Ny harddisk til blå iBook
Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 10-03-02 21:53

Jeg vil have en 20 GB harddisk i min 300 MHz/6 GB iBook, dvs. den go'e
gamle blå.

Jeg har kik på en IBM Travelstar 20GN 20GB med 66 IDE interface.

De fleste andre modeller har 100 IDE, men kan det ikke passe, jeg skal
bruge 66 IDE?

Er der ellers nogen, der har erfaringer med at skifte harddisken i
deres iBook?

Mvh
//tadeusz.dk
icq: 9900340

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-03-02 22:24

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har kik på en IBM Travelstar 20GN 20GB med 66 IDE interface.
>
> De fleste andre modeller har 100 IDE, men kan det ikke passe, jeg skal

Du kan bruge hvad du vil sålænge det er en 2.5" disk og den ikke er
højere end 9.5mm. Mht. interface er det er ét fedt, idet din iBook kun
har <gys> et ATA2 interface, dvs interfacet begrænses til 16.8MB/Sek
(ATA3 = 33, ATA4 = 66, ATA5 = 100). ATA standarterne er bagud
kompatible.

> Er der ellers nogen, der har erfaringer med at skifte harddisken i deres
> iBook?

Jeg har skiftet en, det er et hyr idet den skal splittes i atomer (af
med skærm modem et). Man skal have overblik, men det er ikke specielt
svært

<icq:131382336>

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 12-03-02 14:04

In article <1f8uogw.r1iu5v1ar2saeN%spam@reippuert.dk>, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> har <gys> et ATA2 interface, dvs interfacet begrænses til 16.8MB/Sek
> (ATA3 = 33, ATA4 = 66, ATA5 = 100). ATA standarterne er bagud

Tusind tak for det udtømmende svar, Morten. Jeg har nu bestilt en ATA5,
da den er lettere at skaffe og koster det samme som en ATA4: 1150 kr.
incl. moms og transport. Det bliver fedt med den 3-dobbelte plads til
alle OS'erne

Mange hilsner og glædeligt forår!
Tadeusz