Spil på Mac...div "tåbelige" spørgsmål
Fra : SpunCock

Dato : 28-01-01 08:29

Hej med jer

Jeg skriver til denne gruppe fordi jeg er på (meget) fremmed grund
Jeg har en bekendt der har købt en IMac 500 dv, og han efterlyser spil til ungerne.
Efter sigende skulle det også være muligt at få et program der muliggør at spille Playstation på en Mac...??
Det er muligt at det er tåbelige spørgsmål men som sagt er jeg kun til PCère derfor;

-kan PC spil umiddelbart bruges på en Mac, eller i givet fald hvilke kan bruges?
-Kan PSX application fåes eller er det en and ?
-Hvordan gør jeg det nemmest for mig selv ?

Svar venligst på denne adresse... ej reply
Maach@mail1.stofanet.dk

På forhånd tak for hjælpen

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-01 12:48

On Sun, 28 Jan 2001 8:29:26 +0100, SpunCock wrote
(in message <MSPc6.6963$LK6.177844@news101.telia.com>):

> Hej med jer
>
> Jeg skriver til denne gruppe fordi jeg er p (meget) fremmed grund
> Jeg har en bekendt der har k¯bt en IMac 500 dv, og han efterlyser spil til
> ungerne.
> Efter sigende skulle det ogs vÊre muligt at f et program der muligg¯r at
> spille Playstation p en Mac...??
> Det er muligt at det er tÂbelige sp¯rgsmÂl men som sagt er jeg kun til PCËre
> derfor;
>
> -kan PC spil umiddelbart bruges p en Mac, eller i givet fald hvilke kan
> bruges?

Nej, kun crossplatform.

> -Kan PSX application fÂes eller er det en and ?
> -Hvordan g¯r jeg det nemmest for mig selv ?

Ja. Connectix Virtual Game Station, virker fint.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : SpunCock

Dato : 28-01-01 19:09

Hej

Kunne du evt hjælpe med Connectix Virtual Game Station
Evt bytte for alt muligt andet. Evt Psx spil
VH

--
SpunCock
http://home1.stofanet.dk/maach/

David Blangstrup <non@sense.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:01HW.B699C573000FD55F071C0AA0@news.cybercity.dk...

Fra : Reynard Fox

Dato : 28-01-01 20:44

In article <qeZc6.7661$LK6.192334@news101.telia.com>, "SpunCock"
<spuncock007@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Kunne du evt hjælpe med Connectix Virtual Game Station
> Evt bytte for alt muligt andet. Evt Psx spil
*snip*

VGS (Virtual Game Station) kan købes hos f.eks. OfficeLine:
http://www.officeline.dk/
Hvis du vil læse den prisliste, som omhandler VGS og andre programmer,
så skal du hente den Pdf fil der findes på siden;
http://www.officeline.dk/priser/prisliste.pdf
VGS koster 449 kr. incl. moms.
Kombineret med en Usb<->Psx joypad adapter og et rigtigt Psx joypad, er
VGS helt enormt godt. Alle taster er understøttet, selv de analoge pinde
på et Dual Chock. Det eneste jeg aldrig har set i funktion er force
feedback...

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 28-01-01 23:03

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> writes:

> [...]
> helt enormt godt. Alle taster er understøttet, selv de analoge pinde
> på et Dual Chock. Det eneste jeg aldrig har set i funktion er force

Hmm, med risiko for at lyde kedlig, hvad koster en PS-ONE sammenholdt
med VGS og USB-PSX konverter?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Reynard Fox

Dato : 28-01-01 23:57

In article <yehitmz5o8e.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, bjorn@daimi.au.dk
(Thomas Bjørn Andersen) wrote:

> Hmm, med risiko for at lyde kedlig, hvad koster en PS-ONE sammenholdt
> med VGS og USB-PSX konverter?

Aner det ikke, jeg har en original Psx i forvejen :)
Og Usb-Psx adapteren fungerer da også fint (gennem Apple Gamesprocket)
med andre spil end lige dem, som kører under VGS. ...Og det er da et par
tusind (en åbenlys 'Come on!').
Og så kan man da også få nogle enormt gode joypad og joystick til Psx
som både er billigere og på samme kvalitets niveau som Usb pad/stick til
Usb Mac/PC, imho.

Ahem, og så er VGS jo et stykke software, så hvis du er, bare lidt handy
med Carracho eller Hotline, så kan du erhverve dig programmet uden
udgifter.
Psx-Usb adapteren kan ikke downloades gennem Carracho eller Hotline
(eller XTerm for den sags skyld). Den kan fås for mellem 250 og 300 kr.
Og så findes der da også en bootchip patch til VGS...
-Disse informationer er ikke ment som en opfordring til pirateri, men
som en beskrivelse af en forbryderisk computer-terrorists tankemønster.

Mvh
Reynard …:·

--
Be vigilant!

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 29-01-01 00:03

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> writes:

> -Disse informationer er ikke ment som en opfordring til pirateri, men
> som en beskrivelse af en forbryderisk computer-terrorists tankemønster.

I min engle-ligende uskyldighed takker jeg dig for denne interessante
indsigt i hvordan hårdkogte kriminelle tænker

Med venlig hilsen,
Thomas (nøjes med en Atari 2600 emulator til at dække mit spilbehov)

Fra : SpunCock

Dato : 29-01-01 07:59

Hej
Hmmmmm....
Er ikke lige bekendt med hotline..Mac sted.??
Den jeg kan finde er lukket..!
VH

--

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:canis_vulpes-A4990D.23563028012001@news.cybercity.dk...

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-01-01 08:29

In article <Zv8d6.8246$LK6.207152@news101.telia.com>, "SpunCock"
<spuncock007@hotmail.com> wrote:

> Hej
> Hmmmmm....
> Er ikke lige bekendt med hotline..Mac sted.??
> Den jeg kan finde er lukket..!

Du skal have fat i et client-program. Hotline-client og server software
findes både til PC og Mac:
http://www2.bigredh.com/hotline3/gateway.html
Dernæst skal du finde en åben server, som har den fil du søger efter.
Du kan f.eks. bruge http://www.hotlinehq.com/megasearch.cgi eller
http://www.tracker-tracker.com/ til at lede efter den helt rigtige
server.
Oh, ja, der findes rent faktisk servere, der kun udbyder lovligt
software. Og det er naturligvis *enormt* spændende at downloade sådan
noget :)

Mvh
Reynard …;·

--
Fish?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-01 20:50

SpunCock <spuncock007@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Kunne du evt hjælpe med Connectix Virtual Game Station
> Evt bytte for alt muligt andet. Evt Psx spil
> VH

På <http://www.connectix.com> findes der en fungerende demo af CVGS
(minus multiplayer og memorykort) Den kan dog kun afvikles på
engelsksprogede udgaver af Mac OS.

- Fungerer i øvrigt fint på min iBook))

Det findes masser af gode spil til Macintosh, omend ikke så mange som
til PC'en. Her nogle links:

<http://www.macgame.dk> (dansk online butik)
<http://www.insidemacgames.com> (e-zine)
<http://www.macgamefiles.com> (download)