/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Paulus torn i kødet
Fra : Live4Him


Dato : 09-03-02 21:58

Hvad var det for en torn som Paulus bad sig fritaget for, og hvad bestod den
nåde i som Paulus måtte "nøjes" med ? Er der nogen som har et bud ?

Og for at jeg ikke skulle blive hovmodig af de overmåde store åbenbaringer,
blev der givet mig en torn i kødet, en engel fra Satan, som skulle slå mig,
for at jeg ikke skulle blive hovmodig. Tre gange bad jeg Herren om, at den
måtte blive taget fra mig, men han svarede: »Min nåde er dig nok, for min
magt udøves i magtesløshed.« Jeg vil altså helst være stolt af min
magtesløshed, for at Kristi magt kan være over mig. 2 Kor 12,7-9

--
http://www.carm.org/mormon.htm




 
 
Willy Brochs (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Willy Brochs


Dato : 09-03-02 22:27


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
news:a6dt1k$adb$1@sunsite.dk...
> Hvad var det for en torn som Paulus bad sig fritaget for, og hvad bestod
den
> nåde i som Paulus måtte "nøjes" med ? Er der nogen som har et bud ?
>
> Og for at jeg ikke skulle blive hovmodig af de overmåde store
åbenbaringer,
> blev der givet mig en torn i kødet, en engel fra Satan, som skulle slå
mig,
> for at jeg ikke skulle blive hovmodig. Tre gange bad jeg Herren om, at den
> måtte blive taget fra mig, men han svarede: »Min nåde er dig nok, for min
> magt udøves i magtesløshed.« Jeg vil altså helst være stolt af min
> magtesløshed, for at Kristi magt kan være over mig. 2 Kor 12,7-9
>
> --
> http://www.carm.org/mormon.htm

Jeg har en bok som omhandler nettopp Paulus torn i kjødet. Den er skrevet av
Olav Valen Senstad 1937 men kom i ny redigert utgave 1951. Hvis du ønsker
kan jeg gjerne sende deg den så du får lest den selv. Den er meget
interessant og absolutt å anbefale. Ønsker du den tilsendt så kan du sende
meg din postadresse.
Hilsen
Willy Brochs



Kenn L. Schjødt (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 10-03-02 00:20


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> http://www.carm.org/mormon.htm

Jeg kan se at Jørgen bruger sin signatur plads til noget
"konstruktivt".....!

Nu når han har killfiltret Bodil og mig, er der så nogle som kan
viderebringe en meddelelse til Jørgen.

Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe andre EFTER man har killfiltret
dem. Medmindre man ikke lige ønsker modspil

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt










Erik Engelbrecht Lar~ (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 10-03-02 07:48


"Kenn L. Schjødt" <kenn_ingen_spam_til_mig_@schjodt.net> skrev i en
meddelelse news:3c8a966c$0$5084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
>
> > http://www.carm.org/mormon.htm
>
> Jeg kan se at Jørgen bruger sin signatur plads til noget
> "konstruktivt".....!
>
> Nu når han har killfiltret Bodil og mig, er der så nogle som kan
> viderebringe en meddelelse til Jørgen.
>
> Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe andre EFTER man har killfiltret
> dem. Medmindre man ikke lige ønsker modspil

Det gør du også selv! Du har i en diskution med Erik D angrebet mig?

Erik



>
> Med venlig hilsen
>
> Kenn L. Schjødt
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Kenn L. Schjødt (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 10-03-02 17:19


"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Det gør du også selv! Du har i en diskution med Erik D angrebet mig?

Jamen....du står det ikke i mit kill-filter (som forøvrigt er tomt), så hvad
var det du mente...?

Mvh Kenn



Erik Engelbrecht Lar~ (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 10-03-02 17:19


"Kenn L. Schjødt" <kenn_ingen_spam_til_mig@schjodt.net> skrev i en
meddelelse news:3c8b8535$0$34003$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
>
> > Det gør du også selv! Du har i en diskution med Erik D angrebet mig?
>
> Jamen....du står det ikke i mit kill-filter (som forøvrigt er tomt), så
hvad
> var det du mente...?
>
> Mvh Kenn
>

Hvorfor ikke??

Erik



Kenn L. Schjødt (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 10-03-02 21:19


"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke??

Godt spørgsmål

mvh Kenn



Erik Engelbrecht Lar~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 11-03-02 15:31


"Kenn L. Schjødt" <kenn_ingen_spam_til_mig@schjodt.net> skrev i en
meddelelse news:3c8bbd79$0$87643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
>
> > Hvorfor ikke??
>
> Godt spørgsmål

Nej, det er det ikke en gang, men normalt forholder Mormonerne sig til
Treenighedens Helligeånd og de medfølgende nådegaver hvormed Ånde taler et
for mennesker ukendt sprog, som vi Kristne forholder os til satans ånd og
spiritisme.

Derfor forstår jeg ikke at du ikke bruger din kill-fill?


Erik

>
> mvh Kenn
>
>



MartiN (11-03-2002)
Kommentar
Fra : MartiN


Dato : 11-03-02 18:22


"Kenn L. Schjødt" skrev:

>" Nu når han har killfiltret Bodil og mig,
> Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe
> andre EFTER man har killfiltret dem. "..
>
Såfremt jeg stadig har adgang til hans
meddelsesliste skulle det være mig
en kær pligt.



Live4Him (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 11-03-02 19:24

"MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message news:a6ip4f$m6b$1@sunsite.dk...
>
> "Kenn L. Schjødt" skrev:
>
> >" Nu når han har killfiltret Bodil og mig,
> > Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe
> > andre EFTER man har killfiltret dem. "..
> >
> Såfremt jeg stadig har adgang til hans
> meddelsesliste skulle det være mig
> en kær pligt.

Hvad har i gang i ?
Hvad skal jeg nu beskyldes for ?
Jeg killfiltrede netop for at stoppe flames, og jeg afsluttede til Kenn med
en ærligt "Gud velsigne". Hvorfor fortsætter i så med at anklage mig ? Jeg
er ikke interesseret i flames. Jeg vil have fred.

jørgen.




MartiN (11-03-2002)
Kommentar
Fra : MartiN


Dato : 11-03-02 20:00


"Live4Him" skrev

> Hvad har i gang i ?
> Hvad skal jeg nu beskyldes for ?
>
Hvorfor spørge, når du ikke ønsker det besvaret?..
Du reagerer (som sædvanlig) alene på det faktum,
at din holdning bliver imødegået og hverken -som
det sig bør- på sagens enkeltheder eller i bedste
fald, pointen i det givne svar.




Live4Him (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 11-03-02 20:07

> > "Kenn L. Schjødt" skrev:
> >
> > >" Nu når han har killfiltret Bodil og mig,
> > > Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe
> > > andre EFTER man har killfiltret dem. "..

Jeg fatter ikke lige hvad og hvor jeg skulle have generet den kære Kenn
efter jeg havde filtret ham - er det måske min signatur
http://www.carm.org/mormon.htm han opfatter som en personlig fornærmelse ??

Sorry, jeg ønsker bestemt ikke at bringe mere ved til bålet, jeg står bare
uforstående overfor Kenn's anklager, især når det sidste jeg gjorde var at
sige "Gud velsigne jer" (Kenne og Bodil) .

over and out
jørgen.

--
http://www.carm.org/mormon.htm





Rasmus Underbjerg Pi~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 11-03-02 22:17

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Jeg fatter ikke lige hvad og hvor jeg skulle have generet den kære Kenn
>efter jeg havde filtret ham - er det måske min signatur
>http://www.carm.org/mormon.htm han opfatter som en personlig fornærmelse ??

Ja. Kenn mener, som jeg forstår det, at omtalte side er useriøs og dens
påstande er af særdeles tvivlsom sandhedsværdi. Kenn påpeger, at det er
særdeles dårlig tone at kill-filtre nogen og så blive ved med at angribe
dem.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Alt fedt tilhører Herren."

Live4Him (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 11-03-02 22:43


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
news:jj7q8ukebmsghp6ka9873ve58kif8ujkrs@4ax.com...
> Kenn påpeger, at det er
> særdeles dårlig tone at kill-filtre nogen og så blive ved med at angribe
> dem.

Jamen jeg angriber ham jo heller ikke.

jørgen.

http://www.carm.org/mormon.htm




Kenn L. Schjødt (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 11-03-02 23:05


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message

> Ja. Kenn mener, som jeg forstår det, at omtalte side er useriøs og dens
> påstande er af særdeles tvivlsom sandhedsværdi. Kenn påpeger, at det er
> særdeles dårlig tone at kill-filtre nogen og så blive ved med at angribe
> dem.

Præcist hvad jeg mener, meget godt observeret Rasmus

Og jeg kan bringe blot et kort eksempel på sidens tendensiøse udtalelser,
her omkring Mormons Bog:

"Nevertheless, it has some 4,000 changes in it. Some are mere spelling
corrections, but others are significant changes."

Kilde: http://www.carm.org/lds/bom_changes.htm

Læg mærke til at der bliver sagt der er "significant changes" som oversat
betyder betydelige ændringer.

En norsk bog oversat til dansk om div. kristne kirker og trossamfund
beskriver samme emne således:

"Værket er mange gange genudgivet af Mormonkirken med uvæsentlige,
stilistiske ændringer og oversat til mange sprog."

Kilde: "Kristne kirker og trossamfund", Einar Molland G.E.C. Gads Forlag
1976

Læg mærke til at ændringerne her bliver beskrevet som uvæsentlige og
stillistiske. Der er altså klart en tendens til på CARM at overdrive
(bevidst eller ubevidst...?). Dette er jo også er det budskab, som mere
neutrale personer omkring religiøs tolerance, har at sige om anti-sekt
bevægelsen (Counter Cult Movemenent forkortet CCM) som CARM er en del af.
Kig på følgende link og udtalelse:

"CCM literature varies greatly in quality, objectivity and balance. Some
exhibit careful analysis and critique. Others appear to be poorly researched
and filled with factual errors, and even hate."

"Because CCM groups do not generally have their writings reviewed by outside
authorities, the quality of their material suffers, along with their
credibility."

Kilde: http://www.religioustolerance.org/ccm2.htm

Så jeg har endnu engang påvist den overdrivelse (og dermed usandhed), som
disse sites bla. Jørgen linker til i denne gruppe.

Med hensyn til ændringerne i Mormons Bog er de gjort fordi der har været
fejl i forhold til det oprindelige manuskript. Den første trykker af Mormons
Bog, var en nystartet trykker i regionen, da ingen andre ville trykke den.
Derfor var der en del fejl i den første version, som er korrigeret i de
efterfølgende versioner.

Prøv at sammenligne CARM beskrivelsen med hvad en menig Sidste Dages Hellig
beskriver om rettelserne på:

http://www.jefflindsay.com/LDSFAQ/FQ_changes.shtml

Han indleder sin artikel med følgende udtalelse:

"A popular charge of anti-Mormons is that the Church is guilty of fraud
because of changes in the Book of Mormon, or that the Book of Mormon can't
be true and divine because corrections have been made. The arguments are
rather weak but need to be dealt with - that's the purpose of this page."

Han beskriver derefter meget grundigt de forskellige typer af rettelser og
udgaver af Mormons Bog. Hvis man vil se en anden vinkel end blot CARM's så
se her.

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt





MartiN (13-03-2002)
Kommentar
Fra : MartiN


Dato : 13-03-02 00:05


"Kenn L. Schjødt" skrev


>"Prøv at sammenligne CARM beskrivelsen med hvad en
> menig Sidste Dages Hellig beskriver om rettelserne på:"..
>
Kære Kenn:

Mon ikke du taler for "døve øren"?
Et velment råd: Forsøg i det mindste ikke at indtage
missionærens rolle i denne gruppe.

