grain
Fra : jens

Dato : 10-03-02 20:14

hej .
jeg købte for 1 år siden nogle 6,5x55 der hed
federal, dem skulle jeg kunne bruge til både elg vildsvin og rådyr.
det er 140 grain, men hvor mange gram er det?'.mrk. bear claw, navnet siger
en del,
men er det sandt.
ps. i går var der en jagt på 81 tdr.l. til leje, men jeg kom for sent,2
minutter efter jeg havde åbnet avisen havde jeg ringet, men ak.
jens smed

Fra : Peder Porse

Dato : 10-03-02 22:38

140 grains = 9.071847 gram

se f.eks. http://www.digitaldutch.com/unitconverter/

Venlig hilsen
pp

Fra : B.J.Hansen

Dato : 11-03-02 20:03

jens <jsh@it.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:a6gb9n$1kcp$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ps. i går var der en jagt på 81 tdr.l. til leje, men jeg kom for sent,2
> minutter efter jeg havde åbnet avisen havde jeg ringet, men ak.

Hej jens.

Du skal bare gange 140 med 0,0648, så får du hvor mange gram projektilet er.
I dette tilfælde er vægten på projektilet 9,07 gram, hvilket svare til 9,1 gram.
Hvorvidt det er tilstrækkeligt og lovligt til at skyde elg med, hved jeg ikke, men ok til klovbærende vildt i Danmark, hvis anslags energien er 2700 Joule.

Hilsen Bent.