Shim´ til Honda ??
Fra : finn sander

Dato : 10-03-02 22:10

Sidder der mon en der ved om der er et sted hvor man kan købe (ikke bytte)
shim´ til ventil just.- til Honda . Måske på nettet???
FS

Fra : S@nd

Dato : 12-03-02 08:25

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Sidder der mon en der ved om der er et sted hvor man kan købe (ikke bytte)
> shim´ til ventil just.- til Honda . Måske på nettet???
Alle forhandlere af Honda-reservedele.

PS: Hvordan kommer man til at mangle en brik?? - Er den spist?
Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||

Fra : finn sander

Dato : 12-03-02 20:47

> Alle forhandlere af Honda-reservedele.
------------------
Ja jeg ved det ,,,men når man kommer og vil have 8-10 shims i forsk.
størelser, så har de ikke den ene og bla.bla. men de kommer til jul.....
de vil heller sælge en ny "hjelm" eller hvad ved jeg.
nej den er ikke spist, men jeg kan godt lide at have tingene selv, så jeg
beholder de "gamle" og hvem ved næste gang har flere( og skal ikke i byen og
hente nye)
FS

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 18:57

> ------------------
> Ja jeg ved det ,,,men når man kommer og vil have 8-10 shims i forsk.
> størelser, så har de ikke den ene og bla.bla. men de kommer til
jul.....

Jeg har ofte tænkt på lige netop dette argument:
Hvis de ikke er 100% supleret med shims, hvordan kan de så servicere en
motorcykel med sikkerhed???

> nej den er ikke spist, men jeg kan godt lide at have tingene selv, så
> jeg beholder de "gamle" og hvem ved næste gang har flere( og skal ikke
> byen og hente nye)

Tag én af de gamle med i lommen og kør til nærmeste Würth gesjæft!
Der er stor chance for at de har den (har personligt købt ind af
GSXR/ZXR -størrelsen dér)

--
Armand.

Fra : S@nd

Dato : 14-03-02 08:22

> Jeg har ofte tænkt på lige netop dette argument:
> Hvis de ikke er 100% supleret med shims, hvordan kan de så servicere en
> motorcykel med sikkerhed???
Jeg har lige netop stået i situationen, da jeg har lige har renoveret en
motor for en kammerat.
Ventiler/Ventilsæderne blev slebet på et autoriseret værksted (Filtenborg,
Vejle), men her undlod man at slibe tilsvarende materiale af
ventilstammerne, hvilket bevirkede at samtlige ventiler var alt for stramme
efter samlingen.
Det betød at jeg stod og skulle have byttet 16 Shim's til nogle størrelser
jeg ikke kendte.

Jeg startede med at bytte 2 shim's til de tyndest mulige hos MiniMotor
(Kolding), hvorefter jeg så kunne måle alle spillerum.
Da MiniMotor ikke havde så stort et udvalg, kontaktede jeg KS-Motor, som
havde "Tusindvis" - Yeah Right!!! - De havde 1 jeg kunne bruge.

Næste stop blev Brdr.Jensen (Horsens), som have de resterende, og hvis jeg
manglede andre, ville de gerne bestille nye hjem, som jeg kunne bytte med,
så det må da siges at være okay service.

Men pointen er, at hvis man har brug for flere shim's kan det godt blive
nødvendigt at lede lidt efter dem, eller bruge Brdr.Jensen, som skaffer dem
du mangler til ombytning.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||

Fra : Armand

Dato : 14-03-02 14:17

S@nd <andpe_96@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> resterende,
> Men pointen er, at hvis man har brug for flere shim's kan det godt

Nej - Pointen er at værkstederne ikke kan garantere at de stiller
ventilerne præcist, trods det at de tager sig godt betalt for det

Endnu et tungt argument til at tillære sig at gøre det selv :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 18:57