Video CD Export til Toast fra iMovie X
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-03-02 20:23

Under Mac OS 9 kan jeg fint få det til at fungere - men ikke under OS X
(10.1.3)?!

Jeg har installeret Toast 5 og opgraderet til 5.1.2r, men det giver mig ikke
muligheden for at eksportere til VCD fra iMovie. Jeg har også manuelt prøvet
at tilføje plug-in'en (markér imovie -> vis info -> tilbehør -> tilføj ->
toast video cd export).

Nogen der har en god idé?

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 20:39

In article <B8B01F99.288B%jmfink@mac.com>,
Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Nogen der har en god idé?

Hvilken version af ToastVideoCDSupport.component ?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-03-02 20:52

On 09/03/02 20:38, in article ubod6a.b61.ln@G4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvilken version af ToastVideoCDSupport.component ?

Æh... mener du Toast Video CD Support? Den er version 1.0 og ligger i Roxio
Video-mappen (den har et 'classic-udvidelses'-udseende). Der er også en
iMovie plug in der hedder Toast Video CD Export - den er version 1.0 - og er
den jeg har kopieret ind i iMovie plug-in-mappen.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 21:05

In article <B8B02655.2895%jmfink@mac.com>,
Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Æh... mener du Toast Video CD Support? Den er version 1.0 og ligger i Roxio
> Video-mappen (den har et 'classic-udvidelses'-udseende).

Det codec er kun beregnet til Mac OS 9 eller Classic

Under Mac OS X skal "ToastVideoCDSupport.component" installeres i
/Library/Quicktime eller ~/Library/Quicktime. Har du den installeret og
i hvilken version?

> Der er også en iMovie plug in der hedder Toast Video CD Export - den
> er version 1.0 - og er den jeg har kopieret ind i iMovie
> plug-in-mappen.

Det er rigtigt nok og den skulle fungere under både 9 og X - det er den
første som sansynligvis er smuttet.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-03-02 21:20

On 09/03/02 21:04, in article nspd6a.a71.ln@G4.reippuert.dk, "Morten
> [...]

> Under Mac OS X skal "ToastVideoCDSupport.component" installeres i
> /Library/Quicktime eller ~/Library/Quicktime. Har du den installeret og

Ok - det må være der fejlen ligger! Tilsyneladende skal jeg vist installere
Toast igen - i hvert fald kan jeg ikke lige finde
"ToastVideoCDSupport.component"... Jeg har nok smidt den ud i forvirringen
(hvilken der er meget af for tiden - du 'leger' også meget med psykologi,
ikke Morten?)

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 21:42

In article <B8B02D13.289A%jmfink@mac.com>,
> [...]

> Toast igen - i hvert fald kan jeg ikke lige finde
> "ToastVideoCDSupport.component"... Jeg har nok smidt den ud i forvirringen

Skal jeg ikke lige mail den til dig

> (hvilken der er meget af for tiden - du 'leger' også meget med psykologi,
> ikke Morten?

mnjo, men det er nu primært pædgogik.