Frames margenproblemer
Fra : Spacer Gif

Dato : 28-01-01 01:00

Hej
Jeg har de sidste 4 timer mokket med at få et logo flyttet ca 3 mm. Mine
venner ville dø af grin hvis de vidste det

Nå men sagen er at jeg vil gerne lave en indgangsside til en hjemmeside hvor
logo er centreret og browservinduet opdelt i 4 forskellige farver ligemeget
hvilken opløsning og om browseren er maksimeret eller individuelt tilpasset.

Jeg har derfor lavet frames -3 rækker med 2 kolonner ihver.
I miderste række er der i første kolonne ½logo højrestillet.
I miderste række er der i anden kolonne ½logo venstrestillet.

Ideen er at de to ½logoer skulle mødes og fremstå som 1 logo -centreret i
browservinduet. Det ½ logo i anden kolonne er fint venstrestillet med ingen
margin, men det½ logo i første kolonne har en lille slip 6-10 pixels søm gør
at de to logohalvdele ikke mødes

I kan se det her :
http://www.radius-moebler.dk/forsidetest/frontpage.htm

og de to framesfiler i miderste række hedder
http://www.radius-moebler.dk/forsidetest/htm3.htm og
http://www.radius-moebler.dk/forsidetest/htm6.htm

De andre filer i framesættet hedder htm1.htm - htm2.htm -htm3.htm htm4.htm
htm5.htm htm6.htm

Og her er selve framesætkoden:

<Html>
<Head>
<Title>Rammeforsøg min bare</Title>
</Head>
<frameset Rows=*,100,* border=0 Frameborder="no" marginheight=0
marginwidth=0>
<frameset cols=*,* Frameborder="no">
<Frame Src=htm1.htm marginheight=0 marginwidth=0>
<Frame Src=htm2.htm marginheight=0 marginwidth=0>
</Frameset>
<frameset cols=50%,* Frameborder="no">
<Frame Src=htm3.htm marginheight=0 marginwidth=0 NORESIZE>
<Frame Src=htm6.htm marginheight=0 marginwidth=0>
</Frameset>
<frameset cols=*,* Frameborder="no">
<Frame Src=htm4.htm marginheight=0 marginwidth=0>
<Frame Src=htm5.htm marginheight=0 marginwidth=0>
</Frameset>
</Frameset>
<noframes>
</noframes>
</Html>

Jeg synes jeg har prøve alt og mine øjne flimrer -så alle gode råd modtages
vh.
Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-01 03:59

Sun, 28 Jan 2001 00:59:31 +0100, skrev "Spacer Gif" <ata@privat.dk>:

> [...]
>margin, men det½ logo i første kolonne har en lille slip 6-10 pixels søm gør

Det er fordi, du ikke har fået skrevet, at der ikke skal være
scroll/border på siderne.

Brug følgende indexside istedet for (altså den, hvor framesettet
bliver defineret) og problemet er løst.

<head>
<title>Rammeforsøg min bare</title>
</head>
<frameset border="0" frameSpacing="0" frameBorder="0" marginwidth="0"
marginheight="0"
rows="*,100,*">
<frameset frameBorder="no" cols="*,*">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm1.htm"
scrolling="no">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm2.htm"
scrolling="no">
</frameset>
<frameset frameBorder="no" cols="50%,*">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm3.htm"
noResize scrolling="no">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm6.htm"
scrolling="no">
</frameset>
<frameset frameBorder="no" cols="*,*">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm4.htm"
scrolling="no">
<frame marginWidth="0" marginHeight="0" src="Ramme-filer/htm5.htm"
scrolling="no">
</frameset>
<noframes>
</noframes>
</frameset>

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Spacer Gif

Dato : 28-01-01 11:16

Ja -1000 tak for hjælpen, det var jo bare det der skulle til.
/SG