SSI og frontpage
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-03-02 16:17

Hej i NG.

Vil gerne have råd om, hvorvidt funktionen i FP med at inkludere sider
(indsæt/komponent/inkluderet side) er "ægte" SSI?

Jeg tænker på dette med at FP er "noget udskældt" for sin rodede kode, (har
det mon også noget med dybereliggende ms-aversioner at gøre :) men når jeg
nu ikke er så skrap til selv at skrive den?

Og næste spørgsmål vil så være: hvordan laver man så et link der inkluderer
en side ?

Vh - Arne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-02 19:07

Se inline.

On Sun, 10 Mar 2002 16:16:58 +0100, "Arne Lorenzen" <aclo@esenet.dk>
wrote:

>Vil gerne have råd om, hvorvidt funktionen i FP med at inkludere sider
>(indsæt/komponent/inkluderet side) er "ægte" SSI?

Det er det ikke. Siden inkluderes når der gemmes.

>Jeg tænker på dette med at FP er "noget udskældt" for sin rodede kode, (har
>det mon også noget med dybereliggende ms-aversioner at gøre :) men når jeg
>nu ikke er så skrap til selv at skrive den?

Meget ofte eller fordi man kun har kendskab til ældre versioner.
Naturligvis er der lidt overflødig kode men det betyder meget lidt.

>Og næste spørgsmål vil så være: hvordan laver man så et link der inkluderer
>en side ?

Det gør man ikke. Men du tænker muligvis på frames/iframe?
Eller tænker du på hvordan man laver SSI?

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-03-02 22:12

I SSI er syntaksen for at includere en side, een ud af to mulige:

<!--#include virtual="filename.inc" --> .... eller
<!--#include file="filename.txt" -->

Kan ikke huske forskellen, men det kan du læse mere om på
http://www.weijers.net/guide/ssi.shtml

samt artiklen på www.webcafe.dk er ganske fin.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net
Using F1 never crashed a computer - so far