Forbrænding
Fra : Katjastrofen

Dato : 27-01-01 23:57

Ja, jeg Er nu blevet en del forvirret IGEN *gG*

Jeg kan huske, for et stykke tid siden, i programmet "på Lægens bord", at
man fik at vide, at hvis med spiste, en stor pose Chips, så skulle man gå, i
et godt tempo i 25 timer, for at forbrænde den skide pose chips. [Denne
udtalelse, havde en okay heftig skræmmeeffekt på mig.] - Ved en snegl [altså
sådan en god sag, fra bageren] Skulle man gå i 5 timer for at forbrænde
den... Jeg har underligt nok ikke spist en eneste bagersnegl siden... og dem
var jeg ellers så glad for *gG*

Det paradoksale, kommer dog her, Jeg surfede lidt rundt, og fandt en hp som
hedder www.avida.dk - den virker utroligt gennemtænkt og proffesionel i mine
øjne, og så var der sådan en test! - hvor man kunne se, hvad man skulle lave
i så og så lang tid, for at forbrænde forskellige produkter. Dvs, at hvis
jeg fortælller den der test/regnemaskine ting, at jeg vil æde en pose chips,
og derved vil forbrænde den via "at lufte hund" - så udregner den et
tidinterval, jeg skal gå, for at posen er forbrændt [Phew svært lige at
forklare] - men i følge den , så skal jeg blot lufte min imaginære hund, i
mindre end 2 timer, for at forbrænde den pose chips..

Og jeg må jo nok erkende, at jeg synes der er en del forskel på 25 timer og
på 2.

Derfor vil jeg gerne vide, om nogle kan hjælpe mig med at give mig sådan et
overblik, så jeg ved, hvor meget jeg faktisk forbrænder i løbet af en times
gåtur, i sådan et pænt jævnt tempo.

Og evenuelt en der kan fortælle mig, hvem af de ovenstående der har mest
ret. Af en eller anden grund, tror jeg på ham doktormanden, fordi Chips er
jo lidt af en stor synder :(

Katja

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-01-01 09:23

> [...]
et
> overblik, så jeg ved, hvor meget jeg faktisk forbrænder i løbet af en

Du forbrænder 1 kcal pr kg du vejer pr. km du går.

Altså vejer du 70 kg og går 10 km, så har du forbrugt 700 kcal. Regn med at
du går ca. 5 km i timen.

Mvh Maria

Fra : Niels Henriksen

Dato : 30-01-01 09:13

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Du forbrænder 1 kcal pr kg du vejer pr. km du går.

wow... dvs jeg forbrændte 1340 kcal i går? Hvad nu når man har oppakning på?

Jeg skal trænes op til at kunne løbe i 12 min (2600 m) derefter gå 15 km på
3 timer med 30 kg på ryggen. Jeg kan allerede nu mærke at der er fremskridt,
men hvordna kan jeg træne bedst?

Vi går én gang om ugen og jeg er startet på at løbetræne..

--
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk

Fra : Nicolai

Dato : 05-02-01 01:34

"Katjastrofen" <katjastrofen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ret. Af en eller anden grund, tror jeg på ham doktormanden, fordi Chips er

Hvor sjovt.. Som jeg kan se det udfra testen, så skal jeg bare sove i 9
timer, for at forbrænde en pose chips... Hvem sagde man kunne sove for
meget??..*griner*

Nicolai

Fra : Jonas Lind

Dato : 17-02-01 21:14

> [...]

> ret. Af en eller anden grund, tror jeg på ham doktormanden, fordi Chips er

Udregningen er meget mystisk. Hvordan det nogensinde kan blive til 25 timer
er temmelig ubegribeligt. En nogenlunde normalt bygget kvinde skal regne med
at indtage ca. 9000-10000 kilojoule om dagen, og der kan da vist ikke være
meget mere end 3000 kj i en pose med hundrede gram chips (det dobbelte i en
stor pose velsagtens), så selv hvis du ikke går nogen vegne burde det være
forbrændt på en eftermiddag (ved hundrede gram).

Jeg tror at man ved en times hård udendørs cykling forbrænder omkring
1500-2000 kj, alene i det arbejde man laver, dertil skal man påregne ens
hvilestofskifte (altså hvad man forbrænder bare ved at holde de vitale
funktioner igang).

det er nok ca. 500-1000kj mere ved en times løb, og ved en times roning er
det omkring 4000-4500 kj. Igen er der kun tale om det ekstra arbejde man
yder.

jonas