frøer
- som jeg havde til rød hårede mænd i min barndom jeg var simpelthænd
lammet af angst .... angst er jo noget sært noget ... jeg blev
stukket ned med kniv en gang det rørete mig ikke ud over dte var en
katastroffe med pengen jeg fik røvet er blevet det næsten en gang
mere men der fik jeg ham så lige i håndledet ... så påstod ideoten
selvføligt han havde en pistol under jakken i mod maven af mig - - ja
ja upåvirket var jeg da ikke men ikke nær så ræd som jeg var for
tudser og rød hårede mænd ...

> [...]
>lyst til, reelt har en interesse i, at kende sandheden. Selv oplever
>jeg, at det faktisk kan vaere langt nemmere at forholde sig til

ja ...dte er både næmmer og mere konstruktivt at forholde isg til det
der er ... men jeg ved sgu ikke hvor meget det reelt forløser at vide
hvorfor ... men dte er da interesandt !

>Jeg er i hvert fald med, hvad musikken angaar. Ellers maatte
>alternativet gerne bestaa i en livslang kombination af morfindrop og
>Sabbaths " Planet Caravan ".

Sabbat er fede morfin endnu bedre

> [...]
>Men, indroemmet, et ellers godt praeparat, hvis blot man lige er
>opmaerksom paa, hvor dybt afhaengig, man hurtigt bliver.

ja man reagere jo forskeligt jeg har ædt i spandevis af alopam .. jeg
for sgu ingen bivirkninger .... jeg har prøvet at løbve tør for
nitazipam for helved i satan hold kæft hvor blev jeg syg ... men det
gør jeg sgu også hvis jeg bare stopper eller glemmer at tage depot i
en 3 dage .... men pam & stesolid præparater det er altså kunst at
tage .. jeg har en fast dosis dern ligger hvor den ligger på 20 mg
omnatten de sidste 7 år - men render jeg ind i VIRKELIGE lorte dage så
tager jeg valium 10 mg - men sidste år gjorde jeg det kun i 4 dage
uafhæningt af hianden - i år har været lidt mere led .... men jeg har
en regl der isger max 3 dage på valium og b film også skifter jeg om
nødvendigt til noget smerte stillende som er lige så godt men ikke har
samme vane effekt .....

>Det er interessant, for hermed siger du ogsaa, at sadismen ikke er
>maalet i sig selv, det forloesende element, men alene drivkraften.

det er aflene driv kraften....

> [...]
>ikke, om det handler om forloesning af egen smerte, had til egen
>sexualitet, som herigennem overfoeres til objekt/partner, eller

Puhhhh......, jeg ved det faktisk ikke men det er det der tænder mig

> [...]
>Forskellen bestaar i, hvordan man som individ tackler den paagaeldende
>foelelse; om man overfoerer den til andre eller optager den i sig selv.

for mig var det et problem til jeg blev 30 .... lige undtaget x antal
afrikanske prostituerede i afrika som kom jeg faktisk næsten arldrig
3-4 gange fra jeg begyndte til jeg blev 30 under samleje eller sex med
et andet menneske - jeg erindre 80 erne som man stak den ind i kusseb
spurgte efter stjerne tegn skrev det ind i en bog og gik vider - jeg
havde ikke andre forventninger til det ....

med mindre det var en kvinder virkeligt var mig vederstykkelig - sådan
en rigtig ... j ajeg skal ikke sætte ord på det .... men det ville ha
været lige så fedt at vågne ved siden af en der havde været død i en 3
dage - sådan nogen man driplled op på 21 dagen af en druktur - hvor
man virkeligt lignede lort - sår & negotin på fingerene nærmest gul
hud i en net under trøje der var tæt på fyld ud... man for sådan en
sødlig lugt der kommer af snavs gamelt sved sprut tobak - men der ku
jeg et eller andet som jeg ABSOLUT ikke kunne i ædru tilstand

hold kæft for noget pis ..... men med disse opstøvninger der ku jeg
sgu komme !

oplevde noget idnetisk i ædru tilstand hvor ne gamnle ven og jeg for
nogen år siden trak sådan en dame med hjem der kunne ha figureret i en
novelle af Charles Bukowski .... hun var helt lam i roen der var
inegen hjemme ... det synes vi jo var skide skægt på et eller andet
tidspunkt fik vi hende så til at strippe du
goooooooooodeste....normalt kikker man jo på røw og fisse når der er
en der stripper men hende her hun havde sådan en bandage der var 1
faldet af den var gul af flydene materia også sådan et stor meget
usundt sår hvor der løb ting og sager ud af .. det faldt sammen med at
der gik en bus hjem .... den skulle jeg med men ... Søren L han
Pullede hende sgu i fin stil og hun brækkede sig og nakkede selvfølig
de her 200 kr der lå i hans lomme da hun gik om morgnen

billigt sluppet jeg havde en identisk model med hjem i 88 det kostede
os lige 2500 kr - cd spiler og cd palder osv der røg ... et eller
andet sted var det jo skide skægt fordi det var så vandvitigt .... man
bliver op en eller anden måde mere menske når galskaben sejler igenem
lokalerene og tager over .... jeg kan stadigt se det for mig hvordan
søren L trak hende rundt med armen bøjet op bag nakken i mens hun
skreg som en stukken gris og søren Hyllede af grin i mens han hold
døren ind til det rum han lukket hende ind i .... det er jo
rædselsfuld måde at opføre sig på indrømmet jeg ku heller ikke
drømme om det i dag- men hwa fan det var hvad det var vi var i
begyndelsen af 20 erne så det var well meget normalt ?
surt med de 2500 kr det var sgu mange pemge den gang - vi slog nu
altid ½ skade og endte med at mene at det var nu dte værd på sigt i
underholdnings værdi !

Hmm...... ?
Mv
Bo

Fra : T'abula R'asa

Dato : 19-03-02 02:22

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> Hej T'abula R'asa

Hej, Soes.

> Jeg havde ikke til hensigt at undervurdere din intelligens, og mener
> heller ikke, at jeg har gjort det/goer det. Jeg foeler heller ikke,
> at mine holdninger er negative - saa det du skriver her virker
> saarende paa mig, simpelthen fordi jeg mente mit indlaeg saa
> oprigtigt. [fortsaettes]

Jeg blev selv saaret, fordi jeg oplevede, at du tog barnets parti helt
uden hensyntagen til mine foelelser. Det var saamaend derfor, at jeg
reagerede som jeg gjorde.

> [fortsaettes her]
> Jeg synes, at det er trist, at du har opfattet mig og indlaegget
> saadan - og jeg tror desvaerre ikke, at det er muligt fra det
> staasted mentalt, at give hinanden en oplysende og givende debat.

Naturligvis er det stadig muligt, saa hvis ellers du har i sinde at
reagere paa mine tanker, kommenterer jeg det oprindelige indlaeg.

Fra : Sott

Dato : 22-03-02 16:56

Hej "T'abula R'asa" :0)

> Jeg blev selv saaret, fordi jeg oplevede, at du tog barnets parti helt
> uden hensyntagen til mine foelelser. Det var saamaend derfor, at jeg
> reagerede som jeg gjorde.

Jeg har forstået, at du er inde i en skidt periode følelsesmæssigt,
så jeg har valgt et forkert tidspunkt at spørge ind til dig på.

At jeg tager barnets parti, synes jeg ikke er rigtigt - jeg ønsker
ikke at tage parti, jeg spørger - fordi jeg ønsker at lære.

Når det er skrevet, vil jeg med det samme tilkendegive, at jeg
på mange områder i livet, og i mange henseende - tager børns
parti. Jeg mener simpelthen, at voksne har det mere erfaring,
det mere indsigt osv. så det må fungere med voksne, som børns
"beskyttere" indtil børnene selv har fået erfaring og indsigt.

Jeg har nu mange gange oplevet, at jeg ikke længere "enøjet"
fokuserer på den seksuelle del af pædofili, ligesom jeg ikke
længere opfatter det som værende en sort/hvid problem-
stilling. Derved kan jeg skrive (sige), at du har haft succes
med at åbne op for andre synsvinkler i mig.

I mit oprindelige indlæg (i denne tråd) prøvede jeg at se det
fra et barns side - ud fra en betragtning om, at barnet vel
egentlig godt kunne elske den voksne, og derved "ikke" på
sammen måde, som jeg opfattede det før hen, "tage skade".

Da jeg så sad og tænkte det yderligere igennem - gik det
pludselig op for mig, at det åbnede for en helt ny måde at
anskue det på, en helt ny problemstilling - denne nye måde
at se det på, holdt jeg så op mod det dogme, at barnet på
den ene eller anden måde lider overlast. I dette nye tilfælde,
så måske ikke fysisk - men psykisk. Jeg gjorde det ud fra
en teoretisering omkring problematikken, hvor jeg ville
se om alle mine egne indvendinger kunne manes i jorden.

At det set fra din synsvinkel kunne opleves negativt, det
må jeg indrømme, at jeg rent "overså" i min iver for at
tage hul på denne nye måde at betragte pædofili på, og
i min iver for at prøve argumenter af, hvor jeg så kunne
blive oplyst om andet eller bekræftet.

Hvorom alting er - så føler jeg nu, at jeg kan rumme en
bevidsthed om, at et barn og en voksen kan elske hinanden,
på andre måder end som forælder og barn. Ligesom jeg
føler, at jeg kan rumme bevidstheden om, at der findes
mennesker som du, der enten risikerer (og jeg skriver og
mener _risikere_, ikke at det nødvendigvis nogen sinde
skulle være sådan) at skade et barn fysisk/psykisk og sig
selv pga. straffen eller må leve et liv i evigt afsavn og lide
under en længsel efter andet og mere hver eneste dag,
året rundt. Det synes mig, at være en ganske forfærdelig
skæbne.

