Hej
Det viste sig at det så perfekt ud da jeg prøvede kun at tegne 100x100
pixels (ud af 1280x1024) op på skærmen.
Det var først når jeg skalerede den (stretchDIBit/stretchBlt) det gik galt.
Derfor prøver jeg nu at
kalde :
HDC hdc = m_staticbmp.GetDC()->GetSafeHdc();
SetStretchBltMode ( hdc , HALFTONE );
SetBrushOrgEx( hdc , 0 , 0 , &prevPoint); // det står der at man skal
.....
StretchBlt( hdc, 0 , 0 , etc etc etc
jeg synes dog ikke der er forskel . . .
nogen ideer ????
"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message
news:a6f4gr$bjr$1@sunsite.dk...
> Den Sun, 10 Mar 2002 00:51:43 +0100 skrev Thomas Krog:
> >Jeg vil tro det letteste er at indstille din m_staticbmp til at være et
24
> >bit billede(*) og droppe paletterne. 8 bit farvebilleder er et forældet
> >format der er langt mere besværligt at arbejde med end 16 eller 24 bit.
Det
> >er unødvendigt at bøvle med pga. de kraftige grafikkort der findes idag.
>
> Der findes stadig grafikkort der kun vil køre med 8bit - jeg brugte et
> indtil fornylig. Men selv på 8bit grafikkort, bruger man normalt en
> 24bit bitmap, og venter med at konvertere til det skal vises på skærmen.
>
> Mvh
> Kent
> --
>
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - Ny tegning uploadet.