Jeg citerer E. Dalgas, d. 07.03.02, 18:06,
subj. "Er de velkomne?"..
>>"Men mon ikke meget af det Kenn og Bodil forsøger at
>>"give igen" med, skyldes vores konstante søgen efter at
>> stemple dem som falske kristne der ikke fatter".....
>>
På sådanne vilkår må man være særlig varsom
-ikke sådan at forstå, ens ytringsfrihed skal være beskåret
i højere grad end andres. Men simpelthen for at undgå,
man selv bliver fanget i retorikken og tappet for kræfter
til ingen verdens nytte.

"Een skal vinde ved at tabe,
en anden tabe ved at vinde." LT.




Kenn L. Schjødt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 13-03-02 17:19


"MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message

> Mon ikke du taler for "døve øren"?
> Et velment råd: Forsøg i det mindste ikke at indtage
> missionærens rolle i denne gruppe.

Måske var der nogen som kunne bruge andre links eller informationer, end de
overdrevne beskrivelser og links div. personer bringer herinde.

Jeg forsøger ikke at være missionær herinde, men jeg vil da gerne medvirke
til at få slået nogle myter ihjel. Det er langt bedre at forholde sig til
facts (og dermed sandheden), end det er at diskuttere myter og
overdrivelser. Er du ikke enig i det...?

Som jeg viste, har anti-mormoner (som anti-sekt folk generelt) en tendens
til at portrættere dem de ser som "modstandere" på en overdrevet og bevidst
negativ facon. Når andre reklamere for en link, som indeholder disse
overdrivelser, vil jeg fra tid til anden bevise dette (hvis jeg har tid).
Således kan disse folk måske indse at de er med til at sprede disse
overdrivelser og myter, og de fleste kristne ved vel at det at sprede
overdrivelser og myter, er at bære falskt vidnesbyrd mod sin næste.

At web-sites som bevidst går efter at bevise at Sidste Dages Hellige
(mormoner) ikke er kristne og samtidig bruger ikke-kristne metoder til at
gøre dette, er efter min mening et paradoks. Splinten og øjet, eller andre
af Jesu lignelser er da ihvertfald nærliggende at tænke på.

> Jeg citerer E. Dalgas, d. 07.03.02, 18:06,
> subj. "Er de velkomne?"..
> >>"Men mon ikke meget af det Kenn og Bodil forsøger at
> >>"give igen" med, skyldes vores konstante søgen efter at
> >> stemple dem som falske kristne der ikke fatter".....
> >>
> På sådanne vilkår må man være særlig varsom
> -ikke sådan at forstå, ens ytringsfrihed skal være beskåret
> i højere grad end andres. Men simpelthen for at undgå,
> man selv bliver fanget i retorikken og tappet for kræfter
> til ingen verdens nytte.

Hvilket jeg efter halvandet års tid i gruppen, efterhånden er klar over.
Derfor gider jeg ikke længere at diskuttere de mere useriøse indlæg og
angreb.

> "Een skal vinde ved at tabe,
> en anden tabe ved at vinde." LT.

Food for thought, men hvem er LT...?

Markus 9:33 er interessant i denne sammenhæng:

"»Hvis nogen vil være den første, skal han være den sidste af alle og alles
tjener.«"

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt



MartiN (13-03-2002)
Kommentar
Fra : MartiN


Dato : 13-03-02 23:44


"Kenn L. Schjødt" skrev , d. 13.03.02, 17:19...

>"Måske var der nogen som kunne bruge andre links eller
> informationer, end de overdrevne beskrivelser og links
> div. personer bringer herinde."
>
Det var altid en mulighed...