> Naturligvis er det stadig muligt, saa hvis ellers du har i sinde at
> reagere paa mine tanker, kommenterer jeg det oprindelige indlaeg.

Hvis du føler for det, ville jeg da meget gerne - om du ville
kommentere det oprindelige indlæg. Måske har jeg opfattet
en masse forkert, så er det jo godt - at vi er her for at lære
af hinanden.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-03-02 20:45

On Fri, 22 Mar 2002 16:56:29 +0100, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har forstået, at du er inde i en skidt periode følelsesmæssigt,
>så jeg har valgt et forkert tidspunkt at spørge ind til dig på.

jamen jeg har faktisk også gåed og tænkt på om han har begåed selvmord
- han løs lidt sådan - så Peter kan du ikke bare gi et pip hvis du er
derude `?

Mv
Bo

Fra : T'abula R'asa

Dato : 19-03-02 02:24

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> HI Peter

Hej, Bo.

Her er jeg saa, tilbage efter en smule arbejde og en endnu laengere
depressiv taenkepause. Men intet nyt under solen paa begge fronter.

> Jamen det kan ogsaa godt vaere det er mig der gaar og raaber lidt i
> skoven fordi - hvis man kan bruge en respons - saa er det jo lige
> meget hvor den kommer fra -

> for lige at bevaege mig ud i den marginal - saa foeler jeg f.eks at
> jeg faar en bedre respons fra min hund end 99,3 % af de mennesker jeg
> har moedt i mit liv og jeg vil sgu ikke bytte hende for nogen af dem

Underligt, du skriver det, for jeg havde faktisk taenkt at skrive noget
i stil med, at du skulle saette pengene paa hunden, fordi mennesket i
bedste fald kan beskrives som organisk affald.

Jeg mener det faktisk, naar alt kommer til alt, men som jeg skrev i
starten, er jeg meget deprimeret for tiden, saa det kan naesten ikke
undgaas, at mine holdninger, reaktioner, svar vil vaere farvet af dette.

> jamen det forstaar jeg alligevel godt ... har en soester der er 20
> aar yngre og det forhold vi havde til hinaden som bror og soester -
> var da meget eller mere givende end jeg havde til mange voksne fra
> hun var 3 til 11 aar ... hun er ogsaa favoritten ...

Hvor befinder din mor sig i dag (laes: i dit liv)?

> [...]
> tilstede - men jow et eller andet sted tror jeg ogsaa at selvbedraget
> kan vaere en befrielse hvis man skal holde virkeligheden ud !

Eller blot sig selv, du...

> jeg ved det ikke men har faktisk det samme forhold til tudser og
> froeer - som jeg havde til roed haarede maend i min barndom jeg var
> simpelthaend lammet af angst .... angst er jo noget saert noget ...

Maaske du faar forklaringen paa " de roedhaarede maend ", hvis du
foerst finder frem til, hvorfor froeer og tudser vaekker disse
foelelser...

> Sabbat er fede morfin endnu bedre

Ja, Sabbath holder sgu stadig her 20-30 aar senere. BS med Ozzy og Co.
er ikke ligesaa dybe som eks. Doors eller Pink, men det skal der ogsaa
vaere plads til indimellem - og ser man paa det ligegyldige, kommer-
cielle lort, der udgives i dag, faar man under alle omstaendigheder
langt mere for pengene her.

Apropos Pink Floyd, saa er "Animals" en af mine helt store yndlings-
skiver. Den har alt, hvad der skal til, synes jeg - spaendende,
droemmende lyd, stor originalitet, lange numre og et stadig aktuelt,
politisk budskab.

> ja man reagere jo forskeligt jeg har aedt i spandevis af alopam ..
> jeg faar sgu ingen bivirkninger .... jeg har proevet at loebe toer
> for nitazipam for helvede i satan hold kaeft hvor blev jeg syg ...
> men det goer jeg sgu ogsaa hvis jeg bare stopper eller glemmer at
> tage depot i en 3 dage .... men pam & stesolid praeparater det er
> altsaa kunst at tage .. jeg har en fast dosis dern ligger hvor den
> ligger paa [...]

Naar du taler om dit medicinforbrug, faar det mig til at taenke paa
Galebevaegelsen - kom bort fra det tidligere. Er du bekendt med denne?

> [...]

> [...] men med disse opstoevninger der ku jeg sgu komme !

> oplevede noget identisk i aedru tilstand hvor en gamnel ven og jeg
> for nogen aar siden trak saadan en dame med hjem der kunne ha
> figureret i en novelle af Charles Bukowski .... hun var helt lam i
> roen, der var ingen hjemme ... det synes vi jo var skide skaegt, paa
> et eller andet tidspunkt fik vi hende saa til at strippe du
> goooooooooodeste....normalt kikker man jo paa roew og fisse naar der
> er en der stripper men hende her hun havde saadan en bandage der var
> faldet af, den var gul af flydene [vi stopper her...]

Har tanken strejfet dig, at det maaske handlede om andet end sjov og et
billigt grin, ungdommens kaadhed, at du dyrkede disse eksistenser?
Fortaeller det ikke i den grad noget om din selvopfattelse?

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 19-03-02 05:19

On 19 Mar 2002 01:24:18 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

>NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
>No effort was made to verify the identity of the sender.
>--------------------------------------------------------

HI Peter

>Her er jeg saa, tilbage efter en smule arbejde og en endnu laengere
>depressiv taenkepause. Men intet nyt under solen paa begge fronter.

prøv at se om du ikke kan få din læge til at udskrive nogen ceprix -
de gjorede sgu mirakler for mig - de gør ikke lykken som de fejlagtigt
kaldes lykke piller men der skære de skarpe hjørner af !

de koster godt nok en sjat penge men de er sgu det værd !!!

>Underligt, du skriver det, for jeg havde faktisk taenkt at skrive noget
>i stil med, at du skulle saette pengene paa hunden, fordi mennesket i
>bedste fald kan beskrives som organisk affald.

Puhhh....de er nok når alt kommer til alt svære at dele op i mod
hianden ... men jeg lever sammen med min hund - det er jeg ikke sikker
på at jeg ku med et andet menneske ( ? )

>Hvor befinder din mor sig i dag (laes: i dit liv)?

Ohh lang og kompliceret historie .... jeg bliver født i 66 min bio far
den lede er hun gift med i 8 mdr og flytter så sammen med min
emotionnel far og gift med ham i 11 år og har så et par år med en
kolerisk folkeskole lære - for at slå sig sammen med ham hun er med i
dag og har været det siden 1979 med undtagelse af en romance med en
jeg tror det var en lektor fra austalien .... jeg tror egentligt bare
at de var venner ( ? ) har arldrig rigtigt fåed detalierne

men min lille søster favoriten der er fra 86 er adopteret af min
emotionelle far og hans kone fra Korea !
så hende har min mor ikke noget med at gøre !!!!
jeg har en anden søster fra 72 der er kombineret i mellem min
emotionelle fader og min mor som jeg er vokset op med og tilsvare en
mere fra 72 der er et produkt af min bio far og hans kone !
ja så er der en koreaner søster mere - hun er lidt sær og i skyggen af
sin søster jeg tror hun er fra 90-91 ?
også fra min emotionelle far og hans kone !

>Eller blot sig selv, du...

det tror jeg nok er den dyber mening eller fornuft med alle teaputiske
erkendelser at finde den man eksistere bedst med sand eller ej !

>Maaske du faar forklaringen paa " de roedhaarede maend ", hvis du
>foerst finder frem til, hvorfor froeer og tudser vaekker disse
>foelelser...

Jamen dem har jeg styr på var ned med mit net for at fiske hale tudser
da jeg var 5 år og imens jeg gik ned til den her å - ku jeg mærke at
der var noget meget ubehageligt på vej - men jeg forsatte og der lå
der sådan en død frø med bugen op af på bunden af vandet - det ligende
sådan et sjæleløst deformt spædbarn dødt - jeg kan huske den der
fornemelse af at fryse i angst - vhor musklerne ikke kan bevæge sig og
man stirre i sjok også løb jeg som satan .... men ville ikke sætte mit
net over styr så jeg dappe jo tilbage og hentede det dog uden at kikke
i vandet - den har været helt gal siden !

dog ikke så slemt nu som tidliger !

> [...]
>vaere plads til indimellem - og ser man paa det ligegyldige, kommer-
>cielle lort, der udgives i dag, faar man under alle omstaendigheder

så afgjort - men jeg synes sgu afligevel der er bid i marlyn manson
.... det er nogen suverne tekster... jeg tror du vil ku li dem ( ? )

> [...]
>skiver. Den har alt, hvad der skal til, synes jeg - spaendende,
>droemmende lyd, stor originalitet, lange numre og et stadig aktuelt,

ja det er jo Rogers første reelt selv ransagene plade - han skriver
alle teksterne - men den har stadigt den gamle floyd lyd !

>Naar du taler om dit medicinforbrug, faar det mig til at taenke paa
>Galebevaegelsen - kom bort fra det tidligere. Er du bekendt med denne?

neeeejjjj jeg syens jeg har hørt navnet - men ....hmm jeg betragter nu
heller ikke mig selv som gal - jeg har valgt en masse fra og indretter
mig reelt ikke efter hvad andre syens er en go ide .... men til trods
for mit måske for nogen underlige ydre ... så tror jeg egentligt jeg
er påfaldene ordinær .... det meste går op i pc sæbe operaer når jeg
er træt også hunden ... for lige alle nådigst taget mig sammen til
spsie ...

ja slog arldrig fejl tror jeg .... men et eller andet sted så har jeg
ikke rigtigt talt dem med ...i min livs historie ... de hørete bare
under afsnit dipsoman !

>Har tanken strejfet dig, at det maaske handlede om andet end sjov og et
>billigt grin, ungdommens kaadhed, at du dyrkede disse eksistenser?
>Fortaeller det ikke i den grad noget om din selvopfattelse?

hmmmmm............. der er jo ingen tvil om at det var helt igenem
uetisk ! og det viste vi godt ..... men det var en slags paralel
eksistens form når vi / jeg drak - så fulgte der et liv med i det der
hed den vil længst ud føre skibet , det var vilkårene !
men de venner jeg har og havde - vi var alle sammen børn af
universitets folk der havde fåed børn midt i det hele uden rigtigt at
være klar over hvorfor og havd de skulle til for ... så vi var jo også
et hold af mennesker der ikke fordrage sig selv - men vi havde hianden
og jeg tror meget af den maximum overdrive had vi kørte i mod vores
eget liv og den tilværlse der omga os - var en reflektion på et indre
inferno som man rassede - reagerede i mod ved disse afgjort lede
handlinger over for nogen andre mennesker .. men dte var ikke de her
typiske klikker der gik ud for at slå på tæven for en hver pris det
var sjældent det skete en gang i mellem var der en af os der fik høvl
også havde den så alle de andre på nakken ....had kampanger så folk
måtte flytte til norge osv ... det var ikke en venlig verden og vi var
ikke bedre .... men loyale over for hianden så længe man ku 2 regler
1.) hold dig af dine venners kærster forelskelser etc.
2.) betal tilbage hvad du låner
og i den række følge !
Det var og er et hold af fortrineligt godt begavede mennesker - jeg
tror kun der var en der ikke havde læst camus - men han døde så også
af en od ;)
kender dem stadigt væk - vi ser hianden sjældent - men kan ringe eller
omvendt hvis man har et problem 24 timer i døgnet og det bliver løst
om muligt - men nu er vi jo gamle tætter på de 40 ind 30 - så alle
unoderne er faldet væk - folk fik enten børn eller fastnet

men for lige ta vendet tilbage til dit udgangs punkt - jow det sagde
noget om mig selv .... det var et indre rasseri der bare skulle ud og
det kom det så ... men for mit vedkomne var dte meget sjældent det gik
ud over andre - selv mutalationer var meget mere hyppige den her med
at smadre en flaske og skære maven op på sig selv - ja ja med måde så
det blødte og man smurte sig ind i blod ........... men det er
Læææææææænge siden..... nu !

Mv
Bo

Fra : T'abula R'asa

Dato : 23-03-02 21:20

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

PSW:

Soes skrev:

> Jeg har forstaaet, at du er inde i en skidt periode foelelsesmaessigt,
> saa jeg har valgt et forkert tidspunkt at spoerge ind til dig paa.

Nej, jeg ville til enhver tid have reageret som jeg gjorde, hvis
budskabet var, som jeg nu (mis)forstod.

> Jeg har nu mange gange oplevet, at jeg ikke laengere "enoejet"
> fokuserer paa den seksuelle del af paedofili, ligesom jeg ikke
> laengere opfatter det som vaerende en sort/hvid problemstilling.
> Derved kan jeg skrive (sige), at du har haft succes med at aabne
> op for andre synsvinkler i mig.

Det er vel nok de faerreste som kan sige sig fri fra en egentlig
frustration over at blive reduceret, misforstaaet og/eller tilskrevet
sider, de ikke indeholder, saa det modsatte kan ikke undgaa at vaekke
en smule glaede, Soes.

> [...]

> om, at et barn og en voksen kan elske hinanden, paa andre maader end
> som foraelder og barn. Ligesom jeg foeler, at jeg kan rumme
> bevidstheden om, at der findes mennesker som du, der enten risikerer
> (og jeg skriver og mener _risikere_, ikke at det noedvendigvis nogen
> sinde skulle vaere saadan) at skade et barn fysisk/psykisk og sig
> selv pga. straffen eller maa leve et liv i evigt afsavn og lide under
> en laengsel efter andet og mere hver eneste dag, aaret rundt.
> Det synes mig, at vaere en ganske forfaerdelig skaebne.

Der er flere (ogsaa mindre heldige) maader at leve det her liv paa,
ligesom vi allesammen tackler disse foelelser forskelligt, som du
sikkert heller ikke er i tvivl om, men hvad du skriver er ikke desto
mindre virkeligheden for de af os, som handler ud fra ansvarsfoelelse
i forholdet til den paagaeldende eller slet og ret frygten for at
blive sat bag tremmer - og de, i hvert fald for mit eget vedkommende,
psykiske konsekvenser, som ville vaere forbundet hermed.

Naar jeg selv efter saa mange aar stadig evner at holde baade
desperation, sindssyge og selvmord for doeren, haenger det vel sammen
med, at man kompenserer i forskellig grad for disse savn. Her taler
jeg om laengslen, fordi liderligheden, modsat kaerligheden, er langt
nemmere at slaa ned - forudsat man naturligvis er et blot nogenlunde
intelligent og afbalanceret vaesen.

Men lad os gaa videre til det oprindelige indlaeg.

Venlige hilsener
Peter S. Winding

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

Fra : T'abula R'asa

Dato : 23-03-02 21:34

Soes skrev:

> Hvorfor?
> Jeg faldt lige over disse ord fra dig - og indsaa, at det er
> ord/vendinger jeg ofte hoerer enten direkte eller mere subtilt.

Forudsat jeg forstaar spoergsmaalet korrekt, fordi baade mening,
aegthed og maaske forloesning af egen smerte findes, hvor andres gror.

En holdning, der ogsaa afspejles i relationer til folk omkring disse
sytten tommer. Mennesker som tilsyneladende har et velfungerende
liv og kan klare sig selv, har aldrig haft min interesse.

> [...]
> formaar at give dem ord. Jeg tror bedst, at jeg kan goere dette,
> ved at praesentere dem som en del af en forestillingsverden.

> Hvis jeg var en lille pige, som du elskede - og hvis den kaerlighed
> var gengaeldt fra min side. Saa ville det, at din kaerlighed var saa
> "tidsbegraenset", faa mig til at frygte tiden, hvor min vaekst
> kropsligt og mentalt ville ende i din kaerligheds doed.

> Ville et barns frygt for og/eller sorg over at miste sin elskedes
> kaerlighed, fordi barnet ikke kunne fastholdes i barndommen, ikke
> vaere at introducere nogle betingelser i kaerligheden, hvor

Jeg er naesten sikker paa, at frygten du omtaler, udspringer af
voksensindets reflektioner over den paedofiles (sande) natur.

Eller sagt paa en anden maade, saa tvivler jeg paa, at barnet i den
paagaeldende situation goer sig disse bange tanker; at vedkommende skal
miste sin ven, naar barndommen en dag vinker farvel. Et barn med en
gennemsnits-intelligens, oplever jeg selv som vaerende langt mere
impulsiv end fremsynet, hvad baade disse og saa mange andre ting
angaar - og heldigvis for det.

Du har maaske nok fat i essensen her, hvorfor disse foelelser og
eventuelle forhold kun bringer ulykke med sig, men set fra min side af
bordet, mener jeg, at man boer holde sig to ting for oeje.

For det foerste er kaerligheden til den paagaeldende ligesaa reel,
som den du kan opleve mellem eksempelvis to voksne, heterosexuelle
mennesker. Og det synes jeg er en vigtig pointe; at fordi forholdet
er doemt til at gaa i stykker, betyder det ikke hermed, at man som
paedofil ikke virkelig elsker vedkommende, medens denne befinder sig
i den, af flere ogsaa ukendte aarsager, foretrukne aldersgruppe.

Dernaest mener jeg, som tidligere skrevet, at det saa godt som altid
vil vaere den paedofile, som oplever dette tab, sidder tilbage med
foelelsen af at have mistet noget, som aldrig kommer igen, fordi den
unge (der i sin tid var barn), helt naturligt mister interessen for
den voksne, naar hormoner og mere haandgribelige ting for alvor
saetter dagsorden.

Rent filosofisk, som en slags sidebemaerkning, kan man stille sig selv
det spoergsmaal, om tingenes uundgaaelige opbrud goer dem mindre
betydningsfulde og mere meningsloese. I saa fald er der tale om et
faelles problem med skilsmisser, personlig udvikling, overgangsalder og
til sidst doeden i udsigt.

> Jeg har svaert ved at konkretisere, da jeg bevaeger mig en del uden
> for egen definerede begrebsverden - saa jeg goer blot mit bedste.

> [...] jeg forstaar ikke, at din kaerlighed skal svinde bort, fordi
> det menneske du forelskede dig i forandres og udvikles. Hvorfor er
> din evne til at elske et andet menneske, afhaengigt af dette
> menneskes placering udviklingsmaessigt?

Forklaringen er vel nok den, at de ting jeg fortrinsvist forelsker mig
i hos et andet mennesker, er ting, psykiske saavel fysiske karakteristika,
som desvaerre undergaar en markant forandring. Paa den maade er det
heller ikke muligt, oplever og argumenterer jeg mig frem til, at
fastholde min kaerlighed til vedkommende, med mindre jeg helt bevidst
skaber illusionen om barnet, som engang var.

Det med, at denne skulle fungere som " mental foede ", som Henning
skrev for nogen tid siden, har jeg gaaet og taenkt en smule over.

Jeg synes ikke, at teorien finder sin berettigelse i min (og sikkert
andres) situation. Hvis der virkelig ikke laa en anden funktion i det
end som saa, ville jeg sgu ikke stadig sidde her og savne en helt
bestemt pige - fra en mindst ligesaa svunden tid.

> Et barn kan jo ikke, uanset hvor gerne det end ville, vedblive
> at vaere barn hele livet [...]

Nej, det har du ret i, Soes. Den virkelighed udfolder sig i hvert fald
kun under sene aftenhimle, blinkende stjerner og lukkede oejenlaag.

Det var ordene herfra, i hvert fald for denne gang, som du vil kunne
laese i mit indlaeg til Bo. Jeg haaber, de gav blot skyggen af mening.

Venlige hilsener
Peter S. Winding

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

Fra : Sott

Dato : 26-04-02 17:30

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse

Hej T'abula R'asa :0)

Jeg læste lige, at du nu er tilbage - og så er det på sin plads,
med et svar. Det har jo efterhånden ventet længe *S*

> Forudsat jeg forstaar spoergsmaalet korrekt, fordi baade mening,
> aegthed og maaske forloesning af egen smerte findes, hvor andres gror.

Nu bliver jeg i tvivl om, hvorvidt jeg forstår dig korrekt *S*
Men tager jeg fejl, vil jeg værdsætte det, om du ville føre
mig på rette spor igen.

Mener du med ovenstående, at mening, ægthed og forløsning
af egen smerte findes, hvor andres smerte gror?

Lige umiddelbart synes jeg det virker frastødende på mig,
fordi jeg kommer til at opfatte det som et "behov" for at
fokusere på smerte, og det virker på mig som noget negativt.

Når jeg ser bort fra min egen umiddelbare reaktion, så tænker
jeg videre - og kommer til at tænke på, at det kan være, at
den forståelse der kan komme af at forholde sig til andres
smerte, den kan være nøglen til forståelsen af en selv, og
måske derved også være frigørende for en selv. Jeg ved
ikke, om jeg får formuleret dette godt nok.

Hvis det er som middel til forståelse og frigørelse, at der er
denne lyst til at lære om andres lidelse, så synes jeg det
er positivt. Så længe det ikke indebærer, at man føler trang
til at være den, der påfører andre denne lidelse.

Sagt med andre ord, når jeg ikke falder i og tager min egen
umiddelbare reaktion til mig, som eneste gyldige - så tror
jeg, at det kan være positivt, og så forstår jeg meget bedre,
dit oprindelige udsagn *S*

> En holdning, der ogsaa afspejles i relationer til folk omkring disse
> sytten tommer. Mennesker som tilsyneladende har et velfungerende
> liv og kan klare sig selv, har aldrig haft min interesse.

*S* - hvad så hvis de tilsyneladende har et velfungerende liv,
og hvis de virkelig kan klare sig selv - men det ikke altid har
været sådan? Har de så stadig ikke din interesse?

Kunne der ikke læres meget og måske opnås forløsning, ved
at erfare hvordan disse mennesker har tacklet modgang og
er blevet stærkere mennesker, heraf?

> Jeg er naesten sikker paa, at frygten du omtaler, udspringer af
> voksensindets reflektioner over den paedofiles (sande) natur.

Det er måske rigtigt.

> [...]
> gennemsnits-intelligens, oplever jeg selv som vaerende langt mere
> impulsiv end fremsynet, hvad baade disse og saa mange andre ting

Det kan jeg sagtens følge dig i - jeg tror heller ikke, at det så meget
er et spørgsmål om de tanker der er inden et evt. brud, men mere
de tanker der vil komme under og efter et evt. brud. Bruddet ville
jo, hvis begge elsker hinanden, udelukkende være betinget af
barnets udvikling fra barn til voksen - og det vil bringe smerte, til
barnet retroperspektivt, tror jeg. Men jeg er jo ude i noget spekulativt,
og vil helst ikke opfattes som sortseer, eller misforstås som værende
negativ i min tilgang til emnet - jeg vil gerne opfattes og forstås som
værende interesseret og søgende efter forståelse for problematikken
i stedet *S*

> [...]
> paedofil ikke virkelig elsker vedkommende, medens denne befinder sig
> i den, af flere ogsaa ukendte aarsager, foretrukne aldersgruppe.

Jeg er ikke længere i tvivl om, at kærligheden er reel og dybtfølt.

> [...]
> unge (der i sin tid var barn), helt naturligt mister interessen for
> den voksne, naar hormoner og mere haandgribelige ting for alvor

Jeg kan så nuancere billedet yderligere - for jeg var i "overgangs-
fasen" mellem barn og voksen, ikke interesseret i "drenge" på
min egen alder, men langt ældre mænd i f.eks. 35-40 års alderen.
Her taler jeg om, dengang jeg var i 12-13 års alderen. Jeg var
også mentalt meget "moden", eller blev i hvert fald opfattet og
betegnet sådan (og følte det også sådan selv). Som 13 årig
havde jeg også en enkelt seksuel oplevelse med en ca. 35 årig
mand.

> [...]
> betydningsfulde og mere meningsloese. I saa fald er der tale om et
> faelles problem med skilsmisser, personlig udvikling, overgangsalder og

At noget nødvendigvis må have en ende, gør det ikke mere
meningsløst eller mindre betydningsfuldt i mine øjne.
Jeg tænker bare, at det at afslutningen er betinget af
barnets udvikling kan virke traumatiserende, det er jo
ikke noget, barnet ville kunne "lære" af, og bruge som
erfaring i sit videre liv. For den eneste "lære" jeg umiddel-
bart kan se, der kan komme ud af det - det er at barnet
(den senere voksne) ikke kan ændre ved det faktum,
at noget så naturligt som udvikling, kan gøre at barnet
mister sin elskede. Magtesløshed, tænker jeg. Måske
fulgt af resignation. Det er ikke positivt i mine øjne.

> [...]
> fastholde min kaerlighed til vedkommende, med mindre jeg helt bevidst
> skaber illusionen om barnet, som engang var.

Jeg tænker så på, at et (i teorien, for det er jo utopia pt.) godt
forhold, hvor denne markante forandring sker langsomt og
gradvist - ville kærligheden bestå. For jeg tror på, at du som
den voksne ville lære at genkende og elske de sider i det
nu voksne barn, som består fra barndommen. Voksne er
på mange måder bare børn, der er blevet ældre og har fået
mere erfaring. Nogle mennesker "kvæler" deres "barnlige"
sider - mens andre bruger dem og nyder dem.

Jeg tror ikke, at ting som troskyldighed, naivitet, uforbeholdenhed
osv. mistes pga. udviklingen, jeg tror, at den mistes pga. de
oplevelser det enkelte individ har/får. Nogle børn, har ikke engang
disse egenskaber i behold, som børn - hos nogle smadres det
mens de er så små, at det reelt aldrig har været der. Sådanne
børn har mistænksomme øjne, vagtsomme øjne - og når jeg
ser et sådant barn i øjnene, så kan jeg pludselig godt se, hvad
det er du måske føler, der mistes. Og det er trist.

Til gengæld er det egenskaber også voksne kan rumme, og
har de mistet dem, kan de generhverves - og hvilken sejr
er det da ikke.

Jeg skulle måske præcisere, at når jeg skriver troskyldighed,
naivitet og uforbeholdenhed - så mener jeg i denne sammen-
hæng ikke det som jeg hos nogle betegner som blå-øjethed
(underforstået "dum naivitet").

> [...]
> end som saa, ville jeg sgu ikke stadig sidde her og savne en helt
> bestemt pige - fra en mindst ligesaa svunden tid.

Det er trist at læse om dit savn, men det er vel også godt.
Forstået på den måde, at du har haft en tid og nogle op-
levelser, der har udløst dette savn, det må have været
en god tid, nogle gode oplevelser. Jeg arbejder selv med,
at give slip på dette her med at "svælge" i alt det som ikke
er, som kunne være, eller som er forbi. Jeg synes, at jeg
er kommet langt. Når jeg mærker, at jeg savner, så lader
jeg også mig selv mærke glæden over det der var, og det
som jeg fik ud af det. Jeg vil nemlig hellere have haft glæden,
end have været forskånet for savnet. Og derfor vil jeg også
hellere lade glæden være det jeg mærker, fremfor savnet.
Synes også på mange måder, at det at fokusere på noget
mindre godt end f.eks. glæden, er at bagatellisere en
vidunderlig tid, at fratage den noget af dens magi.

> Nej, det har du ret i, Soes. Den virkelighed udfolder sig i hvert fald
> kun under sene aftenhimle, blinkende stjerner og lukkede oejenlaag.

Det kan jeg godt relatere til, sådan er det også, når jeg drømmer
mig tilbage til særligt dejlige tider.

> Det var ordene herfra, i hvert fald for denne gang, som du vil kunne
> laese i mit indlaeg til Bo. Jeg haaber, de gav blot skyggen af mening.

Det kan du tro de gjorde, og de har ligget længe i min kladde
mappe og ventet på svar *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 28-04-02 03:31

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

> Hej T'abula R'asa :0)

Hej, Soesser.

PSW:

Soes:

>>> Hvorfor?

PSW:

Soes:

> Mener du med ovenstaaende, at mening, aegthed og forloesning af egen
> smerte findes, hvor andres smerte gror?

Ja, i den forstand, at andres smerte holder ens egen paa afstand. Selv
har jeg i hvert fald draget nytte af bl.a. andres sindssyge og
personlige kriser. Og har da indimellem sendt noget brugbart retur.

> *S* - hvad saa hvis de tilsyneladende har et velfungerende liv, og
> hvis de virkelig kan klare sig selv - men det ikke altid har vaeret
> saadan? Har de saa stadig ikke din interesse?

Jo, det kunne nemt taenkes, at man bar paa en fortid som narkoman,
ungdomskriminel, alkoholiker, misroegtet barn, BZer, sindslidende,
flygtning, hjemloes eller lignende forfulgt/udstoedt/forpint eksistens.

Personligt har jeg paa et eller andet tidspunkt i mit liv vaeret taet
knyttet til dem alle, og det skyldes, oplever jeg, at de paa hver deres
maade staar i skarp kontrast til det meningsloese udtryk, man finder
hos saa mange andre, hvor tilvaerelsen desvaerre alt for ofte centreres
omkring en ny bil, et stoerre sofabord eller "interessen" for arten af
dyr, som har ladet livet for endnu en middag - selv er jeg veganer
(ingen dyr, ingen produkter fra dyr), saa ja, den maatte jo ogsaa
komme foer eller siden.

Og saa er der aegtheden tilbage. Af alle, baerer lidende mennesker
masker, men de smider dem hurtigt, naar foerst de oplever, hvordan man
har en reel interesse i baade deres liv og baggrund.

Med andre ord, Soes, flere foelelser, flere sandheder, less bullshit.

> Det kan jeg sagtens foelge dig i - jeg tror heller ikke, at det saa
> meget er et spoergsmaal om de tanker der er inden et evt. brud, men
> mere de tanker der vil komme under og efter et evt. brud. Bruddet
> ville jo, hvis begge elsker hinanden, udelukkende vaere betinget af
> barnets udvikling fra barn til voksen - og det vil bringe smerte, til
> barnet retroperspektivt, tror jeg. [fortsaettes]

Jeg kunne holde fast ved det argument, at barnet selv mister interessen
for den voksne, men nu beskriver du selv en sexuel interesse i voksne
maend som 13-aarig, og der er min egen jo for laengst falmet - ja,
saamaend allerede ved en 10-12 stykker - saa i den situation ville der
naturligvis opstaa et problem.

Paa den anden side, tror du ikke, at netop fravaeret af fysisk kontakt
vil goere tabet mindre for barnet? Proev at overfoere det til dit eget
liv, ville det ikke vaere lettere at bryde med folk, du ikke havde
holdt om, kysset og vaeret i seng med, end mennesker hvis puls, du kan
maerke, om de saa er tilstede eller ej?

Og naturligvis holder det ikke en meter. Mister barnet ikke selv
interessen, forstaar det ikke, at boesseroevene (no offence) fra endnu
et kommercielt lorteband er langt smartere end undertegnede ifoert
sweater og slidte cowboybukser med svaj, staar man med sine lange dreads
i postkassen.

Men, Soes, jeg har heldigvis vaeret forskaanet for den oplevelse.

> Jeg taenker saa paa, at et (i teorien, for det er jo utopia pt.) godt
> forhold, hvor denne markante forandring sker langsomt og gradvist -
> ville kaerligheden bestaa. For jeg tror paa, at du som den voksne
> ville laere at genkende og elske de sider i det nu voksne barn, som
> bestaar fra barndommen [...]

Jeg forstaar udmaerket, hvad du mener, men kan alligevel ikke finde ud
af at omsaette det til mit eget liv - og ville jeg saa i grunden vaere
paedofil? Jeg kunne fortsaette et givent forhold, ja, jeg kunne gifte
mig med vedkommende, men det ville altid, altid vaere med billedet,
lyden og lugten af " Milla, 8 aar " - og DET ville, om noget, vaere
enormt uaerligt.

> [...]
> Forstaaet paa den maade, at du har haft en tid og nogle op-
> levelser, der har udloest dette savn, det maa have vaeret
> en god tid, nogle gode oplevelser. Jeg arbejder selv med,
> at give slip paa dette her med at "svaelge" i alt det som ikke
> er, som kunne vaere, eller som er forbi. Jeg synes, at jeg
> er kommet langt. Naar jeg maerker, at jeg savner, saa lader
> jeg ogsaa mig selv maerke glaeden over det der var, og det
> som jeg fik ud af det. Jeg vil nemlig hellere have haft glaeden,
> end have vaeret forskaanet for savnet [...]

Forskellen er blot, at her gentager det sig, som en ond droem, man
aldrig vaagner op fra. Det ville vaere saa meget lettere, om ikke
man gang paa gang skulle stoede paa lige det problem - men ellers
deler jeg bestemt dit livssyn.

Apropos dem, problemerne, saa har jeg netop brudt med min omtalte
veninde, men det kan du altid laese mere om (ja, hvis ellers du gider)
i mit naeste indlaeg til Bo. Nu vil jeg foerst gaa ovenpaa og fremfoere
en monolog for min kaere seng.

Venlige hilsener
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Grrrrrrls. "

Fra : Sott

Dato : 03-05-02 12:17

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse

Hej T'abula R'asa :0)

> Ja, i den forstand, at andres smerte holder ens egen paa afstand. Selv
> har jeg i hvert fald draget nytte af bl.a. andres sindssyge og
> personlige kriser. Og har da indimellem sendt noget brugbart retur.

Det kan jeg godt nikke genkendende til, det er også lidt
hen ala - der er nogle der har/har haft det værre end jeg,
og så er det hele ikke så slemt endda.

Men jeg synes efterhånden som tiden er gået, at det indeni
mig føles som om, at fokuseres der på det negative, så
"vokser" det og kommer til at fylde for meget i livet, det
bliver for "let" at synke hen i apati og/eller depressioner,
når jeg hele tiden holder det negative "i hånden".

Jeg har fundet mere nytte i at vende blikket mod det positive,
hvad er det der er godt, når det er godt, og hvorfor er det så
godt? Jeg er kommet til den erkendelse, og den er selvfølgelig
både individuel og subjektiv, at det jeg bruger min tid til, det
fylder tilsvarende meget - og så vil jeg ikke hellige min tid så
meget til det negative, når det positive også er indenfor række-
vidde.

Igen sagt med andre ord - hvor jeg før læste meget om andres
smerte og deres kamp for "at overleve" fysisk og psykisk, der
valgte jeg efterfølgende f.eks. at læse om de som er kommet
gennem disse faser, hvordan de gjorde det, og hvordan deres
liv efterfølgende er blevet. Og nu læser jeg om der hvor man er,
når man har det godt - om filosofiske tanker, gjort omkring
et liv i udvikling.

> Jo, det kunne nemt taenkes, at man bar paa en fortid som narkoman,
> ungdomskriminel, alkoholiker, misroegtet barn, BZer, sindslidende,
> flygtning, hjemloes eller lignende forfulgt/udstoedt/forpint eksistens.

Ja, det er måske, når alt kommer til alt - de færreste der vokser
op helt uden mén.

> [...]
> omkring en ny bil, et stoerre sofabord eller "interessen" for arten af
> dyr, som har ladet livet for endnu en middag

Livets ulidelige lethed?

> - selv er jeg veganer
> (ingen dyr, ingen produkter fra dyr), saa ja, den maatte jo ogsaa
> komme foer eller siden.

Har du så noget imod de, som vælger at spise kød?

> Med andre ord, Soes, flere foelelser, flere sandheder, less bullshit.

Jeg kan godt nikke genkendende til, at de mennesker der
på forunderlig vis er gået gennem livet, (næsten) uden at få ridser
i sjælen, ofte virker meget mindre følelsesladede. Ligesom
jeg kan nikke genkendende til, at mennesker med en livs-
historie, der rummer dyb smerte er meget følelsesfulde
mennesker. Men det er på overfladen, det er fordi mennesker
med megen smerte, bærer den som en frakke, så vi alle kan
se den og tage del i den - det er ikke fordi mennesker, der
umiddelbart virker "uberørte" ikke også har deres følelser,
deres smerte - den er bare ikke så udstillet (frivilligt og/eller
ufrivilligt).

Jeg har omsider forstået, at for mit eget vedkommende er
der ikke noget positivt at hente i andres smerte - udover
når jeg kan tilbyde dem lidt af mig selv, til at mildne denne
smerte. Jeg behøver ikke lære af andres smerte, (måske nok
af deres erfaringer) for jeg ved til fulde, hvad smerte er. Det
kan ikke validere eller mindske min, ikke engang sætte den i
relief - for smerten er vor egen, og ligeså er vore kampe og
vore sejre.

> [...]
> maend som 13-aarig, og der er min egen jo for laengst falmet - ja,
> saamaend allerede ved en 10-12 stykker - saa i den situation ville der

Og det var ud fra dette jeg skrev.
Faktisk, fordi denne mand som jeg havde en seksuel oplevelse
med, og havde følt mig forelske i, _ikke_ ville have fuldbyrdet
samleje med mig, og jeg så gerne ville med ham - det sårede
mig, og jeg følte virkelig, at jeg var "forkert", fordi jeg så gerne
ville, og han afviste mig. Det var så sikkert, hvad man ville kalde
"anden seksuel omgang".

Det blev selvfølgelig forværret af afhøring og efterfølgende
retsag osv. Men jeg troede reelt, at der måtte være noget
galt med mig - især fordi det under retsagen kom frem, at
der jo var andre, som han havde haft samleje med. Inde
i mig, blev det så til - at han måske tændte på de som ikke
ville, og jeg ville jo. Nogle af de andre børn var i hvert fald
dybt traumatiseret af det - sådan oplevede jeg ikke mig selv,
men jeg følte mig også meget "moden" af min alder, allerede
dengang.

Det sværeste var dog foran dommere, advokater og min
mor at fastholde, at jeg ville selv - og kun min åbenbart
medfødte hårdnakkede indstilling til ærlighed, gjorde det
muligt. For det var faktisk ydmygende - især når det inde
i mig, føltes som at skulle vedkende sig offentligt, at han
havde afvist mig.

> [...]
> liv, ville det ikke vaere lettere at bryde med folk, du ikke havde
> holdt om, kysset og vaeret i seng med, end mennesker hvis puls, du kan

Nej, det tror jeg ikke. Når jeg tænker på min barndomsveninde,
så er savnet efter hende faktisk meget større, end efter min
eksmand, som jeg havde ved min side i næsten 10 år. Hun
"lever" i mig, på en helt anden måde. Vi har også haft kontakt
indimellem som voksne, så det er ikke fordi jeg slet ikke har
set hende siden - hun er bare fra denne særlig tid fra 7-14 år,
hvor jeg var (delvist) færdig med at blive præget af mine for-
ældre og derfor selv "opsøgte" prægning hos venner og veninder
og også f.eks. voksne (mænd).

Det er jo mig, jeg kan ikke tale for andre.

> [...]
> et kommercielt lorteband er langt smartere end undertegnede ifoert
> sweater og slidte cowboybukser med svaj, staar man med sine lange dreads

Og for andre igen, bliver disse kommercielle bands aldrig
interessante, fordi mennesker med hvem man knytter bånd,
altid vil være mere interessante - sådan var det for mig.

Jeg har aldrig været "fan" af andet end mennesker, der berørte
mig på den ene eller anden måde - og selv gennem afvisning,
afhøringer og retsag - fastholdt jeg inden i mig, at han havde
givet mig nydelse - godt nok noget jeg endte med at skamme
mig over længe efter. Han behandlede mig godt, han var
omsorgsfuld og kærlig, han skabte (for mig) et fristed i sin
lejlighed, hvor jeg altid kunne komme. Og det er mig stadig en
gåde, hvordan vi børn kunne opleve det så forskelligt, og
måske endnu mere, hvorfor min oplevelse slet ikke kunne
sammenlignes med nogle af de andres.

> Men, Soes, jeg har heldigvis vaeret forskaanet for den oplevelse.

Det har jeg ikke.

Til gengæld har jeg som 12 årig oplevet den anden side af
skalaen - nemlig at jeg var sammen med en 22 årig (jeg
var jomfru, og lige fyldt 12 år) og det gjorde så ondt, og
han var ikke spor omsorgsfuld - og ham mistede jeg
lynhurtigt al interesse for - faktisk i selvsamme stund. Men
jeg er ikke i tvivl om, at havde han været omsorgsfuld og
kærlig, så havde min "forelskelse" i ham varet meget længere.

> [...]
> mig med vedkommende, men det ville altid, altid vaere med billedet,
> lyden og lugten af " Milla, 8 aar " - og DET ville, om noget, vaere

Det her skal jeg tænke meget mere over....
Når jeg er forelsket/elsker, er der sider i en mand, som jeg
finder mere tiltalende end andre. F.eks. kan jeg netop godt
lide "legebarnet" i os mennesker, evnen til om ikke andet så
for en stund, at give os hen i glæden ved blot at lave gade-
drenge-hop ned af en lang gang. Det kan virke overfladisk,
men det er så befriende og glædeligt, at det give mig meget.

Inde på arbejdet må de tro, at jeg er småskør - når jeg gør det,
men der er ingen der siger noget, de smiler bare *S*

Der er også sider i en mand, jeg ikke har det helt så let med.
Det synes jeg ikke gør min kærlighed uærlig. Det gør den
bare nuanceret. Det gør den legende og alvorsfuld i samme
relation - og jeg kan godt lide den vekselvirkning. Jeg synes,
at det er enormt svært at sætte ord på disse ting... og jeg
synes slet ikke, at jeg rigtigt får sagt det, som jeg sådan
prøver at sige... måske fordi det mere er noget med følelser
indeni... *hmmm*

> [...]
> aldrig vaagner op fra. Det ville vaere saa meget lettere, om ikke
> man gang paa gang skulle stoede paa lige det problem - men ellers

Lige det problem...... *tankerne drøner lige derudaf*
Tænk, jeg har haft problemer med at tage imod omsorg....
Men jeg kunne godt tage imod omsorg fra ham, da jeg var
13 år - efterfølgende blev det så gjort til noget, som jeg
endte med at skamme mig over.....hmmm....... og nu synes
jeg, at inden for det sidste års tid - der har knuderne i
mig løst sig, og jeg både kan og vil tage imod omsorg og
ømhed... til gengæld går de mænd, som så giver mig omsorg...
og jeg ender med igen at føle mig afvist, præcis som dengang.

Åh, måske har jeg flygtet fra den situation i alle disse år, ved
at forelske mig i mænd, der ikke kunne/ville give omsorg,
fordi jeg har frygtet afvisningen sådan... og nu da det så
kommer ind i mit liv igen, så genskaber jeg situationen fra
dengang, med at blive/føle mig afvist - og jeg "giver mig selv
skylden" ved at tro på, at det hænger sammen med min
store sexlyst.

Øhmm.... nogle gange forklæder den samme problemstilling
sig måske, så vi tror på, at vilkårene har ændret sig, mens
det i princippet er samme omdrejningspunkt vi er bundet
til.

> [...]
> veninde, men det kan du altid laese mere om (ja, hvis ellers du gider)
> i mit naeste indlaeg til Bo. Nu vil jeg foerst gaa ovenpaa og fremfoere

Jeg vil gerne læse mere....
Håber det var en frugtbar monolog du fik gennemført *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 03-05-02 18:11

Sott skrev:

SNIP
> Jeg har omsider forstået, at for mit eget vedkommende er
> der ikke noget positivt at hente i andres smerte - udover
> når jeg kan tilbyde dem lidt af mig selv, til at mildne denne
> smerte.

Lige en kommentar:
Dårlig ide. At mildne andres smerte gør jo at man fastholder dme i
smerten så de ikke får bearbejdet det og kommer ud på den andne
side af smerten. "Hvis det ikke gør ondt nok hvorfor så gøre noget
ved det?"

SNIP et meget stærkt og smukt indlæg

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Sott

Dato : 03-05-02 20:55

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> smerten så de ikke får bearbejdet det og kommer ud på den andne
> side af smerten. "Hvis det ikke gør ondt nok hvorfor så gøre noget

Nogle gange kan et par trøstende ord gøre underværker,
især når smerte er noget kontant - som når ens mand er
syg gennem mange, mange måneder - så kan jeg tilbyde
min tid og min trøst, når en ellers stærk kvinde, har brug
for at vise sin sorg. For hans skyld er hun jo stærk og
står som en stabil støtte - og så har hun mig at ringe til
og snakke med i timer, når hun skal ud med alle de ord,
hun ellers ikke får sagt.

Det elsker jeg hende for, og for hende styrke, der skinner
igennem, selv når hun er allermest sårbar og trist.

> SNIP et meget stærkt og smukt indlæg

Tak, søde...

Knuser
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 03-05-02 21:30

Sott skrev:

> [...]
> står som en stabil støtte - og så har hun mig at ringe til
> og snakke med i timer, når hun skal ud med alle de ord,

Jeg kan se at du misforstår mig
Den smerte jeg snakker om er den hvor folk har et valg: de kan gå
i terapi, de kan tage deres røv sammen osv. Dte kan ikke nyte
noget at lege Florence med en fyr eller pige der har problemer: at
lindre den smerte fastholder vedkommende i det der giver smerten.
Så bliver den jo dulmet indtil næste gang og næste gang og...

Den smerte du snakker om her SKAL man lindre hvis man kan og har
overskuddet.

SNIP
Kram
Tomas

Fra : Sott

Dato : 03-05-02 21:37

Hej Tomas :0)

> Jeg kan se at du misforstår mig

Du har ret - jeg misforstod, det var ikke med vilje *S*

> [...]
> lindre den smerte fastholder vedkommende i det der giver smerten.
> Så bliver den jo dulmet indtil næste gang og næste gang og...

Du har ret igen - klogesen

> Den smerte du snakker om her SKAL man lindre hvis man kan og har
> overskuddet.

Ja, netop min indstilling *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 04-05-02 15:04

Tomas O. skrev i en meddelelse news:Xns9203E56BCEFE3vampyre@teledanmark.dk...

Hej Tomas, hyggeligt at møde dig forleden *S*

Til Søs
> [...]
> lindre den smerte fastholder vedkommende i det der giver smerten.
> Så bliver den jo dulmet indtil næste gang og næste gang og...

Det er jeg ikke enig med dig i.
Det kan faktisk være med til at give folk et los i røven,
at man viser, man bekymrer sig om og er der for dem.
At vise, de ikke er helt alene i verden.
For man kan lytte, så vedkommende får luft og på den
måde får en smule ro og den sidste energi til virkelig at
gøre noget ved sit problem. Det er ikke sikkert, det
fastholder personen. Det er svært at søge hjælp, hvis man
er så fortvivlet, at man tuder og slet ikke kan tænke rationelt.
Så kan man have en tendens til at søge indad og virkelig
blive fastlåst.
Som ven kan man medvirke til, at der bliver løst lidt op.
Og så kan man støtte vedkommende i, at det er rigtigt
og vigtigt at søge videre hjælp.

Og så findes der mennesker, som ved at snakke med
deres venner og bearbejde tingene selv kommer videre
ad den vej. Det kender jeg en, der er god til. Han var
meget langt nede, og jeg syntes, han skulle søge hjælp,
men han ville selv klare det. Jeg troede ikke, han kunne
klare det ved at snakke med os og så selv gøre resten
af arbejdet, men så ham komme ud på den anden side.
Det er en styrke, jeg ikke ved, om jeg selv ville kunne
mobilisere eller indeholde i en sådan situation.

Og så mener jeg ikke, man skal lege terapeut, når man er
en ven, fordi det så kan være svært at skille tingene ad.
Jeg har prøvet at gøre det med en veninde, som fik meget
ud af det, men jeg blev forvirret og havde svært ved at
"hoppe" mellem de to roller, så jeg måtte sige fra. Der skal
en professionel til. Ellers ryger venskabet.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Tomas O.

Dato : 05-05-02 00:16

Hanne L skrev:

> Hej Tomas, hyggeligt at møde dig forleden *S*

I lige måde :)

> [...]
> er så fortvivlet, at man tuder og slet ikke kan tænke
> rationelt. Så kan man have en tendens til at søge indad og

Du misforstår mig også *G* men det er ok, jeg må forklare mig
bedre. Vend lindring forstår jeg det sådan at for eksempel en
kvinde bare bliver ved med at 'finde sig i at hendes mand er
skideligeglad med hende og ikke tager en skid hensyn til hende
fordi han er fucked indeni. Den for for lindring udne samtale og
en prøven på at komme videre.. den forsinker kun den andens
'helbredelse'.

Du siger jo her det essentielle:
> [...]
> For man kan lytte, så vedkommende får luft og på den
> måde får en smule ro og den sidste energi til virkelig at

Men en mand der foreksempel IKKE lukker op og snakker men bare
kærer i sit vanlige mænster der fatsholdes han jo i sit skidt hvis
ma bare lindrer udne at sparke ham i røven eller gå.

> Som ven kan man medvirke til, at der bliver løst lidt op.
> Og så kan man støtte vedkommende i, at det er rigtigt
> og vigtigt at søge videre hjælp.

Nemlig, men for at kunne hjælpe nogne skal de være klar til det og
erkende at de har behov for hjælp, er de ikke der og man lindrer
deres smerte fastholdes de i skidtet.

SNIP
Jeg håber det er mere klart nu

For vi er slet ikke uenige

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Hanne L

Dato : 07-05-02 11:12

Tomas O. skrev i en meddelelse news:Xns9205D4A18F15vampyre@teledanmark.dk...

Hej Tomas

> [...]
> fordi han er fucked indeni. Den for for lindring udne samtale og
> en prøven på at komme videre.. den forsinker kun den andens

Så tror jeg, den fes ind *GGG*.
Og jeg er enig. Der må være en grænse for, _hvor_
længe man hænger fast i suppedasen. I sådan et
tilfælde gør man hende en bjørnetjeneste ved kun at blive
ved med at bekræfte hende i, at hun har ret.

> Men en mand der foreksempel IKKE lukker op og snakker men bare
> kærer i sit vanlige mænster der fatsholdes han jo i sit skidt hvis
> ma bare lindrer udne at sparke ham i røven eller gå.

Præcis. Se svar nedenfor.

> Nemlig, men for at kunne hjælpe nogne skal de være klar til det og
> erkende at de har behov for hjælp, er de ikke der og man lindrer
> deres smerte fastholdes de i skidtet.

Klart, ingen kan hjælpes, hvis de har modstand imod det
indeni. Hvis de alene gør det pga omgivelsernes pres,
så kommer de ingen vegne.
Havde jeg snakket med en person igen og igen, hørt
vedkommende sige gentagne gange at nu vil han/hun søge
hjælp, og der stadig ikke sker noget, så ville jeg gøre kort
proces til sidst og sige: Ved du hvad, jeg vil gerne snakke
med dig om alt muligt andet, men så længe du ikke gør noget
ved dine forsætter og udtalte indsigt om, at du behøver
hjælp, så gider jeg ikke sidde og rode rundt i det problem
sammen med dig.

> SNIP
> Jeg håber det er mere klart nu

Jeg håber, jeg har forstået det rigtigt nu

> For vi er slet ikke uenige

Det tror jeg egentlig heller ikke.

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Esben

Dato : 07-05-02 22:23

> [...]

> liv efterfølgende er blevet. Og nu læser jeg om der hvor man er,
> når man har det godt - om filosofiske tanker, gjort omkring

Hej Søs!

Jeg kom lige til at tænke på Harry Potter - håber du har læst bøgerne!

Han bliver advaret mod at blive paralyseret af spejlet, hvor han ser det
han allermest begærer: den familie han ikke har kendt. Et fantastisk
godt billede på den blindgyde, men kan ryge ind i i terapi. At fokusere
så totalt på det man aldrig fik, i stedet for at finde en måde at komme
videre på.

Jeg må sige at jeg selv har været den mølle igennem - og nok ikke er vel
ude af den endnu.

Der kan være meget livsfylde i virkelig at blive mødt de steder man ikke
blev det som barn og få opfyldt de gamle behov. Men det er et svært
helvede at vriste sig ud af når livet er en plage af forladthed over
kontakt der ikke var der - så handler det om at få nogle nye
("korrigerende") erfaringer - opleve at der er kontakt nu - at jeg kan
blive mødt på de behov der er nu.

Samtidigt må man tage den tunge tur og indse, at der ikke er nogen kære
mor og far, at _de_ nok aldrig vil møde én der - lige som man i det hele
taget ikke kan blive mødt på barnets præmisser.

Deri ligger så måske også friheden - i at kunne slippe det man ikke fik
- og være her i det ny livs mangfoldige muligheder.

Kærlig hilsen
esben
der sjældent skriver "man" så mange gange...

Fra : Sott

Dato : 20-05-02 14:06

"Esben" <esha@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Esben :0)

> Jeg kom lige til at tænke på Harry Potter - håber du har læst bøgerne!

Det har jeg ikke, og jeg har heller ikke set filmen.

> [...]
> godt billede på den blindgyde, men kan ryge ind i i terapi. At fokusere
> så totalt på det man aldrig fik, i stedet for at finde en måde at komme

Det synes jeg lyder rigtigt.

> [...]
>
> Deri ligger så måske også friheden - i at kunne slippe det man ikke fik
> - og være her i det ny livs mangfoldige muligheder.

Jeg synes dine betragtninger er smukke, jeg har ikke yderligere
tilføjelser - de står så stærkt i sig selv.

Kærlig hilsen
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-05-02 10:58

Hej igen, Soes.

> Har du saa noget imod de, som vaelger at spise koed?

Man kan vel altid diskutere, om ikke den almindelige forbruger i sidste
ende er ansvarlig for, at mange dyr lider i det industrialiserede
landbrug og senere maa lade livet paa slagterierne, men denne drives
saa af sult og vane, hvor sidstnaevnte alene fokuserer paa en
oekonomisk gevinst, hvad der trods alt er langt mere beklageligt.

Hvad forbrugeren angaar, er der naturligvis ogsaa forskel paa, om man
koeber koed, aeg og maelkeprodukter i det lokale supermarked - eller
en helt unoedvendig pels til 45.000,- De sidste sponsorerer jeg og Co.
gerne med en spand roed maling, hvis du vil have et mere kontant svar.

Men nu var der slet ingen statement bag min oplysning. Jeg fortalte det
faktisk kun, for at tegne et endnu mere nuanceret billede af mennesket
bag disse linier. Paa et eller andet tidspunkt maa det vel for Fanden
gaa op for andre, at venstrefloejspolitik harmonerer slet med
beskyldningerne om at ville dominere og voldtage mindreaarige.

> [...]

> i mig, blev det saa til - at han maaske taendte paa de som ikke
> ville, og jeg ville jo. Nogle af de andre boern var i hvert fald
> dybt traumatiseret af det - saadan oplevede jeg ikke mig selv,
> men jeg foelte mig ogsaa meget "moden" af min alder, allerede
> dengang.

> Det svaereste var dog foran dommere, advokater og min
> mor at fastholde, at jeg ville selv - og kun min aabenbart
> medfoedte haardnakkede indstilling til aerlighed, gjorde det
> muligt. For det var faktisk ydmygende - isaer naar det inde
> i mig, foeltes som at skulle vedkende sig offentligt, at han

I stedet for denne vel- kontra modvilje, kunne en anden forklaring
vaere, at din modenhed ikke var det, omtalte person fandt interessant,
at du som foelge heraf bare ikke var hans type, hvad personlighed og
udseende dengang angik. Naar du lidt laengere nede skriver

> Han behandlede mig godt, han var omsorgsfuld og kaerlig, han skabte
> (for mig) et fristed i sin lejlighed, hvor jeg altid kunne komme.
> Og det er mig stadig en gaade, hvordan vi boern kunne opleve det
> saa forskelligt [...]

er det i hvert fald svaert at faa oeje paa eventuelle sadistiske/
dominerende traek. Hvad du beskriver, ligner derimod mere den desvaerre
velkendte type, som maaske nok elsker boern, men alligevel ender op med
at skade dem, fordi denne af forskellige grunde ikke evner at saette
barnets interesser over egne behov. Det goer ikke disse handlinger mere
lovlige, ligesom det heller ikke goer dine og andres oplevelser mindre
smertefulde, men giver i det mindste en mulig forklaring.

> Det her skal jeg taenke meget mere over....
> Naar jeg er forelsket/elsker, er der sider i en mand, som jeg
> finder mere tiltalende end andre. F.eks. kan jeg netop godt
> lide "legebarnet" i os mennesker, evnen til om ikke andet saa
> for en stund, at give os hen i glaeden ved blot at lave gade-
> drenge-hop ned af en lang gang. Det kan virke overfladisk,
> men det er saa befriende og glaedeligt, at det give mig meget.

> [...]

