stop4u - ændring af priser
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-03-02 15:47

I slutningen af Januar bestilte jeg en bog hos internet boghandelen stop4u,
den kostede ca 250kr, og ver en del billigere end hos f.eks GAD, forventet
levering var d 06-02, men bogen kom ikke, d. 17 februar kontakter jeg dem,
for at høre om de kan levere bogen...., der kommer så svar 4, dage senere,
og det kan de sagtens!, og de har dog også rykket deres leverendør, men der
kan gå op til 14 dage, inden jeg har bogen, jeg kigger så tilfældigvis inde
på deres side under andre bøger af samme emne, og så støder jeg på bogen jeg
har bestilt, den er nu steget ca. 100kr, men leveringstiden ifølge dem er
stadig kun ca. 2-8 dage, i dag har jeg skrevet til dem igen, fordi bogen
ikke er kommet, og var lige inde at checke deres siden, bogen er steget med
100 kr mere, så den koster nu næsten 450kr, firmaet er i mellemtiden blevet
overtager af et andet firma, og hvorledes står jeg?, jeg tror nemlig at den
første pris har været for lav, og de derfor bare lader være med at sende
nogen bog til mig, Så vidt jeg husker er der noget med at hvis den udbudte
pris ikke afviger væsentlig fra den rigtige pris, så skal de sælge varen til
den udbudte pris?....

mvh
Rasmus Nielsen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 10-03-02 16:11

On Sun, 10 Mar 2002 15:47:24 +0100, "Rasmus Nielsen"
<elpollodiablo@ofir.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker er der noget med at hvis den udbudte
>pris ikke afviger væsentlig fra den rigtige pris, så skal de sælge varen til
>den udbudte pris?....

Sådan er det ikke helt, men det er ikke så afgørende for dig. (Det
interessante er ikke om prisen afviger væsentligt, men om køberen
vidste eller burde vide dette).

Du har en bindende aftale, men kan ikke gennemtvingen den uden en
retssag. Med andre ord: Du må prøve at overbevise sælgeren, men hvis
det ikke lykkes kan du kun få bogen ved at betale fuld pris.

--
Jakob Paikin