Køb af MC i Indien
Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 10-03-02 01:23

Hej

På MC-udstillingen i Marselisborghallen henvendte der sig 2 personer, som
planlægger at tage til Indien og købe motorcykler derovre for så at køre på
disse retur til Danmark.
Er der nogen på NG, som kan vejlede om hvordan reglerne er køb af udenlandsk
MC samt om der er andre og måske mere fordelagtige alternativer med hensyn
til danske grænseplader eller lignende.

Ser frem til at høre snarlig respons, som kan hjælpe de 2 inden de drager
afsted senere på foråret i 2002.
Og det er vel ikke nødvendigt at opfordre dem til at køre uden om
Afganistan!

mvh
Rolf Skovløkke, DMC
skovloekke@dmc-org.dk

Fra : Ole Baun

Dato : 10-03-02 15:22

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> afsted senere på foråret i 2002.
> Og det er vel ikke nødvendigt at opfordre dem til at køre uden om

Jeg mente at have læst en artikel i Touring Nyt om et par der købte et par
Enfield mc´er i Indien, og så kørte på dem hjem til DK. Men det passer nok
ikke; - det med artiklen altså. Det lykkedes mig i hvert fald ikke at finde
andet end en forside fra nr. 1 / 2000, med et billede på forsiden af bladet
der viser "Maybritt Beutnagel og Svend Rasmussen ved Sankt Gotthard i
Schweiz på vej hjem fra Indien på deres 350 ccm Enfield maskiner."

Det behøver selvfølgelig ikke at være Enfield mc´er som turen skal gøres på,
men det ville da være et oplagt bud. Disse mc´er kan man i øvrigt læse meget
mere om på www.enfield.dk

Ole Baun