Jeg forstaar godt, hvad du mener, men selvom jeg maatte " (gen)finde
barnet " i den unge eller voksne, vil hun stadig vaere foruden de
fysiske traek, jeg taender sexuelt paa hos visse mindreaarige piger.
Ingen kvinde vil nogensinde kunne konkurrere med disse, foeler jeg.

En lille anekdote i den forbindelse. Jeg husker, hvordan jeg meget
tidligt foelte jeg mig direkte frastoedt af kvindens skede med dens
haarvaekst og synlige koenslaeber, ja, dens slaaende lighed med
indvolde, som Rene fra gruppen her engang skrev, naar man var saa
uheldig at stifte bekendtskab med den fra bl.a. omklaedningsrum og
svoemmehaller. Det fik mig specielt i 10-11-aars alderen til at
spekulere paa, om jeg mon var homosexuel - hvilket dengang, modsat
i dag, ville have vaeret en sand katastrofe. Havde jeg for pokker
bare vaeret klar over, at det handlede om noget helt andet - og,
ja, saa ironisk alligevel selv samme kropsdel.

Venlige hilsener
Peter S. Winding, s.a.p.
TabulaRasa@nym.alias.net

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Grrrrrrls. "

Hvis du laeser dette, Gudrun: Jeg har nu to gange forsoegt at kommentere
et af dine indlaeg i den anden traad. Lad os se, om ikke det skulle
dukke op, for ellers maa jeg proeve igen senere.

Fra : Sott

Dato : 12-05-02 21:24

Godaften Peter :0)

> [...]
> gaa op for andre, at venstrefloejspolitik harmonerer slet med
> beskyldningerne om at ville dominere og voldtage mindreaarige.

Jeg blev blot i tvivl, så jeg er glad for, at du lige fremhæver og
forklarer yderligere. Jeg opfattede det nemlig kortvarigt som
en statement *S*

> [...]
> at du som foelge heraf bare ikke var hans type, hvad personlighed og
> udseende dengang angik. Naar du lidt laengere nede skriver

Ja, det kunne faktisk være en udemærket forklaring, jeg havde
på mange måder allerede mistet den barnlige uskyld, som jeg
tænker, mangen en pædofil finder smuk og ønskelig i et barn.
Dertil kommer, at han måske blev forskrækket over at opdage,
at jeg ikke var jomfru - jeg ved det jo af gode grunde ikke, da
jeg aldrig nåede til at spørge.

> er det i hvert fald svaert at faa oeje paa eventuelle sadistiske/
> dominerende traek.

Sådan opfattede jeg ham i hvert fald ikke.

> [...]
> lovlige, ligesom det heller ikke goer dine og andres oplevelser mindre
> smertefulde, men giver i det mindste en mulig forklaring.

Det er meget sandsynligt.

> [...]
> fysiske traek, jeg taender sexuelt paa hos visse mindreaarige piger.
> Ingen kvinde vil nogensinde kunne konkurrere med disse, foeler jeg.

Det kan jeg godt se - også i relation til et andet indlæg hvori du
bl.a. skriver, at man jo "tænder" på noget i det andet menneske,
og "ikke tænder" på noget andet i andre mennesker. Sådan opleves
det også af mig i relation til mænd, nogle "fanger" mig - andre ikke.

> [...]
> bare vaeret klar over, at det handlede om noget helt andet - og,
> ja, saa ironisk alligevel selv samme kropsdel.

Der er nu forskel på kvinder *S* - jeg har set skeder, jeg syntes
var usædvanligt grimme og andre der var virkelig smukke.
Som med så meget andet er der tale om præferencer, det er
bare svært for en mand at spørge en kvinde, om hun har "lange"
nedhængende skamlæber f.eks. Nu tænker jeg så ikke lige i
pædofile baner, men mellem to voksne.

Et kig ind i en kvindes skede er jo også på mange måder et
kig ind i menneskekroppen, og der er der jo meget naturligt
indvolde *S*. Lidt ligesom at kigge én ned i halsen.

Det er da godt, at du nu ved bedre og ikke længere er i tvivl
om hvorvidt du er homoseksuel eller ej, uvisheden synes jeg
nemlig må være forfærdelig.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 13-05-02 15:36

Hej, Soes [smil]. Jeg skrev:

> Der er nu forskel paa kvinder *S* - jeg har set skeder, jeg syntes
> var usaedvanligt grimme og andre der var virkelig smukke. [...]

Bestemt. Bestemt...

Jeg springer videre til noget, du skrev til Rodenberg i traaden
" Anti-psykiatri og paedofile forhold. Business as usual ",
hvor du skriver:

> [...] jeg ville foretraekke Peter fremfor de gimper, der lod min
> datter haenge i ¢ time med hovedet i klemme i gelaenderet, fordi de
> skulle staa og skvadre og ryge cigaretter i gaarden og derfor ikke
> havde tid til at vaere opmaerksomme paa boernene!

Rodenberg skriver:

Du svarer med:

> Ja, hvis jeg kendte tilpas meget til personen og eftersom mine
> boern er godt rustet hjemmefra og derfor er fuldt ud klar over,
> at deres krop er deres, og ingen skal goere noget med den,
> som de ikke selv er interesseret i.

> Naar jeg skriver "kendte tilpas meget til personen", saa mener
> jeg paa en saadan maade, at jeg selv individuelt kunne bedoemme,
> om jeg mente, at der var noget at frygte, og det ville ogsaa vaere
> mere relevant om boernene var tryg ved ham/hende, end om
> personen var paedofil.

> Kunne du finde paa, at bruge "tabulator" som barnepige til dine egne
> [...]

Og skriver senere:

> Peter kunne godt passe mine boern, uden problemer - saafremt mine boern
> ville passes af Peter. Jeg spoerger dem faktisk, og lade ikke hvem
> som helst passe mine boern. Det er mindre vigtigt, hvem jeg trives
> med, end hvem de trives med - naar det kommer til pasning - det er
> jo dem, der er hjemme, ikke jeg.

At du drejer den, " - saafremt MINE boern ... ", vender jeg lige
tilbage til. Men foerst, tak for tilliden (og din generelle opbakning).

Alligevel skal man ikke undervurdere min person. Taenk om dine kaere
unger blev udsat for antikapitalistisk indoktrinering, om undertegnede
fik omdannet dit ligesaa kaere hjem til en oeko-revolutionaer,
maoistisk loerdags-skole. Verden er slet ikke saa ufarlig,
som nogen derude bilder sig ind. Jokes aside.

Din holdning overrasker mig ikke specielt, for som jeg netop har
oplevet det i forhold til mine bi- og heterosexuelle venner, som alle
med tiden er blevet bekendt med min sexualitet, vaelger man at se paa
mig som enkeltperson, fremfor de loegnagtige egenskaber, man saa ofte
tildeles af bl.a. presse og politi.

At du, lige her til sidst, vender den om, " saafremt mine boern ville
passes af Peter ", faar mig til at taenke paa noget ret vigtigt i
diskussionen omkring paedofile forhold:

Det er ofte blevet sagt, " at Peter har fravalgt sexuelt samkvem med
boern ", men sagen er ogsaa, at flere af boernene selv ville vaelge
fra. Om jeg en dag " maatte bestemme mig for " at ville udleve denne
sexualitet, er det jo ingenlunde ensbetydende med, at den paagaeldende
pige indeholdt et tilsvarende oenske. Forstaar du, hvor jeg vil hen?
Det lyder bare noget saa indbildsk, at det alene skulle vaere op
til mig og andre paedofile af saette kursen for disse foelelsers vandren.

Fra : Sott

Dato : 13-05-02 20:28

Hej igen Peter :0)

> Jeg springer videre til noget, du skrev til Rodenberg i traaden
> " Anti-psykiatri og paedofile forhold. Business as usual ",
> hvor du skriver:

Spring du bare *S*

> [...]
> maoistisk loerdags-skole. Verden er slet ikke saa ufarlig,
> som nogen derude bilder sig ind. Jokes aside.

Jeg kan godt se, hvor du vil hen - det er på mange måder
relevant, blot føles det ikke så relevant i forhold til mine
børn og jeg. Dette skriver jeg, ud fra disse forudsætninger:
Mine børn er aldrig og vil aldrig blive passet særligt meget
og/eller særligt længe, simpelthen fordi jeg for det meste er
lige her. Det betyder at hvor gerne et andet menneske end
ville præge børnene, ville det vanskeliggøres af, at der ikke
ville blive tale om pasning i en sådan udstrækning, at det
ville kunne gøres på en tilnærmelsesvis effektiv måde.

> [...]
> med tiden er blevet bekendt med min sexualitet, vaelger man at se paa
> mig som enkeltperson, fremfor de loegnagtige egenskaber, man saa ofte

Det synes jeg lyder meget fornuftigt.

> [...]
> Det lyder bare noget saa indbildsk, at det alene skulle vaere op
> til mig og andre paedofile af saette kursen for disse foelelsers vandren.

Du har selvfølgelig ret, endnu et aspekt der kunne være blevet
glemt, dersom du ikke drog det frem i lyset.

Jeg forstår så udemærket hvor du vil hen.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-05-02 10:30

Fra : T'abula R'asa

Dato : 10-05-02 21:33

Fra : T'abula R'asa

Dato : 18-05-02 22:12

Soes misforstod:

> [...]
> maoistisk loerdags-skole. Verden er slet ikke saa ufarlig,
> som nogen derude bilder sig ind. Jokes aside.

Maaske jeg skulle have placeret " Jokes aside " i starten af naeste
afsnit, for det var ment som en joke. Jeg ville allerhoejst laere
dem at stave til "McMurder".

Ironi / venlige hilsener

Fra : Sott

Dato : 19-05-02 00:36