Andet multimedie
bentjuul 3670
Ny WEBCAM bruger med lidt problemer...?
Fra : Moller

Dato : 10-03-02 18:13

Hej NG.
Har just investeret i et brugt Logitech QuickCam Express, for ligesom at se
afprøve Webcam inden man evt. anbringer pengene i noget bedre/dyrere.

Men, men, men....billedet er meget - og jeg understerger MEGET - grynet,
grovkornet. Er dette symptomatisk for dette kamera (det er jo ikke særligt
dyrt, heller ikke fra nyt), eller er der nogen indstillinger som jeg har
overset?
Der er intet i softwaren der indikerer at man kan justere dette, og der er
slet intet i manualen (som vel slet ikke kan kaldes en manual....)

Som sagt; Jeg er en newbie på Webcam, så bær over med mig *GG*

mvh moller

Fra : emj

Dato : 10-03-02 18:32

Moller skrev i <a6g481$3qh$1@sunsite.dk>:

> [...]
>afprøve Webcam inden man evt. anbringer pengene i noget bedre/dyrere.
>
>Men, men, men....billedet er meget - og jeg understerger MEGET - grynet,

Hvad forventer du af et webcam, som ikke kan vise billeder større end
320x240?

Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : R.O.

Dato : 10-03-02 19:41

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvad forventer du af et webcam, som ikke kan vise billeder større end
> 320x240?

Det har da intet at gøre med opløsningen! Jeg har set billeder taget af et
"pencam" i samme opløsning i ganske udemærket kvalitet. Har selv et Go Plus
fra Creative, og billeder herfra er godtnok ikke noget at råbe hurra for i
forhold til et decideret digicam, men kvaliteten er ikke ekstremt grynet (og
det er også helt ned i 320x240).

Kameraet er vel godt hærget et sted. Det er nu heller ikke det mest geniale
at købe en sådan vare brugt uden at afprøve først.

/R.O.

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-03-02 20:31

Moller wrote:
> Men, men, men....billedet er meget - og jeg understerger MEGET - grynet,
> grovkornet.

Det kan betyde mange ting.

På mit cam er der voldsomt stor forskel på billedet, alt efter hvor meget
lys der er. Er der ikke særligt meget lys, bliver billedet meget grynet.

Læg evt. et billede et eller andet sted vi kan se, så er det nemmere at
sige noget klogt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 10-03-02 23:56

Som det er blevet bemærket er det for et billigt webcam med en cmos-chip
meget afgørende med tilstrækkeligt lys. Hvis du investerer i et lidt dyrere
cam med en ccd-chip, kan du klare dig med mindre lys uden at få et meget
grynet billede.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Moller

Dato : 11-03-02 22:16

Hej i ng'en.

Tak for svarene.
Havde på fornemmelsen at det var hvad det drejede sig om da billedet ganske
ligner et Nightvision: Kunstigt forøget lysstyrke.
Cam'et kostede godt 200 brugt, og det er kun for at have en indgangsvinkel
til det at benytte Webcam, så selvfølgelig skal det med tiden skiftes til
noget andet/bedre.
Endnu en gang tak for svarene.

Mvh Moller

[DELETE]

Fra : Tumling

Dato : 12-03-02 13:45

Vi har også købt det omtalte web-cam og oplever det samme som Moller
beskriver.

/ Inger Kaya