Videocapturing
Fra : Troels

Dato : 10-03-02 15:30

Hej
Hvilket program vil i anbefale til at optage lange videoer ind på
computeren? Det må gerne kunne konveterer til mpeg mens man optage, og det
på selvfølgelig gerne være freeware

/Troels

Fra : Casper Mønster

Dato : 10-03-02 16:13

Brug VirtualDub http://www.virtualdub.org/
Det er freeware.

Læs evt.
http://nickyguides.digital-digest.com/video-capture.htm
http://www.divx-digest.com/articles/virtualdub_capture.html
http://www.divx-digest.com/articles/vhs_capture.html
http://www.divx-digest.com/articles/vhs_capture2.html

/Casper

Fra : Troels

Dato : 10-03-02 19:16

> Brug VirtualDub http://www.virtualdub.org/
> Det er freeware.

Takker!

Jeg får en fejl når jeg prøver at capture. Først:
"Error 418: Hentningsenheden blev ikke fundet"
og så:
"VirtualDub cannot connect to the desired capture driver. Trying all
available drivers"
og til sidst:
"PANIC: VirtualDub cannot connect to any capture drivers"

Men jeg kan ikke finde nogle steder at at ændre driver..

/Troels

Fra : TBC

Dato : 11-03-02 00:29

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan ikke finde nogle steder at at ændre driver..

Hvad er det du vil lave capture's fra ???

Prøv evt. og se om Wincoder kan hjælpe dig. Det er desværre ikke freeware,
men følger med i bundle med nogle Geforce kort i fuld version og med serial.
(f.eks Asus deluxe modeller)

http://www.intervideo.com/jsp/WinCoder_Download.jsp

Nedenstående er TV-kort kompatibilitets liste, men det er også kompatibelt
med Geforce kort med TV in og VDM driver (fra f.eks Nvidia's hjemmeside)

ATI AGP Radeon AIW Windows 2000, Windows 98SE/ME
ATI PCI TV Wonder N/A
ATI USB TV Wonder Windows 98SE/2000/ME
AverMedia PCI AverTV Windows 98SE/2000/ME
AverMedia PCI TVCapture98 Windows 98SE/2000/ME
Canopus PCI WinDVR PCI Windows 98SE/2000/ME
FastCom PCI FastCom TV Windows 98SE/2000/ME
Hauppauge PCI WinTV Windows 98SE/2000/ME
Hauppauge USB WinTV Windows 98SE/2000/ME
Leadtek PCI TV 2000 Windows 98SE/2000/ME
Leadtek USB Smart-TV N/A
LifeView PCI FlyVideo Windows 98SE/2000/ME
Logitec USB LVC-TV Windows 98SE/2000/ME
NEC PCI Smart VisionPro N/A
Prolink PCI Pixel View Windows 98SE/2000/ME

TBC

Fra : Troels

Dato : 11-03-02 01:30

> Hvad er det du vil lave capture's fra ???

Fra panasonic VHS-video til et Pinnaclekort....

Men jeg prøver at kigge på WinCoder...

/Troels