Hvorfor har i valgt den kampsport i går ti~
Fra : White

Dato : 27-01-01 14:01

Der er mange grunde til at vælge hvilken kampsport man skal gå til.

Nogle træner for at holde sig lidt i form, nogle for de de mener at deres
stil er den bedste og jeg kunne nævne 1000 andre grunde.

Hvis i har lyst så fortæl hvad i træner og hvorfor det lige blev den stil.

Jeg lægger ud ....jeg har valgt "gulvkamp" fordi jeg synes det er
hamrende effektivt - one on one - og fordi det passer godt til mig.

Jeg har altid vægtet effektivitet højest, dvs at det jeg træner er noget som
er forholdsvist "nemt" at lære og "nemt" at anvende hvis en given situation
opstår og jeg får brug for at forsvare mig. ( jeg har set alt for mange gå
ned med flaget,fordi de finder ud af at det de har trænet i alle de år ikke
virker i "real life" )

Men jeg er nu nået til et punkt hvor for mig effektivitet ikke er alt
afgørende mere, dvs hvis jeg havde muligheden
for at træne en sports gren ( Aikido - arnis - Wing Tsun...etz..) stile som
kræver at man virkelig går i dybden med dem for at de bliver funktionelle,
så ville jeg gerne gør det, så der er mange grunde til at vælge hvilken stil
man vil kaste sig overv og jeg er spændt på at høre jeres.

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 29-01-01 18:50

"White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvis i har lyst så fortæl hvad i træner og hvorfor det lige blev den stil.

Jeg træner Wing Tsun - grundene er:

1: Selvforsvar og selvtillid (meget effektivt!!!)
2: Sundhed og velvære
3: Socialt samvær [bank dine venner... ]

- altså "de tre S'er"...

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : White

Dato : 29-01-01 19:33

"/arcana" <noemail@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1: Selvforsvar og selvtillid (meget effektivt!!!)
> 2: Sundhed og velvære
> 3: Socialt samvær [bank dine venner... ]

Hmm .....det slap du lidt for nemt om .....det du nævner er egentlig
nogle fællesnævnere for alt slags
kampsport, så enten er du ligeglad hvilken stil du træner, eller så prøver
bare at spidse mit forygende indlæg af,
MEEENNNN....den gik ikke

Du får lige en Pak Sao fra mig

Fra : /arcana

Dato : 30-01-01 07:31

> [...]
> nogle fællesnævnere for alt slags
> kampsport, så enten er du ligeglad hvilken stil du træner, eller så

OK, da. Med den argumentation må jeg bøje mig.
Jeg gider f. eks. ikke karate p.g.a. alt ceremoniellet og den militære tone.
Tae bo kunne da være meget sjovt - hvis der er smukke piger med på holdet...

Taiji og Aikido kan man ikke lære at forsvare sig med på under 5-10 år -
taiji-holdene hjemsøges desuden af krystalbehængte klidmostre, og er der
noget jeg ikke kan klare...

There can be only one... WT! - i hvert fald for mit vedkommende. Dermed
siger jeg ikke, at alt muligt andet ikke kan være udmærket, ikke mindst Muay
thai, boksning og brydning...

> Du får lige en Pak Sao fra mig

Nåsådeeet.... (frontspark efterfulgt af en nådesløs serie kædeslag og
albuer)...

--
/arcana

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 03-02-01 00:43

Hej Alle
Grunden til at jeg valgte Shito-ruy karate.

"traditionel karate" har jeg set på i flere forskellige klubber i Kbh. og
omegn. men syntes at det så meget militant ud, jeg opdaget hurtig at der var
4 hoved stilarter og mange forskellige udløbere inder for karate og søgte
info. på dem jeg fandt. men igen opdaget jeg at deres træning i min øjne
virket lidt militant og meget "tør" træning. Så startet min datter i en
karate klub på den anden side af gaden der jeg bor, og mærkelig nok havde
jeg ikke været der ovre før. Der fandt jeg en klub som ikke havde den der
`sen militante måde at træne på. Men der imod meget leg med børn, musik
til træning unge instruktører og en klub med meget latter og godt humør.
Efter hendes træning, skulle det voksne mellem hold træne, og det sad jeg
at kigget på over et godt stykke tid, og fandt hurtig ud af at de, lige som
hos børnene også kørte deres træning på samme måde, og at der er ingen
teknik, der er bedst før alle de andre er prøvet, (også dem som nybegynderne
kom med), og som vi alle ved, der er lige så mange måder at lave en teknik
på, som der er folk der øver dem.
Alt dette fik mig til at søge mere info om klubben og org. Kofukan. og det
gik mere og mere op for mig at dette skulle jeg bare prøve. Så sagt så
gjort. Det tog nok lidt tid at komme i gang, men jeg fortryder ikke i dag.
og har i efter tid opdaget de mange faser der er inden for netop min
stilart, og jeg er sikke på der er mange ting som jeg ikke har set og mødt
på endnu.

Mvh Brian Mathiassen

***klip***

Fra : Saiyajin

Dato : 22-04-02 11:57

"White" skrev d. 27-01-01 14:01 dette indlæg :
> Der er mange grunde til at vælge hvilken kampsport man skal gå til.

Hey, jeg træner Karate på grund af, der ikke var andre gode
kampsportarter i den lille by. men det er jeg også glad for, jeg gik en
gang til teakwondo og stoppede og prøvede igen ca. 2 siden, og sluttede
igen, de bruger for meget ben teknikker de går ik. jeg prøvede da også
shoot fighting, men det var jo meget anerledes, de bryder mere end at
slå sparke osv.
Karate er lige min stil, og i den karate jeg går til har man nogle lidt
kendte teknikker fra andre kampsport arter, fx. kendo, jiu jitsu, osv.
også nogle bokseteknikker, så vi bruger meget hånd, men også meget
spark, jeg synes det er perfect.
Håber det var en god forklaring. håber i skriver tilbage :D

Mvh. Dennis The Saiyan

http://www.kandu.dk/