Søren Hole stopper!
Fra : Stine Linde

Dato : 09-03-02 21:30

Følgende er klippet fra DMUs hjemmeside.

Beklageligt stop fra EM sølv-vinder

Danmarks Motor Union har noteret, at Road Racing køreren Søren Hole Nielsen
(EM sølvvinder 2000, Supersport 600) vælger at stoppe sin karriere nu, og at
det sker i skuffelse over, - "at DMU i de næste 4 år har forfordelt Road
Racing til fordel for Speedway og Motocross således, at dansk Road Racing
kun kan regne med at modtage moralsk støtte".

Danmarks Motor Union beklager Søren Hole Nielsens beslutning, da Søren er en
af Europas allerbedste Road Racing kørere i klassen Supersport 600 og alle
havde forventninger om en medaljeplacering ved dette års EM serie. I
tilknytning til Sørens Holes beslutning om at stoppe - og hans pr. 4. marts
udsendte pressemeddelelse herom - ønsker DMU v. formand Henrik Nørgaard at
præcisere følgende:

- ''Dansk Road Racing får også i den kommende periode betydelig støtte til
sine eliteaktiviteter, både fra DMU og fra Team Danmark, bl.a. med
ansættelse af en fuldtids landstræner. Det er korrekt, at vi i
forhandlingerne med Team Danmark har måttet acceptere, at der ikke har
kunnet findes økonomisk mulighed for at give egentlig støtte til de enkelte
kørere og deres respektive teams. Vi føler i DMU aldeles ikke, vi har ladet
dansk Road Racing i stikken, men at vi i hårde forhandlinger har kæmpet for
de bedst mulige vilkår under de givne omstændigheder.''

Jeg må sige jeg finder det meget ærgerligt at Søren Hole har valgt at stoppe
en ellers strålende karriere, da han efter min mening var et bedre bud på en
EM-medalje end Robbin Harms.
Noget helt andet er at vi heller ikke længere kan nyde hans power-wheelies
på pitlangsiden på Ring Djursland

-Tomas

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-03-02 22:07

> [...]
> Racing til fordel for Speedway og Motocross således, at dansk Road Racing
> kun kan regne med at modtage moralsk støtte".

Dansk Road-Racing i en nøddeskal, eller....... ?

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-03-02 23:55

> Dansk Road-Racing i en nøddeskal, eller....... ?

niks, det er skam ikk dmu/ dk rr der er skyld i dette men
team danmark. ( tror jeg ) jeg har personlig erfaring med
det ( dog ikk i rr ) desværre.
team danmark støtter på en meget dum måde ifølge mig,
såvidt jeg kan se, så vil de kun støtte sportsgrene der er
fremme i pressen. og skærer derfor meget ned hos dem
der ikk er i tv mv. i danmark skal man arbejde meget
ved siden af sporten hvis man skal have råd til at dyrke
det på elite-niveau. pga. udg. til stævner/kurser/lejre mm.
da vi er et lille land er det også meget begrænset med
sponsor støtte, da sponsorerne har svært ved at få mere
ind end de gir ud ved sponsorat.
ups nu bliver jeg snart futtet til somewhere else
mvh
bo thomsen, fjern "fjern_" i adr.

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 11-03-02 09:15

--snip---snip---snip---
> [...]
for
> de bedst mulige vilkår under de givne omstændigheder.''

Det lyder lidt underligt. Står der ikke at man har besluttet at give penge
til en person der kun er sekundært involveret i sporten (en landstræner)
frem for at give pengene til de faktiske udøvere? I mine ører lyder det som
om at nogen skal til at lukrere på sporten, i stedet for at støtte den. Og
jeg som ellers ikke interesserer mig ret meget for road racing...
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn