Tv out til tv Kom i Stødet
Fra : JØRGEN STARUP

Dato : 28-01-01 10:10

Kan det ikke være lidt farlig at koble tv til sin PC ( jeg tænker på mit
bundkort)
Der er meget stor spændings forskel på de to kabinetter (de kører ikke på
samme fase sikring)
Den eneste mulighed er vel at koble dem til jord men meget svær og dyr

--
MVH Jørgen Starup
e-mail boble@get2net.dk

Fra : Lars L

Dato : 28-01-01 15:15

"JØRGEN STARUP" skrev:

> Kan det ikke være lidt farlig at koble tv til sin PC
> ( jeg tænker på mit bundkort)
> Der er meget stor spændings forskel på de to
> kabinetter (de kører ikke på samme fase sikring)

Den spænding du tænker på er nok chassis målt i forhold til jord, men via
kabelet binder du de 2 apparaters stel-forbindelse sammen, så der er ingen
potentiale forskel der (andet end den kabelets modstand giver). Brug et godt
kabel, og sluk begge apparater før tilslutning, så bør du ikke få problemer.

> Den eneste mulighed er vel at koble dem til jord men meget svær og dyr

Tja, eller en transformator til video, meget nem og dyr.

Mvh, Lars

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 29-01-01 00:30

"Lars L" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> [...]
problemer.

> Tja, eller en transformator til video, meget nem og dyr.

Meget nem er den løsning nu ikke! da DC niveauet forsvinder i signalet og at
en trafo har det ikke godt med firkant signaler (her tænker jeg på sync

MVH / Regards
Nicolai Boilesen
4700 Naestved
Denmark