Cramer gasgrill..
Fra : Jens Jørgen

Dato : 11-03-02 12:56

Har lige købt Cramer Classic 1 ( med støbte aluminiumssider). Der fulgte en
gasslange med, hvor jeg så har monteret regulator. Men grillen som sådan har
ingen knap for luk/åben for gassen. Hvordan tænder man sådan en ? Sætter
jeg regulatoren på gasflasken, begynder gassen vel at drøne ud....eller ???
Uvidenheden er stor, men jeg håber på Jeres hjælp.

Fra : PHK

Dato : 11-03-02 13:00

"Jens Jørgen" <snedkerstien@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen knap for luk/åben for gassen. Hvordan tænder man sådan en ? Sætter
> jeg regulatoren på gasflasken, begynder gassen vel at drøne ud....eller
???

Hvis du sætter regulatoren på gasflasken, og flasken er lukket, er der ingen
problemer med udsivende gas :)

Du kan kun slukke for gassen ved at slukke for gasflasken.

Ovenstående med forbehold, fordi jeg ved ikke om det er et lovkrav, at der
skal en afbryder på.

Vi sætter vores Cramer til udtaget på campingvognen, hvorpå der er en
afbryder ...

--
_
|_|

Fra : Jens Jørgen

Dato : 12-03-02 08:34

Tak PHK. Har leget med gasgrillen i går, og det er problemfrit. Jeg var
ikke klar over, at regulatoren kan sættes på og bliver siddende, uanset om
der er åbent eller lukket. dermed har jeg i princippet det samme som din
afbryder.

samtidig har jeg fulgt debatten på "mellem campister" ( DCU) , hvor en Tommy
Hansen kommer med vægtige indslag vedrørende netop Cramer-grillen, hvor han
på overbevisende måde argumenterer for, at der IKKE skal indskydes et
mellemled til regulering af gastilstrømningen, da blandingsforholdet
luft/gas derved ændrer sig. Hos mig fungerer det strålende med at justere
bakken op/ned.

Hilsen Jens Jørgen.