Banshee Driver?
Fra : Jakob

Dato : 11-03-02 12:43

Kære NG.

Jeg har fået fingrene i et godt gammelt Creative Blaster Banshee (pci, 16mb)
og ønsker at køre det under WinXP.

Mit spørgsmål er: Hvilken driver er bedst egnet til det grafikkort?

På den ene side mener jeg, at jeg kunne vælge http://www.voodoofiles.com/938

Og på den anden side kunne jeg vælge
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp

.....men Creative synes ikke at have drivere til WinXP. Creative synes heller
ikke at have drivere til Win2000, som - vist nok - burde harmonere fint med
WinXP.

Så jeg er lidt i tvivl og håber en af Jer måske har et godt råd eller andre
forslag til drivers.

På forhånd tak :D

Mvh
Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-03-02 13:37

Jakob wrote:

> Så jeg er lidt i tvivl og håber en af Jer måske har et godt råd eller andre
> forslag til drivers.

Du har ikke fået fingre i et kort, men en forbandelse!

Mit bedste råd er at smide det langt væk for det er spild af tid og rode med
det, dels har Banshee kortene altid været problematiske (for nu at sige det
pænt) og dels er 3dfx lukket for noget tid siden så der findes svjv ingen
officielle certificerede drivere til XP.

Vil du alligevel prøve så er http://www.voodoofiles.com/5275 nok det bedste bud,
og det er ihvertfald bedre end det link du selv skrev til Voodoofiles som peger
på drivere til TNT kort

Mvh

Bruno

Fra : Jakob

Dato : 11-03-02 19:48

Uha, det var ikke gode nyheder.

Du skulle vel ikke have nogen beskrivelser/links til "forbandelserne"?

Havde det selv installeret for ca. 3 år siden i et Win98 system - men solgte
det til fordel for et GF2MX. Banshee kortet spillede ok på mit Epox
58-MVP3C-M (som det vist hedder). Men det nye GF2MX kort fra ASUS krævede
temmelig meget arbejde at få til at virke på det mobo (hvorimod der ingen
problemer er med mit nye ASUS A7V266-E :)

Siden mit indlæg har jeg forsøgt med installering af Banshee kortet. WinXP
synes at acceptere kortet uden at jeg har installereret specifikke drivere.
Dem fandt OS'et selv.

Men når der kunne være tale om en forbandelse, må jeg nok undlade at
installe specifikke drivere til kortet. "Lortet" kører ok nu, og så er det
vist med at holde det kørende. If it ain't broke, don't try to..... *lol*

Tak for hjælpen og linket til de specifikke drivere. Hvis det er muligt,
kunne det være interessant at høre mere om Banshee-forbandelserne......lever
kortet virkelig op til sit navn ..... :o

Bedste hilsner ;)
/Jakob

NB: Det med 3Dfx husker jeg vist godt, nu hvor du skriver det. Vist noget
med, at de blev købt op af en eller anden producent - mener at huske, det
var nVidia, men det er jo sådan set irrelevant

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-03-02 13:00

Jakob wrote:

> Uha, det var ikke gode nyheder.
>
> Du skulle vel ikke have nogen beskrivelser/links til "forbandelserne"?

Ikke rigtig, jeg husker blot dengang jeg købte et TNT kort og to af mine
bekendte købe Banshee kort i stedet. De oplevede alt lige fra at være nødt til
at reinstallere Windows NT til diverse spil som burde virke men ikke gjorde det.
Det er ikke umuligt drivere m.m. er blevet bedre, men det virkede som om også at
der var diverse hardware problemer.

> Men når der kunne være tale om en forbandelse, må jeg nok undlade at
> installe specifikke drivere til kortet. "Lortet" kører ok nu, og så er det
> vist med at holde det kørende. If it ain't broke, don't try to..... *lol*

Hmm, WinXP skal vistnok kunne lave noget med roll-back så det er ufarligt at
eksperimentere med drivere o.lign., præcis hvordan vej jeg dog ikke.

> Tak for hjælpen og linket til de specifikke drivere. Hvis det er muligt,
> kunne det være interessant at høre mere om Banshee-forbandelserne......lever
> kortet virkelig op til sit navn ..... :o

Jeg har ingen super konkrete links, men fandt dog en enkel lille ting i den rode
bunke som er mine bogmærker Se
http://www.billsworkshop.com/banshee/banshee_trouble.html

Mvh

Bruno

Fra : Jakob

Dato : 12-03-02 19:09

Hej Bruno.

Takker :D

Mærkeligt. De problemer, du beskriver, har jeg hørt om TNT kortene. Altså
lidt den omvendte verden, men sådan er det jo nok nogle gange.

WinXP kan godt lave en tilbagekøring/-kobling af systemtilstande. Smart
lille ting, der vist blev introduceret i WinME (uden jeg er 100% sikker).

Det er et udmærket link, du har dér. Mit problem har netop været, at de
fleste links var døde. Alternativt har jeg haft vanskeligt ved at vurdere,
om de var "fair nok". Selv om links under dit link har et par døde ende (og
ikke er opdateret siden 99), så er det en god trouble-shooter. F.eks. har
jeg undret mig over, hvorfor farverne ikke var rene under opstart. Nu har
jeg forklaringen.

Så rigtig mange tak for hjælpen - nu spiller min gamle computer max igen :D

Mvh
Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-03-02 21:16

Jakob wrote:

> Så rigtig mange tak for hjælpen - nu spiller min gamle computer max igen :D

Mig en fornøjelse.

Mvh

Bruno

Fra : Bent Nielsen