Var "A Knight's Tale" noget værd?
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-03-02 21:10

Hej gruppe!

Jeg har netop fået "A Knight's Tale" på dvd i gave og kan ikke helt
bestemme mig for, om jeg vil beholde den eller bytte. Umiddelbart er jeg
meget skeptisk over for den.

Er der nogen, der har en mening om filmen og vil gøre mit valg lidt
lettere?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-03-02 21:27

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Peter Bjerre
Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> just offered me, he muttered some
weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Er der nogen, der har en mening om filmen og vil gøre mit valg lidt
>lettere?

Jeg syntes den var cool nok, for what it's worth :)
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Morten Pedersen

Dato : 09-03-02 22:19

efter min mening er det en af de film fra det sidste år som man skal have i
sin DVD samling...

//Morten

Fra : Luhmann

Dato : 09-03-02 22:41

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> wrote in message
> efter min mening er det en af de film fra det sidste år som man skal have
> sin DVD samling...

Det ville være alletiders at høre nogle syn på hvad man kan forvente af
filmen. Jeg er nemlig også interesseret. (helst uden spoil)

--
Mvh. Luhmann

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-03-02 22:53

> Det ville være alletiders at høre nogle syn på hvad man kan forvente af
> filmen. Jeg er nemlig også interesseret. (helst uden spoil)

Den er røvfed. En rigtig ridderhistorie, med en ridder in spe
der kæmper sig op. Masser af turneringer, gags, alternative
måder for en helt og heltinde at finde hinanden på og så
masser af splintrede lanser og herlig underlægningsmusik
af Queen, Thin Lizzy, David Bowie. Det fungerer overraskende
godt.

Vi morede os kosteligt over den.

Mark

www.mandezonen.dk
- Når du er træt af Tidens Kvinder

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-03-02 23:00

Mark Thomas Gazel skrev:

> herlig underlægningsmusik af Queen,
> Thin Lizzy, David Bowie. Det fungerer
> overraskende godt.

Hm - det lyder da, som om det potentielt kan ødelægge indlevelsen i
filmen. Er alle enige om, at det fungerer godt med moderne musik i
middelalder-konteksten?

(Dette anakronistiske princip fungerede efter min mening i Luhmanns
"Romeo & Julie", men det vil ikke overraske mig, hvis det kiksede totalt
og gjorde filmen ufrivilligt komisk.)

> Vi morede os kosteligt over den.

Noget tyder da vist på, at den er værd at beholde.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-03-02 00:10

> [...]

>(Dette anakronistiske princip fungerede efter min mening i Luhmanns
>"Romeo & Julie", men det vil ikke overraske mig, hvis det kiksede totalt

Tjaeh, man vænner sig til det, og så passer det faktisk meget godt ind
i. (imo).

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-03-02 01:18

Martin Mouritzen <martin@fez.dk> skrev:

>Tjaeh, man vænner sig til det, og så passer det faktisk meget godt ind
>i. (imo).

Den film er alle tiders. Behold den.
Niels Søndergaard

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 10-03-02 04:24

Jeg skulle lige sluge den lige i starten da publikum klappede til "We will
rock you", men hvis kan man suspend the disbelief virker det totalt fedt.

Totalt god film. Lidt meget kliché fyldt, især til sidst. Men whatever...
helhedsindtrykket er stadigt rigtigt godt.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 11-03-02 12:31

> Hm - det lyder da, som om det potentielt kan ødelægge indlevelsen i
> filmen. Er alle enige om, at det fungerer godt med moderne musik i
> middelalder-konteksten?

Nej....filmen som sådan var ok, men den underlige blanding af ridder
nostalgi & nutidig musik / logoer / dans mm. gjorde, at jeg havde svært ved
at leve mig ind i den....solgte den umiddelbart efter at have set
den....JMHO

Fra : _dentro_

Dato : 10-03-02 02:27

> Umiddelbart er jeg meget skeptisk over for den.

Ja, det er jeg også. Jeg har ikke set den, men jeg forestiller mig, at
det er en tom og kedelig pigefilm?

_dentro_

Fra : Jakob Jensen

Dato : 10-03-02 10:19

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jeg også. Jeg har ikke set den, men jeg forestiller mig, at
> det er en tom og kedelig pigefilm?
>
> _dentro_

Og det har du også god grund til at være. Sub. er en (næsten) gennemføre
plat og intetsigende film. Den prøver at føre to tidsaldre sammen, og
fortælle en historie vi har set en masse gange før på film, og det virker
bare ikke! Min umiddelbare opfattelse er at filmen ar spild af penge, måske
endda også spild af tid. Så mit bedste råd til dig er at skynde dig nød til
din dvd pusher og bytte filmen til noget med mere kød på.

/jakob

Fra : Rikke & Brian

Dato : 10-03-02 11:07

"Jakob Jensen" <jb-jensen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> plat og intetsigende film. Den prøver at føre to tidsaldre sammen, og
> fortælle en historie vi har set en masse gange før på film, og det virker

Jeg er enig med dig i at vi har set historien mange gange før, og at filmen
ikke har noget dybere indhold.

> Min umiddelbare opfattelse er at filmen ar spild af penge, måske
> endda også spild af tid.

Så er vi så heller ikke enige mere. Det er en rigtig god underholdende lille
film. Flotte scener, god musik, humor og action. Den vil ikke flytte nogen
grænser, og som jeg kan se det prøver den heller ikke på det. Men den kan
sagtens ses mange gange, specielt fordi den ikke prøver på at være mere end
den er. En film man kommer i godt humør af, og er godt underholdt så længe
den varer. Ingen klassiker, men bestemt pengene værd.

> Så mit bedste råd til dig er at skynde dig nød til
> din dvd pusher og bytte filmen til noget med mere kød på.

Tjaee jeg ville beholde den.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-03-02 13:33

"Jakob Jensen" <jb-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plat og intetsigende film. Den prøver at føre to tidsaldre sammen, og
> fortælle en historie vi har set en masse gange før på film, og det virker

Hvad er det der ikke virker? Den mere nutidige musik, med den
middelalderlige "setting"? Som mange andre har nævnt, så synes jeg det
virker overraskende godt, men hvis man er typen der vil sætte sig ned og
sige "yeah right, det ville de aldrig gøre i middelalderen" så har du jo nok
ret. Men bortset fra at vi ikke er enige om virkningseffekten, så er det
andet du skriver svært at komme uden om. Men jeg er mere enig med Brian om
at den holder, fordi den er præcis hvad den prøver at være og ikke mere.

> [...]
til
> din dvd pusher og bytte filmen til noget med mere kød på.

[mini SPOILER, som du har gættet når du ser filmen]
Mere kød på? Der er lige så meget "kød" på AKT som på din gennemsnitlige
action-"good guy gets the girl in the end" flick, men hvis man kun er til
den tunge ende på skalaen, og ikke til den letfordøjelige underholdning, ja
så har du helt sikkert ret. Spild af penge? Ikke når det er en gave, og den
kan jo sælges igen i news:dk.marked.privat.tv+video.dvd eller qxl m.fl hvis
den ikke falder i ens smag. Spild af tid? Se ovenstående.

Joakim

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-03-02 13:48

Joakim Lauridsen skrev:

> Spild af penge? Ikke når det er en gave, og den kan
> jo sælges igen i news:dk.marked.privat.tv+video.dvd eller
> qxl m.fl hvis den ikke falder i ens smag. Spild af tid? Se
> ovenstående.

Jeg giver den en chance! Tak for alle jeres bidrag!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-03-02 15:00

> Jeg giver den en chance! Tak for alle jeres bidrag!

Gør det. Én af mine venner har læst med her og har lige bedt om
at låne filmen igen

Fra : petersen_michael

Dato : 10-03-02 10:13

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen ...
> [...]
>meget skeptisk over for den.
>
>Er der nogen, der har en mening om filmen og vil gøre mit valg lidt

jeg synes det er kanon, med "Boys are back in town"
da de ridder ind i London

og ligeledes " we will rock you" i starten af filmen - ved optagten til de første kampe

men jo, musiken matcher godt, også ved dansanten, hvor der startes op med nogle
ældre toner for så at fade over i, noget mere nutidigt, det kører bare

jeg var også noget skæptisk, over for filmen, men lejede den igår

og det er en af de film, jeg må eje
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-03-02 13:05

OBS! Flere spoilere følger i svaret på dette indlæg.

> jeg synes det er kanon, med "Boys are back in town"
> da de ridder ind i London

Det synes jeg ikke, du skulle have nævnt, det er en af filmens
fede overraskelser.

> og ligeledes " we will rock you" i starten af filmen - ved optagten til de
første kampe

Skulle du heller ikke have nævnt.

> men jo, musiken matcher godt, også ved dansanten, hvor der startes op med
nogle
> ældre toner for så at fade over i, noget mere nutidigt, det kører bare

Jamen, fortsæt endelig. Det er David Bowies "Golden Years", som er
en lige så stor klassiker som de andre. Undrer mig, du ikke kender
den.

> jeg var også noget skæptisk, over for filmen, men lejede den igår
>
> og det er en af de film, jeg må eje

Ja, men husk den spoileradvarsel, når du giver noget af handlingen væk.
Luhmann skriver jo, at han ikke vil vide for meget af handlingen, og
hvordan musikken bruges er meget væsentlig for oplevelsen. Man sidder
hele tiden, og venter på, hvad det næste nummer bliver. Jeg faldt næsten
ned af stolen, da de spillede The Boys Are Back In Town og klappede
og hujede som en anden idiot.

Fra : petersen_michael

Dato : 10-03-02 15:15

Mark Thomas Gazel skrev i meddelelsen ...
>OBS! Flere spoilere følger i svaret på dette indlæg.

lover at jeg sidder på mine hænder næstegang

pointen må værer at det er en godt lavet, og knaldhamrende
underholdene film med godefyrer, og charmerende kvinder ~

Fra : Kevin & Tina

Dato : 10-03-02 15:37

Et hip til jer begge for på en sober måde at klare noget jeg var lige ved at
blive gal i skralden over (de manglende spoileradvarsler), fint.
VH kevin

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-03-02 12:05

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> meget skeptisk over for den.
>
> Er der nogen, der har en mening om filmen og vil gøre mit valg lidt

LoL, det undrer mig at så mange er vild med den for jeg syntes den var ret
fjollet og ikke meget ved. Det der med at man danser til musik fra
60-70'erne (eller whatever) i en middelalder film virker altså for dumt.

Fra : nikolaj borg

Dato : 11-03-02 13:20

> [...]
> meget skeptisk over for den.
>
> Er der nogen, der har en mening om filmen og vil gøre mit valg lidt

Det er da ok MTV-underholdning, men ikke så meget mere. Det er en
underholdningsfilm rettet mod generationen, som holder af at se MTV og
Nike-reklamer. Ikke en film, man har lyst til at se mere end een gang, men
jeg var ok underholdt i den tid, filmen varede, på trods af, at jeg er lidt
ældre end filmens målgruppe (er 25).

/Nikolaj

Fra : Kefka

Dato : 11-03-02 13:32

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

> [...]
> Nike-reklamer. Ikke en film, man har lyst til at se mere end een gang, men
> jeg var ok underholdt i den tid, filmen varede, på trods af, at jeg er

Jeg er til dels enig i denne konklusion. Filmens forsøg på at være en
blanding af flotte ridderstunts og MTV-muzak, syntes jeg var godt, jeg fandt
det dog ikke specielt underholdende - på trods af at jeg måske er i
målgruppen som opstilles. (21)

Fra : petersen_michael

Dato : 11-03-02 19:58

nikolaj borg skrev i meddelelsen ...

>jeg var ok underholdt i den tid, filmen varede, på trods af, at jeg er lidt
>ældre end filmens målgruppe (er 25).

hmm.. jeg er 30 og syntes den var kanon..

når den kommer lidt ned i pris, bliver jefg nødttil at købe den..

jeg er ikke overbevist om at det har såmeget med alder at gører
om filmen fænger eller ej..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-02 20:26

> hmm.. jeg er 30 og syntes den var kanon..
>
> når den kommer lidt ned i pris, bliver jefg nødttil at købe den..
>
> jeg er ikke overbevist om at det har såmeget med alder at gører
> om filmen fænger eller ej..

Næh, for jeg er 33.

Fra : nikolaj borg

Dato : 11-03-02 20:47

"petersen_michael" <petersen_michael@aagemaageklat.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c8cfe36$0$87642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> hmm.. jeg er 30 og syntes den var kanon..

Jeg sagde ikke, at folk der er ældre end målgruppe ikke vil synes om den,
men at man nok skal være forberedt på, at den er lavet med de unge som
primær målgruppe. Der er sikkert mange under 20, som ikke kunne lide den og
mange over, som kunne

/Nikolaj

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 22:32

Jeg ved ikke lige hvor det sætter mig - jeg er 29 og syntes det var noget
være MTV hysteri - i hvertfald ikke værd at købe!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm