jeg skal bruge en bue!!!
Fra : Mik Andersson

Dato : 11-03-02 12:24

Hej med jer!!!
jeg skal bruge en bue og den skal være billig!!!
de eneste krav er: at man skal kunne skyde sån ok med den, og at den ikke
ser for nutids agtig ud, den skal nemmerlig bruges til live-rollespil, og så
skal den være billig!!!
så hvis du har en bue liggende som du ikke bruger mere så skriv lige hvor
meget du/i skal have for den og hvor jeg kan hente den(det skal helst være i
nærhedden af KBH/Tåstrup)

Håber nogen kan hjælpe.
Mik

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 12-03-02 23:27

"Mik Andersson" <skrivtilmik@hotmail.com> skrev :

> Hej med jer!!!
> jeg skal bruge en bue og den skal være billig!!!

(1): Tag en tyk pilegren.
(2): Buk den.
(3): Forbind enderne med sejlgarn.
(4): Du har nu en glimrende bue.

.... sådan gjorde vi da jeg var barn (for nogle ganske få år siden).

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

"I respond to three questions," stated the augur.
"For twenty terces, I phrase the answer in clear and actionable language;
for ten I use the language of cant, which occasionally admits of ambiguity;
for five, I speak a parable which you must interpret as you wish;
and for one terce, I babble in an unknown tongue."
- Jack Vance, "The Dying Earth"

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 13-03-02 12:45

"Klaus Æ. Mogensen" <klaudius@get2net.dk> writes:

> (1): Tag en tyk pilegren.
> (2): Buk den.
> (3): Forbind enderne med sejlgarn.
> (4): Du har nu en glimrende bue.

"Glimrende" er nu nok så meget sagt (det minder mest on den bue,
A. And lavede i en C. Barks historie), men den kan vel bruges til
live-rollespil, hvor våben jo helst ikke skal være farlige.

Hvis du vil lave en _rigtig_ langbue, tager du stammen af et passende
stort takstræ (de vokser langsomt, så du skal nok lede et stykke tid).
Den lader du så tørre i et årstid, hvorefter du kan lave 4 buer ved at
dele den radialt i fire stykker og forme hvert stykke til en lige
pind, som er smallere i enderne. Nå du spænder den op som bue, skal
de inderste årringe være yderst. Brug en snoet og voksbehandlet
oksetarm som streng.

Men nu har du et rigtigt våben, som jeg ikke vil anbefale, at du tager
med til rollespil. Og du skal nok styrketræne et par år for at spænde
den ordentligt.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)