Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til Animeret gif!!
Fra : Spacemann

Dato : 10-03-02 19:05

Hej

På mit arbejde er jeg blevet bedt om at lave deres hjemmeside !!
Det er skam også iorden men der er et lille problem:
Når du kommer ind på siden skal man se en globus, efter 1 sek. skal der så
dukke en overskrift op, når den er kommet frem skal der så komme flag fra 20
forskellige lande rundt om globusen på en gang, hvorefter der skal komme en
dorn - det er et værktøj - ud i gennem globusen, når den er kommet ud skal
dannebro og kun dannebro begynde at flagre, dvs at alle de andre flag står
stille, og det skal det så gøre til man trykker på et af flagene !!
Jeg kan også sagtens lave der til hvor at dannebro skal flagre, men hvordan
får jeg det til at flagre hele tiden, lige ind til man trykker på et flag
?? - Jeg kan ikke lave loop for så starter det hele forfra !!
Jeg har selvfølgelig alle flag og billeder der skal til at lave det men
hvilket program skal jeg bruge til det for at få det til at virke ?? - Og
nej det må ikke være flash for det skal bruges til hele verden og det er
ikke alle lande som er så langt fremme med edb at de kan bruge flash !!

Håber i kan hjælpe !!

--
Spacemann
ICQ: 144131050

Fra : R.O.

Dato : 10-03-02 19:35

"Spacemann" <spacemann@mail.dk> wrote in message

[KLIP PROBLEM]

Hvorfor ikke bruge flash?? Det har da ikke en dyt at gøre med om en land er
langt fremme med edb eller ej...sålænge dets computere er online. Med alt
det flash vi har i dag vil jeg påstå at sandsynligheden for at folk ikke har
det plugin installeret for meget lille.

Ellers skal du have fat i en gut som kan programmere noget DHTML eller java
(tror det må være en af disse to).

/R.O.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 11-03-02 07:19

On Sun, 10 Mar 2002 19:34:40 +0100, "R.O."
<punisherolsen[REMOVE]@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det flash vi har i dag vil jeg påstå at sandsynligheden for at folk ikke har

Ifølge Macromedia selv har mere end 98,3 af alle computere i verden
installeret Flash Plug-In, så der er meget lille sandsynlighed for at
brugere ikke har det. Desuden er det kun 3-400kB man skal downloade,
og hvis siden er lavet rigtigt, vil det ske automatisk.

> Ellers skal du have fat i en gut som kan programmere noget DHTML eller java
> (tror det må være en af disse to).

Det lyder lige avanceret nok til at lave i DHTML og så er det først
man udelukker brugere. Alle andre end dem, der benytter MSIE 5.5
faktisk.

Flash er den næstbedste løsning - kun overgået af at lave det noget
simplere.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-03-02 08:35

Spacemann wrote:
> [...]
> nej det må ikke være flash for det skal bruges til hele verden og det er
> ikke alle lande som er så langt fremme med edb at de kan bruge flash !!

Lav først noget simpelt, som virker på alle mystiske og gamle browsere. Så
er alle med.
Derefter kan du lave dit hurlumhej i flash, og vise det i stedet, hvis
brugeren kan se det.

--
Mvh.

Niels Andersen