/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
texasfræser lilli 542 årg.1996
Fra : Niels Peter Nielsen


Dato : 10-03-02 16:20

Jeg har problemer med at starte min texas fræser.
Jeg kan første gang hælde benzin ved tændrøret og den starter. Hvis jeg
så stopper den kan jeg starte igen på samme måde som før men nu vil den
kun køre med chocker og måske går den aligevel i stå..
Jeg har sidste år prøvet at skifte toppakning og membran i karburator og
det hjalp der.

Er der nogle som har gode råd.
Med venlig hilsen
Niels Peter Nielsen


 
 
Henning Lund (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-03-02 17:39

Niels Peter Nielsenskrev:

>Jeg har problemer med at starte min texas fræser.
>Jeg kan første gang hælde benzin ved tændrøret og den starter. Hvis jeg
>så stopper den kan jeg starte igen på samme måde som før men nu vil den
>kun køre med chocker og måske går den aligevel i stå..
>Jeg har sidste år prøvet at skifte toppakning og membran i karburator og
>det hjalp der.

Membranen er garanteret blevet "hård" igen, så der skal ganske sikkert
en ny til, noget andet kan også være vand i tanken eller hvis den har
stået uden benzin i tanken hele vinteren kan dyserne i karburatoren
være irrede,

--
Mvh/best regards
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/
..

Jens Borchert Peders~ (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Borchert Peders~


Dato : 10-03-02 20:19

Henning Lund wrote:

> Niels Peter Nielsenskrev:
>
>
>>Jeg har problemer med at starte min texas fræser.
>>Jeg kan første gang hælde benzin ved tændrøret og den starter. Hvis jeg
>>så stopper den kan jeg starte igen på samme måde som før men nu vil den
>>kun køre med chocker og måske går den aligevel i stå..
>>Jeg har sidste år prøvet at skifte toppakning og membran i karburator og
>>det hjalp der.
>>
>
> Membranen er garanteret blevet "hård" igen, så der skal ganske sikkert
> en ny til, noget andet kan også være vand i tanken eller hvis den har
> stået uden benzin i tanken hele vinteren kan dyserne i karburatoren
> være irrede,
>
>

Dyserne er nok der jeg ville søge.
Skil kaburatoren ad og rens den.
Der skal ikke mange partikler til for at stoppe dysen og så kan den ikke
trække benzinen frem.

At du kun kan køre med choker underbygger min påstand.
Tror jeg.... ...

Jeg startede en gammel 2-hjulet fejemaskine på samme måde med benzin
direkte i cylinderen. Den havde stået stille i tre år.

Kort efter ville den intet.
Karburatoren blev renset, og nu kører den nogenlunde.
Der var vand i kaburatoren, kraftige iringer osv.
Dyserne står ikke rigtigt endnu. Det er nok det største problem, at få
dem indstillet igen.

--
Jens Borchert Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk
læs om at tjene penge på Http://www.acninc.com
ring til vores servicetelefon på 72183519 og hør en dansk introduktion
af forretningen ACN, kontakt mig bagefter hvis du er interesseret.


Niels Olsen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 10-03-02 21:47


"Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3C8BB187.5040109@vip.cybercity.dk...
> Henning Lund wrote:
>
> > Niels Peter Nielsenskrev:
> >
> >
> >>Jeg har problemer med at starte min texas fræser.
> >>Jeg kan første gang hælde benzin ved tændrøret og den starter. Hvis jeg
> >>så stopper den kan jeg starte igen på samme måde som før men nu vil den
> >>kun køre med chocker og måske går den aligevel i stå..


> Dyserne står ikke rigtigt endnu. Det er nok det største problem, at få
> dem indstillet igen.

Den med vand i karburatoren er en sandsynlig fejl. Det kan også være andet
skidt.
Meen den med at dyserne ikke er justeret korrekt holder ikke. Dyserne kan
ikke justeres.
De kan kun udskiftes med en anden størelse. (Det gøres normalt ikke).
Det må være tomgangs- og blandingskruen du har pillet ved.
Prøv at skrue dem i bund og så 1 1/2 omgang ud som grundjustering.
Der fra kan du så prøve dig lidt frem og tilbage til den går bedst.
Men SMÅ bevægelser. 1/8 omgang giver meget.
Med hensyn til rensning af karburatoren skal svømmerhuset dvs. bunden skrues
af.
Det tømmes og rengøres, er der vandperler i har du sikkert fundet problemet.
De små messing skruer med en lille boring i midten (Dyserne) skrues ud og
pustes igennem.
Helst med trykluft. Det samme gøres med alle huller i karburatoren.
Amonter også tanken og skyl den igennem med bensin.
Hvordan med tændrøret? Er midterelektroden rund i enden skal det udskiftes.
Ellers kan det renses med en stålbørste.
Så burde den køre som en drøm igen.

MVH Niels



Jens Borchert Peders~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Borchert Peders~


Dato : 11-03-02 09:41

Niels Olsen wrote:

> "Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3C8BB187.5040109@vip.cybercity.dk...
>
>>Henning Lund wrote:
>>
>>
>>>Niels Peter Nielsenskrev:
>>>
>>>
>>>
>>>>Jeg har problemer med at starte min texas fræser.
>>>>Jeg kan første gang hælde benzin ved tændrøret og den starter. Hvis jeg
>>>>så stopper den kan jeg starte igen på samme måde som før men nu vil den
>>>>kun køre med chocker og måske går den aligevel i stå..
>>>>
>
>
>>Dyserne står ikke rigtigt endnu. Det er nok det største problem, at få
>>dem indstillet igen.
>>
>
> Den med vand i karburatoren er en sandsynlig fejl. Det kan også være andet
> skidt.
> Meen den med at dyserne ikke er justeret korrekt holder ikke. Dyserne kan
> ikke justeres.


Hej Niels

En god beskrivelse du har givet.
Min henvisning til dyser, startproblemer m.m. er givet ud fra mit
kendskab til en 25 år gammel Honda 2 hjulet traktor. Der er der flere
dyser at stille på. Sådan en moderne texas Lili 542 er sikkert nemmere
at gå til.

Men eller s tak for ideerne til rensning, dem kan jeg også bruge.





--
Jens Borchert Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk
læs om at tjene penge på Http://www.acninc.com
ring til vores servicetelefon på 72183519 og hør en dansk introduktion
af forretningen ACN, kontakt mig bagefter hvis du er interesseret.
try E-shopping at my place: http://www.imart.com/ACNmall/JensBP


Niels Olsen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 11-03-02 12:33


"Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3C8C6D94.2050409@vip.cybercity.dk...
> Niels Olsen wrote:
>
> > "Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3C8BB187.5040109@vip.cybercity.dk...
> >
> >>Henning Lund wrote:
> >>
> >>
> >>>Niels Peter Nielsenskrev:
> >>>
>
> Hej Niels
>
> En god beskrivelse du har givet.
> Min henvisning til dyser, startproblemer m.m. er givet ud fra mit
> kendskab til en 25 år gammel Honda 2 hjulet traktor. Der er der flere
> dyser at stille på. Sådan en moderne texas Lili 542 er sikkert nemmere
> at gå til.
>
> Men eller s tak for ideerne til rensning, dem kan jeg også bruge.
>

Velbekomme og tak for rosen.
De dersens dyser, sidder de inde i karburatoren, for så må det være en
strålespids der er tale om.
Sidder de udvendigt er det justeskruer til bla. tomgangshastighed og
blandingsforholdet imellem luft og bensin.
En dyse er jo bare en kalibreret boring, det kan jo ikke justeres, men det
kan et strålerør.
Nu skal jeg nok også passe på at jeg ikke bliver for påståelig, da jeg ikke
kender din motor specifikt,
men kun taler generelt. Selvom jeg er mekaniker af uddannelse ved jeg ikke
alt, men vil gerne. Så skriv gerne igen,
da man jo skal lære hele livet. Hvordan justeres dyserne/strålespidsen? Med
en justerskrue eller er det noget med gaskablet?
Er der automatchoker eller er den manuel? Jeg håber vi kan løse dit problem
så den kommer til at gå rigtigt igen.
På mit arbejde har vi nogle håndbøger over nogle forskellige Honda motorer.
Det er godt nok kun små motorer,
men måske jeg kan finde noget spændende der. Jeg mindes bare ikke at deres
karburatorer var så avancerede.


MVH Niels



Jens Borchert Peders~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Borchert Peders~


Dato : 11-03-02 13:31


Niels Olsen wrote:

> "Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3C8C6D94.2050409@vip.cybercity.dk...
>
>>Niels Olsen wrote:
>>
>>
>>>"Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:3C8BB187.5040109@vip.cybercity.dk...
>>>
>>>
>>>>Henning Lund wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>>Niels Peter Nielsenskrev:
>>>>>
>>>>>
>>Hej Niels
>>
>>En god beskrivelse du har givet.
>>Min henvisning til dyser, startproblemer m.m. er givet ud fra mit
>>kendskab til en 25 år gammel Honda 2 hjulet traktor. Der er der flere
>>dyser at stille på. Sådan en moderne texas Lili 542 er sikkert nemmere
>>at gå til.
>>
>>Men eller s tak for ideerne til rensning, dem kan jeg også bruge.
>>
>>
>
> Velbekomme og tak for rosen.
> De dersens dyser, sidder de inde i karburatoren, for så må det være en
> strålespids der er tale om.
> Sidder de udvendigt er det justeskruer til bla. tomgangshastighed og
> blandingsforholdet imellem luft og bensin.


De sidder udvendigt.
Jeg mener der er 3.
Jeg har indtil videre kun pillet ved den ene.
Og det er strølerøret til luft/benzin forholdet jeg rører ved.

resten er muligvis kun dyser
Jeg har ikke turdet skille den 100% ad.

> En dyse er jo bare en kalibreret boring, det kan jo ikke justeres, men det
> kan et strålerør.
> Nu skal jeg nok også passe på at jeg ikke bliver for påståelig, da jeg ikke
> kender din motor specifikt,
> men kun taler generelt. Selvom jeg er mekaniker af uddannelse ved jeg ikke
> alt, men vil gerne. Så skriv gerne igen,
> da man jo skal lære hele livet. Hvordan justeres dyserne/strålespidsen? Med
> en justerskrue eller er det noget med gaskablet?
> Er der automatchoker eller er den manuel? Jeg håber vi kan løse dit problem
> så den kommer til at gå rigtigt igen.
> På mit arbejde har vi nogle håndbøger over nogle forskellige Honda motorer.
> Det er godt nok kun små motorer,
> men måske jeg kan finde noget spændende der. Jeg mindes bare ikke at deres
> karburatorer var så avancerede.


Det kan også være mig der ikke er for avanceret.
Jeg fandt jo også ud af at toppakningen ikke var spændt tæt til.
Der manglede simpelthen en af de ca 9 bolte der holder topstykket.
Der sivede sort olie ud den vej.
Kompressionstrykket steg kun fra ca 6 bar til 6,5 hvis ellers jeg
aflæser manometeret rigtigt.
Tja jeg måtte jo genbruge toppakningen på trods af at der blev revet et
par småflager af ved adskillelsen. Så jeg rensede fladerne forsigtigt og
kom flydende pakning på begge sider af den originale pakning.
Det forbedre nok ikke kompressionen.
Næste gang jeg skiller den ad har jeg overvejet helt at skippe
toppakningen og kun bruge flydende pakning.

Jeg har selvfølgelig ikke kontrolleret oliemængden før dette stunt så
jeg kan ikke rigtigt se om der måske er gået en stempelring.
De kan jo ses på olie forbruget, har jeg hørt.
Men den ryger nu ikke meget når den kører


>
>
> MVH Niels
>
>
>

Jeg finder lige de nøjagtige specifikationer på motoren når jeg kommer
ned i værkstedet, har du en manual til motoren er jeg interesseret i en
kopi.

På denne tohjulede traktor kan jeg i dag montere en vogn til ca 400 kg
træ, en kost(den fulgte med), og en trækstang til brænderundsaven.

Kommende planer er et mekanisk spil til flytning af større træstammer.
Spillet skal, forankret til et andet træ, kunne trække 3-5 tons.
Endelig har jeg også ideer om at den 2hjulede traktor også skal drive
brænderundsaven og en brændekløver, som jeg pusler med at bygge.

Men de 187ccm (ca 5 hk) som motoren er stemplet med er nok ikke nok til det.

Det er ellers en dejlig lille traktor med 6 gear frem og 2 gear bak.
PTO'en på traktoren sidder kun foran, og det er to kileremme direkte fra
krumtapakslen.

Jeg vil hellere have haft en 14-20 hk Nibbi traktor.
Men de er for dyre til min pengepung, selv som brugte/nedslidte traktorer.

--
Jens Borchert Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste