Aftagning af malertape
Fra : Thïngmand

Dato : 10-03-02 22:32

Jeg har malet mit soveværelse i en god maling (ikke discount) og den dækkede
super, var nem at bruge osv.

Efter at have givet væggen 3 gange (den rakte langt!) skulle jeg tage
malertapen af. Nogle steder fik tapen "fat" i malingen og der røg et par cm2
"plastic-hud" af den nymalede væg. Bagved var væggen fin hvid, som før jeg
malede den!?

Har jeg ventet for længe med at tage tapen af? (ca. 2½ time efter sidste
lag)

Det jeg er bange for, er at når jeg f.eks. skal male paneler og sætter
malertapen på væggen, så ryger malingen af sammen med tapen...

Fra : Candyman

Dato : 11-03-02 01:46

Hej

af med lortet lige så snart at du er tilfreds med resultatet. min kone
malede vinduer (centrum vinduer med alu-kant) for 5 år
siden. og lod tapen sidde på om natten. og der sidder den sgu stadig. fugt
og malertape er skabt af fanden

mvh.

Candyman

Fra : Ida Nielsen

Dato : 11-03-02 07:15

Malertapen skal som candyman tages af med det samme.
Mht. Paneler bruger jeg ikke malertape, men en meget bred spartel jeg
flytter med langs væggen.
En anden mulighed er at købe en speciel tape som ikke klister lige så hårdt.
Denne tape er specielt udviklet til malede overflader, men har den ulempe at
det er meget dyr.

Mht. vinduer, hvis man er uheldig at tapen sidderfast så kan det oftes
lykkes at fjerne det med lampeolie.
Men 5 år er nok forlang tid siden til at denne metode lykkes, så er der kun
en ting at gøre - frem med baberbladet.

Hilsen
Ida
Farvehandler

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 11-03-02 07:51

> Mht. Paneler bruger jeg ikke malertape, men en meget bred spartel jeg

Jeg har med tiden besluttet mig for, simpelthen at tage panelerne af.

/Kim

Fra : Calle.

Dato : 11-03-02 15:45

"Kim Bjoern Nielsen" <Nej-Nej@noway-spam.non> skrev i en meddelelse

> Jeg har med tiden besluttet mig for, simpelthen at tage panelerne af.

Ikke nødvendigt, du skal bare bruge den blå malertape, så får du ingen
problemer.

Calle

Fra : Iben Holst

Dato : 13-03-02 13:08

> siden. og lod tapen sidde på om natten. og der sidder den sgu stadig. fugt
> og malertape er skabt af fanden

Hvis det er på selve ruden, så har jeg også prøvet !! - men har også fået
det af igen ved først at bløde det op over en nat med tapetklister. Skrubbe
med en rengøringssvamp indtil man ikke mener man kan få mere af og så
smutter resten smukt af ved hjælp af et barberblad ...

Og til Thingmand vil jeg sige som Calle: brug den blå malertape. Den er
lavet til at kunne sidde i flere uger. - men der er også forskel på hvad det
skal sidde på !!

Iben