> "Det er langt bedre at forholde sig til facts"...
>
Jo, men det vi er ude i her bliver generelt vurderet som
lidt i retning af det okkulte, hvorfor din omsorg for debattens
nøgternhed jo kun giver opponenterne 'blod på tanden.

Jeg skal indrømme det stadig piner mig, der
bliver 'kørt så hårdt' på dig og Bodil, som
trods alt har holdt ved i lange tider.
Hvormed ikke sagt, jeg forholder mig aldeles
ukritisk til ideen med 'religiøse partier.

>..."og de fleste kristne ved vel at det at
> sprede overdrivelser og myter, er at bære
> falskt vidnesbyrd mod sin næste."..(><)
>"Splinten i øjet,"...(><)
>"Derfor gider jeg ikke længere at diskutere
> de mere useriøse indlæg og angreb."
>
"That's a good vending -maybe we can use it
in another afsnit!"

>hvem er LT...?
>
En oldkinesisk vismand ved navn Lao Tse, som
påstås for tiden at holde til i Andesbjergene.
Om dét kunne få de skriftkloge op på mærkerne?

>Markus 9:33...
>»«
Godt ord igen!..
Jeg tillader mig til slut at citere fra en tråd
med titlen: "Er mormoner omvendt i alt?"
Subj.re, d. 13.03.02, kl. 17:56...

>>"Men en lille tanke, som du kan overveje, er jo
>> at Jesu stamtræ indeholdt flere polygamister
>> (David og Solomon ihvertfald) osv. Så måske er
>> dit forbehold mere et udslag af vestlig kulturarv
>> end Bibelske traditioner."
>>
Afsender- og modtager er jeg vis på, du kender!

Medmindre du har et øje på hver finger når det
gælder om at adressere pågældende og andre
aktører i spillet kan det let give bagslag.

Læs evt. Mt.3,9 og fortæl mig om dét...



Kenn L. Schjødt (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 17-03-02 21:29


"MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message

> > "Det er langt bedre at forholde sig til facts"...
> >
> Jo, men det vi er ude i her bliver generelt vurderet som
> lidt i retning af det okkulte, hvorfor din omsorg for debattens
> nøgternhed jo kun giver opponenterne 'blod på tanden.

Farisæerne betragtede også Jesus og hans disciple, som værende en falsk
religion og fra Satan. Deres måde at angribe Jesus og Hans disciple, må
tjene som et dårligt eksempel for alle kristne.

Protestanter og katolikker har også store forskelle f.eks. mht. helgener og
Maria. Derfor ser man jo ikke de to trossamfund skændes konstant i gruppen
over dette. Alle trossamfund herinde har forskellige doktriner, inkl. SDH.
Hvad nogle glemmer i debattens hede, er at vi også har en lang række
ligheder.

At jeg fokuserer på debattens nøgternhed, er et udslag af at jeg ikke gider
diskuttere overdrivelser eller usandheder. At nogle ser rødt over jeg
præsenterer dem for usandheden i deres argumenter, kan ikke være mit
problem. Kort sagt mener jeg at hvis man overhovedet skal anklage folk eller
trossamfund, så bør man være 100% sikker i sin sag.

> Jeg skal indrømme det stadig piner mig, der
> bliver 'kørt så hårdt' på dig og Bodil, som
> trods alt har holdt ved i lange tider.
> Hvormed ikke sagt, jeg forholder mig aldeles
> ukritisk til ideen med 'religiøse partier.

Selvfølgelig har man ret til at forholde sig kritisk til forskellige
trossamfunds doktriner, det gør jeg da også selv.

Jeg takker for din omsorg og dit forsvar af os, det er et herligt befriende
element i den sidste tid, at flere er villige til at forsvare Bodil's og min
ret til at deltage i denne gruppe

> "That's a good vending -maybe we can use it
> in another afsnit!"

Yes måske we can

Sometimes life is not easy, sometimes life is hard and beskidt

> >>"Men en lille tanke, som du kan overveje, er jo
> >> at Jesu stamtræ indeholdt flere polygamister
> >> (David og Solomon ihvertfald) osv. Så måske er
> >> dit forbehold mere et udslag af vestlig kulturarv
> >> end Bibelske traditioner."
> >>
> Afsender- og modtager er jeg vis på, du kender!
>
> Medmindre du har et øje på hver finger når det
> gælder om at adressere pågældende og andre
> aktører i spillet kan det let give bagslag.

Problemet er at i den vestlige kulturarv, er der elementer der konflikter
med den kultur som specielt GT men også NT. Når man læser eller diskuttere
kristendom, Bibelen, Gud osv. bør man have disse ting for øje.

Jeg er ikke politiker, så jeg præsenterer egentlig blot min egen forståelse.
Om nogle bliver provokeret over at jeg (med 3parts kilder og anden
dokumentation) fremlægger disse synspunkter, siger måske mere om gruppens
miljø for øjeblikket. Kristendom er mere end blot protestanter og katolikker
og det bør således ikke kun være det som er "pæn snak" her i gruppen.

> Læs evt. Mt.3,9 og fortæl mig om dét...

Johannes Døberens fordømmelse af farisæerne...?

Den skal nok læses i sin helhed, men ihvertfald vers 7-10 som følger:

"v7 Men da han så, at mange af farisæerne og saddukæerne kom for at blive
døbt af ham, sagde han til dem: »Øgleyngel, hvem har bildt jer ind, at I kan
flygte fra den kommende vrede? v8 Så bær da den frugt, som omvendelsen
kræver, v9 og tro ikke, at I kan sige ved jer selv: Vi har Abraham til
fader. For jeg siger jer: Gud kan opvække børn til Abraham af stenene dér.
v10 Øksen ligger allerede ved træernes rod, og hvert træ, som ikke bærer
god frugt, hugges om og kastes i ilden."

Her siger Johannes at det ikke nytter at man blot mener at tilhøre den
rigtige slægtslinie, men at man skal bærer omvendelsens frugter. Jeg forstår
ikke helt hvor du vil hen med det her, men fortæl mig videre.

Mvh Kenn



Niels (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 11-03-02 21:32

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a6iva0$e38$1@sunsite.dk...

> Sorry, jeg ønsker bestemt ikke at bringe mere ved til bålet, jeg står bare
> uforstående overfor Kenn's anklager, især når det sidste jeg gjorde var at
> sige "Gud velsigne jer" (Kenne og Bodil) .

Gør som jeg, Jørgen..

EOD dig ud af fnidderet og hold dig derefter til emnet...

Det virker faktisk..

Og hvis du mener den side er værd for andre at se, så er den lige så god som
alle andres links.

> http://www.carm.org/mormon.htm

Jeg fik glæde af den.


Niels
www.steg.dk
www.gnisten.tk
www.assens.tk he he..

Og om ca. 14 dage/3 uger www.gulgratis.tk





Kenn L. Schjødt (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 11-03-02 23:08


"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> > http://www.carm.org/mormon.htm
>
> Jeg fik glæde af den.

Ja, nogle folk glædes jo også ved Ekstra Bladet.

Jeg har påvist at siden indeholder overdrivelser og dermed løgn. Så hvis du
glædes ved det, så læs dog bare videre.

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt



Niels (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 11-03-02 23:56

"Kenn L. Schjødt" <kenn_ingen_spam_til_mig@schjodt.net> skrev i en
meddelelse news:3c8d2885$0$87616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, nogle folk glædes jo også ved Ekstra Bladet.

Irrelevant

> Jeg har påvist at siden indeholder overdrivelser og dermed løgn. Så hvis
du
> glædes ved det, så læs dog bare videre.

Jeg skrev også til Jørgen:

[citat]
Og hvis du mener den side er værd for andre at se, så er den lige så god som
alle andres links.
[citat slut]

Din og min mening er vel egentlig underordnet her .. Hvis nogen mener det er
en god side, så skal de da linke den på deres mails, hvis det er det de
vil..

Og gør de det som en skjult hån mod andre, er det vel egentlig en sag mellem
vedkommende selv og hans samvittighed og for de kristne med Jesus.

Er det op til os at dømme?

Niels



Kenn L. Schjødt (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 12-03-02 00:23


"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Din og min mening er vel egentlig underordnet her .. Hvis nogen mener det
er
> en god side, så skal de da linke den på deres mails, hvis det er det de
> vil..
>
> Og gør de det som en skjult hån mod andre, er det vel egentlig en sag
mellem
> vedkommende selv og hans samvittighed og for de kristne med Jesus.
>
> Er det op til os at dømme?

Jeg mener blot det er en mærkelig opførsel. Først kill-filtre han os på en
måde hvorpå nærmest ingen kan undgå at se det, nemlig ved at lave en hel
irrelevant tråd ud af dette emne. Derefter bringer han en anti-mormon link i
sin signatur og må vide at Bodil og jeg er afskåret fra at kommentere ham
direkte.

Dette mener jeg er et eksempel på hån og unødvendige emner, hvilket er imod
fundatsen. Jørgen er jo meget hurtigt ude når andre ikke lige diskuttere
*kristendom*, hvor meget diskussion af kristendom er der lige i en tråd om
at han har kill-filtret en eller anden....?

Mht. til at dømme, så tror jeg ikke vi skal diskutere det lige nu, for ikke
at ryge ind i personfnidder igen.

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt



Niels (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 12-03-02 07:13

"Kenn L. Schjødt" <kenn_ingen_spam_til_mig@schjodt.net> skrev i en
meddelelse news:3c8d3a11$0$87620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

> "Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message
>
> > Din og min mening er vel egentlig underordnet her .. Hvis nogen mener
det
> er
> > en god side, så skal de da linke den på deres mails, hvis det er det de
> > vil..
> >
> > Og gør de det som en skjult hån mod andre, er det vel egentlig en sag
> mellem
> > vedkommende selv og hans samvittighed og for de kristne med Jesus.
> >
> > Er det op til os at dømme?
>
> Jeg mener blot det er en mærkelig opførsel. Først kill-filtre han os på en
> måde hvorpå nærmest ingen kan undgå at se det, nemlig ved at lave en hel
> irrelevant tråd ud af dette emne. Derefter bringer han en anti-mormon link
i
> sin signatur og må vide at Bodil og jeg er afskåret fra at kommentere ham
> direkte.
>
> Dette mener jeg er et eksempel på hån og unødvendige emner, hvilket er
imod
> fundatsen. Jørgen er jo meget hurtigt ude når andre ikke lige diskuttere
> *kristendom*, hvor meget diskussion af kristendom er der lige i en tråd om
> at han har kill-filtret en eller anden....?
>
> Mht. til at dømme, så tror jeg ikke vi skal diskutere det lige nu, for
ikke
> at ryge ind i personfnidder igen.

OK

Niels



Erik Engelbrecht Lar~ (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 12-03-02 19:39


"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
news:zd9j8.1235$uA1.4577@news.get2net.dk...
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a6iva0$e38$1@sunsite.dk...
>
> > Sorry, jeg ønsker bestemt ikke at bringe mere ved til bålet, jeg står
bare
> > uforstående overfor Kenn's anklager, især når det sidste jeg gjorde var
at
> > sige "Gud velsigne jer" (Kenne og Bodil) .
>
> Gør som jeg, Jørgen..
>
> EOD dig ud af fnidderet og hold dig derefter til emnet...
>
> Det virker faktisk..
>
> Og hvis du mener den side er værd for andre at se, så er den lige så god
som
> alle andres links.
>
> > http://www.carm.org/mormon.htm

Læs dette http://www.carm.org/lds/nutshell.htm om mormoner i en nødeskal og
så fortæl dem at FUT-FUT dk.livssyn.newage.

