Opløsning [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 11-03-02 14:43

Spørgsmål om VB og skærmopløsning.

Tilsyleladende læser VB's IDE skærmopløsningen, når *VB* startes, og ikke
når det program, man udvikler på, startes...Oder?

Hvis man skifter skærmopløsning, *mens* VBs IDE kører, risikerer man, at
Screen.Width returnerer en forkert værdi, når ens app starter. Det er jo
ikke et problem, når app'en kører som EXE, men 'træls', mens man udvikler,
fordi man er nødt til at lukke VB helt ned for at skifte opløsning.

Eller er man?

Er der en fiks metode (API evt) som *tvinger* app'en i udviklingsmiljøet til
at opdatere oplysningerne om opløsning?

----

Sidespørgsmål:
Jeg kører med flere skærmkort i maskinen. På min Win98-maskine sidder 4
kort. Når jeg læser Screen.Width i VB, får jeg én skærms bredde.... På min
Win2000-maskine sidder ét kort med to udgange. Når jeg her læser
Screen.Width, får jeg den *samlede* bredde.

Er der et API-kald, som med sikkerhed giver det ene eller andet andet uanset
skærmkorttype og Win-version?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk