Efeu - sort plastic hvordan
Fra : news.tele.dk

Dato : 10-03-02 13:18

Hej,

Jeg har et stykke jord med et par frugtbuske, hvor jeg påtænker at plante
efeu som bunddække.

Jeg har set at man på haveanlæg rundt omkring bruger sort plastic og laver
huller der hvor efeu'en skal sidde - er der nogen som har erfaringer med
det?? Virker det?? Hvor mange efeu planter skal jeg købe pr kvm??

Mvh/Pia

Fra : Aa. Worm

Dato : 10-03-02 16:07

Hej
Jeg vil absolut fraråde at bruge efeu som bunddække mellem frugtbuske.
Efeu er jo klatrepanter, -og de vil helst klatre OP. Så de vil også klatre
op i dine buske. Buskene bliver måske ikke direkte kvalt, men de vil blive
hæmmet.

Sort plastik bruges til at hæmme ukrudt -og det virker udmærket. Men det er
svært at få bunddække etableret, hvis den jord, som bunddækket skal brede
sig i, er belagt med plastik.

De fleste vil nok helt fraråde at have bunddække mellem frugtbuske, specielt
hvis buskene er unge. Så bliver der ikke konkurrence om vand og næring.
Venlig hilsen
Aase