>
> Jeg fik glæde af den.

Det tror jeg gerne!

Erik


>
>
> Niels
> www.steg.dk
> www.gnisten.tk
> www.assens.tk he he..
>
> Og om ca. 14 dage/3 uger www.gulgratis.tk
>
>
>
>



Kenn L. Schjødt (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 11-03-02 23:30


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
news:a6iva0$e38$1@sunsite.dk...

Kan nogen bringe dette videre, på forhånd tak

> > > >" Nu når han har killfiltret Bodil og mig,
> > > > Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe
> > > > andre EFTER man har killfiltret dem. "..
>
> Jeg fatter ikke lige hvad og hvor jeg skulle have generet den kære Kenn
> efter jeg havde filtret ham - er det måske min signatur
> http://www.carm.org/mormon.htm han opfatter som en personlig fornærmelse
??

Jeg tager det ikke som en personlig fornærmelse, men synes det er mærkeligt
at du først laver en hel tråd ud af at du kill-filtre Bodil og jeg. Jeg
synes det var en underlig offentligørelse af din kill-filtrering.

Efter du har kill-filtret Bodil og jeg, så smider du et af de værre
anti-mormon sites i din signatur, velvidende at Bodil og jeg ikke kan svare
dig. Se det er en opførsel jeg synes tendere personforfølgelse, nemlig
sammenhængen mellem at du først gør en stor sag ud af at kill-filtre os og
derefter fortsætter dine angreb i en " se min uskyldige link" form.

> Sorry, jeg ønsker bestemt ikke at bringe mere ved til bålet, jeg står bare
> uforstående overfor Kenn's anklager, især når det sidste jeg gjorde var at
> sige "Gud velsigne jer" (Kenne og Bodil) .

Hvordan kan du sige dette, samtidig med du smider en link, som indeholder
overdrivelser (dermed løgn) om det trossamfund Bodil og jeg tilhører.

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt




Bodil Grove Christen~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 11-03-02 21:27


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message news:a6isp0
> Jeg
> er ikke interesseret i flames. Jeg vil have fred.

Hvorfor er du så travlt beskæftiget med at svine
andre til i din signatur?
Underligt og selvmodsigende.

Med venlig hilsen
Bodil.



MartiN (11-03-2002)
Kommentar
Fra : MartiN


Dato : 11-03-02 19:29

Jørgen skrev,
subj."Paulus'Torn i Kødet," d. 09.03.02, 21:57... |

Cit. 2.Kor 12,7-9:
>..."men han svarede: »Min nåde er dig nok, for min magt
> udøves i magtesløshed.« Jeg vil altså helst være stolt af
> min magtesløshed, for at Kristi magt kan være over mig."
>
>"Hvad var det for en torn som Paulus bad sig fritaget for,
> og hvad bestod den nåde i som Paulus måtte "nøjes" med?
> Er der nogen som har et bud?"
>
> "http://www.carm.org/mormon.htm"
>
Hermed et i al sin korthed overbragt budskab:
"Kenn L. Schjødt" skrev, d.10.03.02, 00.20...

>>" Nu når han har killfiltret Bodil og mig,
>> Fortæl ham at det ikke er pænt at angribe
>> andre EFTER man har killfiltret dem. "..
>>
En lille tilføjelse* har jeg her af gode grunde udeladt.

Det fra bibelen citerede (paradoksale) udsagn omtaler
mv.'Satans engel' som den 'torn i kødet' Paulus gerne
havde været foruden. Med andre ord: 'Noget' nager ham
uafbrudt som en påmindelse om hans egen afmagt.
Det smertelige heri opvejes dog til overmål af den lykke,
som han og andre vederfares i kraft af helligåndens virke.

Ps: Hovedårsagen til nævnte udeladelse skal søges i det
forhold, at det velsagtens /kunne/ opfattes krænkende.
Og spillet minder i forvejen så meget om russisk roulette,
at jeg altså fandt det bedre således.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste