Pakkede MRJ filer...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-03-02 19:31

Hej

Jeg har fået en henvendelse fra en fyr, der hævder, at hvis man pakker
de .zip'ede MRJ filer ud, der ligger i MRJ mappen, så vil man kunne få
MRJ til at arbejde hurtigere.

Jeg har godt nok sagt ham, at det overhovedet ingen rolle spiller, og at
det vil komme til at fylde en pokkers masse, men han påstår, at han kan
spore en mere end 50% forøgelse i tilgang og brugsperformance.

Kan nogen af- / bekræfte dette?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-03-02 20:20

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har godt nok sagt ham, at det overhovedet ingen rolle spiller, og at
> det vil komme til at fylde en pokkers masse, men han påstår, at han kan
> spore en mere end 50% forøgelse i tilgang og brugsperformance.

Du skipper dekomprimeringstrinet ved opstart (unzip) men det skulle
ogsaa vaere det eneste. Jeg udtaler mig dog kun paa et generelt
javakendskab, ikke et MRJ-specifikt.

Hvis han kan maerke forskel, maa maskinen godtnok vaere sloev.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-03-02 20:26

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> [...]
> javakendskab, ikke et MRJ-specifikt.
>
> Hvis han kan maerke forskel, maa maskinen godtnok vaere sloev.

Teorien er, at ved zippede filer undgår du I/O overhead'et ved de
mange små filer (både ved HTTP på websider, og applikationer afviklet
fra et lokalt filsystem), foruden pladsspildet på harddisken.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-03-02 20:49

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Teorien er, at ved zippede filer undgår du I/O overhead'et ved de
> mange små filer (både ved HTTP på websider, og applikationer afviklet
> fra et lokalt filsystem), foruden pladsspildet på harddisken.

Det er også vældig i praksis. Desværre virker Apples -verbose ikke som i
Suns VM, men ellers vil man med dette flag kunne se hvilker klasser der
loades hvornår, Apples viser kun hele jars i OS 10. Det vil sætte dine
nævnte IO requests i perspektiv Lad os blot sige, at der loades en
hel del blot for at vise en Frame.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-03-02 20:34

> [...]
> det vil komme til at fylde en pokkers masse, men han påstår, at han kan
> spore en mere end 50% forøgelse i tilgang og brugsperformance.

Ifgl.
<http://groups.google.com/groups?q=Erik+Richard+S%F8rensen+mange+java+pr
ogrammer&hl=en&selm=3BE9D60B.E83D4309%40mail1.stofanet.dk&rnum=2> og
<http://groups.google.com/groups?q=Erik+Richard+S%F8rensen+mange+java+pr
ogrammer&hl=en&selm=3AB57F46.A050CD78%40mail1.stofanet.dk&rnum=3> (1)
skulle det ikke være noget problem for dig selv at prøve af, for
ovenstående var vel korrekte?

Svaret vil iøvrigt være at du ikke finder nogen mærkbar forøgelse. Hvis
han vedholder dette, høre jeg gerne om de programmer han bruger og
foretager selv en test i OS 9.

(1) Google redder endnu engang min dag.