Skærme
Fijala 3554
14" eller 15"
Fra : Ngr.

Dato : 11-03-02 13:48

Hej.

Jeg har en hel del ældre skærme, som jeg ikke
helt kender størrelsen på.
Så er der ikke en der kan give mig standard målene
for 14" og 15" skærme??

På forhånd tak.
Hilsen Dcu

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-03-02 14:39

"Ngr." wrote:

> Hej.
>
> Jeg har en hel del ældre skærme, som jeg ikke
> helt kender størrelsen på.
> Så er der ikke en der kan give mig standard målene
> for 14" og 15" skærme??

Gerne en 14" er 14" diagonalt og en 15" er tilsvarende 15"

Problemet er at det synlige areal varierer en del og at der er 14"
skærme som har større synligt areal end en 15", det bedste du kan gøre
at kigge på mærkaten bag på skærmene og så finde dem på nettet.

Mvh

Bruno

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 11-03-02 17:38

> Gerne en 14" er 14" diagonalt og en 15" er tilsvarende 15"

Det kan man ikke altid regne med for de 14" og 15" angiger billedrørets
længde og ikke den diagonale længde på skærmen.

Derfor kan der godt være forskel på 2 14" skærmes størrelse

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-03-02 19:07

Jeremias Sørensen wrote:

> Det kan man ikke altid regne med for de 14" og 15" angiger billedrørets
> længde og ikke den diagonale længde på skærmen.

? Er du sikker på det, det strider ihvertfald imod alt hvad jeg har læst
hidtil. Hvordan så fx. med de såkaldte shortneck monitorer?

Mvh

Bruno

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 11-03-02 19:14

> ? Er du sikker på det, det strider ihvertfald imod alt hvad jeg har læst
> hidtil. Hvordan så fx. med de såkaldte shortneck monitorer?

Han mener nok billedrørets diagonale længde, for det er det rigtige......

--
Mvh. Kim, Aalborg

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-03-02 23:23

Kim Fritze Sillasen wrote:

> Han mener nok billedrørets diagonale længde, for det er det rigtige......

Så tror jeg vi er enige allesammen, omend man vil egentlig ikke kan tale
om at diagonalen har en længde

Mvh

Bruno

Fra : Ngr.

Dato : 12-03-02 08:47

Hej.

Jeg takker for jeres svar, selvom jeg ikke blev klogere af det )

Hilsen Dcu